Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä on nyt menossa kansainväliset urheilukisat Eurogames, jotka on suunnattu vain LGBT- ihmisille. Osaako joku sanoa miksi tällainen tapahtuma on olemassa? Miksi LGBT- ihmiset eivät voisi kilpailla "tavallisissa" urheilukilpailuissa?

Vierailija
30.06.2016 |

Hylätäänkö kilpailija jos hän osoittautuu heteroksi?

http://2016.eurogames.info/

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilupiireissä syrjitään seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Sukupuolivähemmistöön nyt ei ainakaan kannata kuulua, kohtelu on ihan perseestä. Transnaisten kohtelu on huonointa. Tarkoitus on ilmeisesti syrjimätön ympäristö. Ei kyllä valitettavasti toteudu sukupuolivähemmistöjen kohdalla, sillä transfobiaa esiintyy perin paljon myös homoilla ja lesboilla.

T. transmies

Vierailija
42/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kisojen tarkoitus on kiinnittää huomio todelliseen tilanteeseen. Homot eivät todellakaan ole kaikissa kulttuureissa tervetulleita urheilupiireihin. Jopa Suomessa joidenkin urheilijoiden homous on ihan mieletön tabu, joka johtaa helposti työuran menettämiseen. Tuollaisilla homojen kilpailuilla annetaan kaikille sateenkaari-ihmisille kerrankin tilaisuus urheilla täysin vapaasti pelkäämättä, että yhteistyö sponsorien ja seuran kanssa loppuu seinään. Tai no eihän kukaan kaapissa oleva homo tuollaisiin kilpailuihin mene, koska kyllähän sana sieltä leviäisi. Mutta idea on kuitenkin kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä liity täysin aiheeseen, mutta pakko avautua tästä kun painaa niin mieltä. Luin eilen erilaisista seksuaalista suuntautumisista. Järkytyin tajutessani, että  ehkä minä sittenkin olen hetero, vaikka olen aina arponut heteroseksuaalisuuden ja aseksuaalisuuden väliltä. Samaa sukupuolta kohtaan en ole koskaan osoittanut kiinnostusta. Monessa mielessä minulle olisi niin paljon helpompaa elää ilman minkäänlaisia seksuaalisia tuntemuksia, mutta ihan näin ei kuitenkaan taida olla. Se, mitä luin aseksuaalisuudesta ei ehkä sittenkään päde aivan minuun. Parhaiten minua kuvaava termi olisi ehkä "kaappihetero". En tavallaan uskalla myöntää tuntemuksia itselleni, enkä myöskään ole kailottamassa ja näyttämässä koko maailmalle tuntemuksiani. Silti vilkuilen välillä vastaantulevia vastakkaisen sukupuolen edustajia.  Sinkkuna haluan elää, joten eihän sillä sinällään mitään väliä ole. Hyvin hämmentävää tämä silti on.

Vierailija
44/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on viihteellinen tapahtuma, joka liittyy pride-viikkoon. Ei liity ns. virallisiin urheilukisoihin millään muotoa.

Minusta tapahtuma on epäonnistunut. Itse ajattelisin, että pride-viikon sanoman tulisi olla, että LGBT-ihmiset ovat aivan tavallisia ja yhteiskuntaan sulautuneita ihmisiä, joiden kanssa työskenteleminen, ajan viettäminen tms. käyvät aivan yhtä sujuvasti kuin muidenkin ihmisten kanssa. Mutta tällainen tapahtuma esittää LGBT-ihmiset omituisessa valossa, kuin jonain sirkuseläiminä. "Tulkaa katsomaan, kun transut juoksevat kilpaa, tällaista ei joka päivä näe!"

Olen itse homo ja täysin samaa mieltä. LGBT-ihmiset ovat mestareita fetisisoimaan itseään ja tekemään itsestään sirkuseläimiä heteroiden silmissä. Mutta ne jotka äänekkäimmin ovat näissä ajamassa ovat yleensä itse muotihomoja ja "kasvavat vaiheestaan yli" viimeistään päälle kolmekymppisenä. Harmi vain että tekevät pride-tempauksillaan normaalia elämää eläville ei-skenehomoille elämästä vaikeaa. 

