Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmeellisin LOVESTORY, jatkokertomus...

Vierailija
01.07.2016 |

Olen jo vanha nainen. Joskus 45 vuotta sitten minulla oli Tukholmassa usalainen poikaystävä, joka oli minua noin viisi vuotta nuorempi. Jutusta ei ensin meinannut tulla mitään (koska oli tuo ikäerokin), mutta sitten tuli ja rakastuin oikein kunnolla.

Sitten eräänä aamupäivänä hän vain ilmoitti minulle, että hänellä on liput USAan ja lähtee samana päivänä iltapäivällä. Jouduin täydelliseen shokkiin ja epätoivoon. Minulla oli jo yksi todella kamala rakkauspettymys takanani ja nyt jouduin hylätyksi. Hän sanoi, että siellä hänellä on koko elämä järjestetty, on myös tyttöystävä... Kenellä 20 veellä on koko elämä järjestetty ja vielä tyttöystäväkin... olin todella kauhuissani... mutta en voinut asialle mitään. Minkälaisia yhteystietoja hän ei minulle antanut eli koko homma katkesi siihen. Kysyin vielä, että mistä päin olet ja hän antoi alueen lähellä Nykkiä, mutta se saattoi olla valhetta...

Koska miehellä on latinonimi niin olen ajatellut, että entä jos hän oli jostain mafiapiireistä... elämä järjestty??? Toisinaan hän sitten on ollut mielessäni ja näinä tietsika-aikoina olen etsinyt häntä, jotain jälkeä hänestä, mutta mitään en ole löytänyt...

Jokin aika sitten kerroin hänestä eräälle ystävättärelleni, joka on asunut USAssa ja jolla on jotain usalaisia ystäviä. Hänpä alkoi googlettaa... eikä hänkään löytänyt "mitään" mutta löysi jonkun, jolla sama nimi, mutta lisänimenä Della... Hän sitten sanoi, että usalaiset saattavat käyttää useita nimiä... Ystävättäreni alkoi sitten etsiä tästä henkilöstä tietoja ja löysi mm syntymäajan, kotiosoitteen, muut jotka asuvat samassa osoitteessa yms... Asuinpaikka oli joku "ghettotyyppinen" valtava talo suurten teiden risteyksessä... sitten hän sanoi, että äijä on varmaan dumpannut sut kun on köyhistä oloista... Koska syntymäaika stemmasi niin lopulta päätin, että kirjoitan kirjeen... siis en tiennyt miesystäväni tarkkaa syntymäpäivää, mutta synttärivuoden... olen saattanut tietääkin tarkan synttärin, mutta että olen unohtanut...

Kuukausi sitten kirjoitin kirjeen ja laitoin mukaan nuoruudenkuvani. Laitoin siihen meiliosoitteen ja kas, eilen sain vastauksen. Sitten hän oli mennyt myös naamakirjaan ja lähetti kaveripyynnön... MUTTA... hän ei olekaan etsimäni henkilö vaan joku muu, joka on samanikäinen, sama nimi, sama asuinalue... Mies sanoi olevansa kotona, koska on sairas... siinä varmaan syy jossain slummissakin asumiselle sillä siellä ei ole meidän maamme kaltaista sosiaaliturvaa...

Mieleeni tulee kyllä, että entä jos kuitenkin on sama mies, mutta on todellakin sairas ja elämä kuitenkin mennyt pieleen ja sen vuoksi ei halunnut - ei kehdannut edes - sanoa, että on sama ihminen...

Meillä oli sitten heti eilen vähän kirjeenvaihtoa ja lähetin hänelle kuvan vanhasta boyfriendistäni... Kysyin, että onko todella niin, että hän on joku muu... ymmärtäisin valheen... mies kertoi olevansa kotona päivät pitkät, koska on sairas ja että hänellä olisi aikaa kirjoitella. Hänkin pitää tätä meidän stooria tähän asti mitä erikoisempana, outona, kummallisena... Kerroin myös, että jos hän on oikea henkilö, niin minua ei haittaa se, että hän ei ole terve, vaikka sairaus on tietysti kamala ja ikävä juttu...

Mitäköhän tästä tulee? Sainko nyt jonkun usalaisen kirjekaverin? Onko hän oikea henkilö vai joku ihan muu? Kenellä on ollut kaksi samannimistä ja samana vuotena syntynyttä poikaystävää?

Mitä tulee mieleesi?

Kirjoitan tänne jatkoa sitten kun sellaista tulee...

