Elääkö pelkällä kaurapuurolla?
Jos syö pelkkää kaurapuuroa elääkö sillä? Yksipuolinen ja tylsä ravinto, mutta sen verran ravitsevaa ettei nälkään kuole?
Kommentit (33)
Kyllä elää, mutta pidemmän päälle sitä voi olla vaikea saada alas.
Perunalla täällä on eletty (sitä ennen nauriilla), mutta siihen on vaadittu lukuisia höysteitä (silakkaa, haukea, sianlihaa, ihraa) jotta saa saman tavaran menemään alas ympäri vuoden.
Vaihtuvilla marjoilla saa sen kaurapuuron menemään alas ja siinä välttää c-vitskun puutoksenkin kivasti.
Jos ostaa rehukauraa ja hakkaa itse litteäksi niin ei montaa sataa mene vuoden ruokiin.
Bon appetit.
Voi jopa laihduttaa. Taitaa olla kaurapuurodieetti suosittukin. Lisäks vitamiineja ja oliiviöljyä.
Minä olen joutunut elämään kuukakauden silloin tällöin puuroilla.
Ostin 1kg Kaurahiutaleita
Ja 1kg Neljänviljan hiutaleita.
Näistä puuroa joka toinen ilta.
Lisäksi leipää ja halvinta mahdollista juustoa. Kahvia juon ainoastaan mukillisen aamuisin.
Muutamia kertoja "törsään" ja osta punalappu tuotteita, nekin ovat kalliita, kun rahaa EI ole. Olen joutunut elämään niin vähällä , kuin 95 € / kuukaudessa ruokaan !
Siinä ei edes punalappu ruokia osteta, kuin harkiten.
Olen syönyt kaurapuuroa kuukauden, kun yritän säästää hammasremonttiin. Kunnallisellakinn hinnat nousseet, minulle tulee osaproteesi. Onhan se tylsää syödä samaa sontaa jatkuvasti, mutta minkäs teet. Kyllä sillä nälkä lähtee, mutta haaveilen koko ajan lihasta, gyosoista, kunnon spagetti carbonarasta. T. työtön nainen 61v.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on mukavasti proteiinia ja kuituja. Ellää sillä.
Mikä siinä on proteiinia?
Vieläkään toopet ei tajua kysymystä,joo vit..-marjoja ,vitamiini,jos teidät suljetaan lukkojentaakse mistä te niitä lisukkeita saatte kun tarjolla on vaan kaurapuuroa,se on asian pointti,että elääkö sillä pelkällä puurolla.
Piti käydä Silmälääkärissä ja ostaa silmälasit. Järkytyin silmälasien hintoja.
Kotona itkin, että minulla ei jää rahaa ruokaan ! Onneksi ystäväni lainasi minulle 50€.
Söin 2 kuukautta erilaisia puuroja. Toisen kuukauden lopulla ne jo tökkivät , mutta muutakaan ruokaa ei ollut.
Tämä ystäväni , joka lainasi minulle 50 €, toi minulle kahvipaketin ja leipomiaan pullia. Se oli minulle Juhlapäivä .
Saa vatsan täyteen mutta saattaa tulla puutostauteja jos ei MITÄÄN muuta syö. KOSKAAN ikinä meinaan.
Hyi helkkaria jos pitää syödä pitkään kaurapuuroa joka aamu niin jossakin kohtaa alkaa oksettaa....
Nykyään en pysty enää puuroa syömään kuin satunnaisesti. Raskaana ollessa yrjöt lensi aika usein puuron jälkeen niin jäi jonkinlainen trauma puurosta...
Tähän aikaan keväällähän ennen Suomessa oli aika vähän syötävää, kun talvivarastot oli vähissä ja lehmätkään ei jaksaneet ilman rehua lypsää.
Luultavasti sanonta "kevät keikkuen tulevi" voi tarkoittaa myös sitä, että ihmisiä aikoinaan nälkä vähän pisti huimaamaan.
Tuosta syystä johtuen syksyllä ja talvella syntyneet lapset olivat terveempiä, koska kesällä ja syksyllä riitti ruokaa odottaville äideille.
Kyllä sillä hengissä säilyy. Ihminen selviää kokonaan syömättäkin todella pitkiä aikoja, riippuen tietysti vähän siitä miten paljon on kertynyt ylimääräistä varastoksi. Pitkällä aikavälillä varmasti tulee jotain puutostiloja, jos puuro on keitetty veteen eikä syö ikinä mitään muuta.
Pelkällä kaurapuurolla en ole elänyt, mutta hyvin yksipuolisella ruokavaliolla kuitenkin todella pitkiäkin aikoja, siis lähes vuoden putkeen pelkällä rasvattomalla maitorahkalla ja sokerittomalla mehukeitolla. Lääkärit ihmettelivät hyviä veriarvojani.
Osta oliiviöljyä myös ja vitamiinit.