07.01.2016

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa stoorina tosi elämä -lehteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentistasi. Varmasti laitankin jonnekin, sitten kun juttu on lähtenyt kehittymään johonkin suuntaan - tai loppunut. Nyt on hiljaista. Odotan meiliä. Tekisi kamalasti mieli kirjoittaa, mutta en uskalla kun saattaa luulla, että täällä on joku hullu, joka alkaa nyt pommittaa meileillä... Ja jos on oikea henkilö niin sillä on nyt miettimistä varsinkin jos on sairas... tai poissa työelämästä... sairas=työtönkö=??? Miten sellainen täällä selviäisi? Ei mitenkään enkä minä voi ketään alkaa elättää... Joten ihan pattijuttu varsinkin jos on etsimäni henkilö...

Vierailija
4/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea tämä netin maailma. Jutut lähtevät lentämällä käyntiin kun viestitellään meileillä. 

Tämä juttu on nyt muuttunut sellaiseksi, että on itsestään selvää, että mies ei todellakaan ole etsimäni mies tai sitten on ja kusettaa mua aivan kamalasti, olisi ottanut itselleen ihan toisenlaisen roolin kun mitä oikeasti on. Kumpi näistä vaihtoehdoista on nyt sitten mahdollisempi.

On se omituista kuinka paljon netistä voi saada tietoa amerikkalaisista. Ihan hirvittää. Ajatelkaa, jos meistäkin saisi netin välityksellä tietää jopa ketä äänestämme, sukulaisemme, kenen kanssa asumme, lapset yms yms...

Kysyin häneltä eikö häntä hirvitä tämmöinen, mutta en saanut vastausta. En myöskään saanut vastausta kun sanoin, että on kummallista, että hänestä löytyy noin paljon tietoa, mutta minun mystisestä ihmisestä ei kerrassaan minkäänlaista jälkeä netissä. Siihenkään hän ei reagoinut eli ei sanonut mitään. Näköjään amerikkalaisten kanssa ei voi kommunikoida siten, että kysyy jotain ja luulee saavansa jonkun reaktion, mutta mitään reaktiota/jonkunlaista vastausta ei tule, vaikka kysymys ei ole mitenkään tunkeileva.

Koska mies on sanonut olevansa disabled ja kotona kaiket päivät eikä siis enää tee töitä niin kysyin, että mitä töitä hän on joskus tehnyt? Vastaukseksi tuli, että on pessyt pots and pans in 12 keittiössä... Jos kyse olisi mystisestä miehestäni niin tämä voisi olla hupijuttu. Jos taas on joku muu henkilö, niin ei ole yhtään hupijuttu. Ystävättäreni katsoi jo Google mapista minkälaisella alueella asui ja mieleen tulee ihan amerikkalainen gettoalue... sairastunut astianpesijä, joka asuu gettoalueella... ei kyllä ole minun henkilöni... Jos olisi minun henkilö ja siis sairaana kotona niin ymmärtäisin, jos valehtelee minulle... ystävättäreni ehdotteli minulle vielä, että entäs jos se onkin vielä black... Tämäkö olisi sitä trash-people, jota täällä palstalla aina huhuillaan... Ei olisi ihme, jos maailmalle lähteneet amerikkalaiset olisivat joko rikkaita tai sitten kaikenlaisia trash-people onnenonkijoita, jotka ulkomailla vetävät itsestään jotain ihan toista roolia ja identiteettiä kuin mikä on heidän oikea "tilansa"... ja kun totuus alkaa paljastua niin tarttee vaan haihtua näyttämöltä kuin tuhka tuulee, jonnekin mistä kukaan ei heitä koskaan löydä... ja väärän nimen käyttökin voisi olla paikallaan...

PARAS LUKEMANI KIRJA:

Theodore Dreiser, 

"Titanen 1-2", 

Helmet-kirjasto, Pasilan kirjavarasto, 2.4. 

Kirja on siis ruotsiksi, ei ollenkaan suomeksi ja siis tosi vanha. Kertoo amerikkalaisesta yhteiskunnasta vuosikymmenien takaa.

Tulee mieleen, että se olisi poistettu markkinoilta, koska se suorastaan kutsuu vastaavien rikosten tekemiseen... eräänlaisia identiteettivarkauksia - sopisivatko ne nykymaailmaankin??? Mies pääsee vankilasta ja muuttaa kauas entisistä ympyröistään. Siellä hän käyttää jonkun muun identiteettiä ja soluttautuu ensimmäisen luokan piireihin ja nai sieltä itselleen pampun tyttären. Kirja perustuu tositapahtumiin ja siellä mainitaan monia sukuja, jotka vieläkin pyörivät U.S.n yläpiireissä. 

03.07.2016

Vierailija
5/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten putosin kalliolta ja kuolin.

~The-End~

Vierailija
6/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen juttu kyllä. Olet rohkeampi kuin itse olisin tilanteessasi. Toisaalta, onhan tuossa ainekset vuosisadan rakkaustarinaan: nuoruuden rakastettu, traaginen ero hämärissä olosuhteissa, välissä valtameri ja useampi vuosikymmen...