Vierailija
45/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittajalle voimia priden kurimukseen:

Vierailija
46/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä liity täysin aiheeseen, mutta pakko avautua tästä kun painaa niin mieltä. Luin eilen erilaisista seksuaalista suuntautumisista. Järkytyin tajutessani, että  ehkä minä sittenkin olen hetero, vaikka olen aina arponut heteroseksuaalisuuden ja aseksuaalisuuden väliltä. Samaa sukupuolta kohtaan en ole koskaan osoittanut kiinnostusta. Monessa mielessä minulle olisi niin paljon helpompaa elää ilman minkäänlaisia seksuaalisia tuntemuksia, mutta ihan näin ei kuitenkaan taida olla. Se, mitä luin aseksuaalisuudesta ei ehkä sittenkään päde aivan minuun. Parhaiten minua kuvaava termi olisi ehkä "kaappihetero". En tavallaan uskalla myöntää tuntemuksia itselleni, enkä myöskään ole kailottamassa ja näyttämässä koko maailmalle tuntemuksiani. Silti vilkuilen välillä vastaantulevia vastakkaisen sukupuolen edustajia.  Sinkkuna haluan elää, joten eihän sillä sinällään mitään väliä ole. Hyvin hämmentävää tämä silti on.

Siis mitä? Aseksuaalisuus ei ole mikään homouteen verrattavissa oleva seksuaalinen suuntautuminen vain seksuaalisen kiinnostuksen puuttuminen. 

Vierailija
47/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitenköhän varmistetan ettei kukaan pääse huijamaan? jos ei millään tavalla tarkisteta urheilijoiten seksuaalista suuntausta, niin joku ammmatilaistasoinen pesunkestävä hetero osallistuu kilpailuun ja vie voiton.

Niin ja mitenkäs jos se hetero myöntäisi voiton jälkeen olevansa hetero? Suhtauduttaisiinko siihen huumorilla vai nousisiko asiasta kohu?

Hienoa, että sinulle maailman etuoikeutetuimpana ihmisenä , valkoihoisena suomalaisena heteronaisena vähemmistöjen ihmisoikeudet ja asioiden eteen päin ajaminen ovat viihdettä ja huumoria paskapalstallasi.

Vierailija
48/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitenköhän varmistetan ettei kukaan pääse huijamaan? jos ei millään tavalla tarkisteta urheilijoiten seksuaalista suuntausta, niin joku ammmatilaistasoinen pesunkestävä hetero osallistuu kilpailuun ja vie voiton.

Niin ja mitenkäs jos se hetero myöntäisi voiton jälkeen olevansa hetero? Suhtauduttaisiinko siihen huumorilla vai nousisiko asiasta kohu?

Miten te voitte olla noin tosikkoja? Vai tahallaanko täällä porvoillaan?

Otatko nyt itse vähän turhan tosissaan? Mikä siinä on kun ei saa edes ihmetellä ja kysyä mitään, niin heti ollaan valittamassa?

Vierailija
49/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbojen, homojen tai biseksuaalien urheilemiselle muiden joukossa ei ole mitään estettä. Sen sijaan pidän epäreiluna, että trans- ja interseksuaalit alkavat pikku hiljaa päästä ns. taviskisoihin. Nämä ujuttautuvat tietysti naisten sarjoihin, joissa he ovat täysin ylivoimaisia luonnollisesti korkeamman testosteronitasonsa tai jo aiemmin kehittyneiden lihasten ansiosta. Esim. Caster Semenya.

Vierailija
50/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, lue myös wikistä kohta graysexual (vai onko se gray-asexual). Käsittääkseni sitä ei ole suomeksi lainkaan. Se on seksuaalin (siis ihmisen, jolla on "normaali" libido, esimerkiksi ihastumisia tulee ja menee, seksin harrastamiseen tämän ei tarvitse suoranaisesti liittyä) ja aseksuaalin välimuoto, hyvin liukuva käsite.

Heteroseksuaali ja esimerkiksi grayseksuaali eivät ole toisiaan poissulkevia käsitteitä, koska grayseksuaalisuus viittaa siihen, milloin / miten usein tuntee seksuaalista vetoa ja heteroseksuaalisuus taas siihen, ketä kohtaan.

Vierailija
51/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että sinulle maailman etuoikeutetuimpana ihmisenä , valkoihoisena suomalaisena heteronaisena vähemmistöjen ihmisoikeudet ja asioiden eteen päin ajaminen ovat viihdettä ja huumoria paskapalstallasi.

Läheltä liippaa, valkoihoinen, puoliksi suomalainen heteromies. Viihdettä ja huumoria, tosiaan, eikös nuo tapahtumat ole viihdettä ihan sille LGBT-porukoille? Minulle ei kuitenkaan saa olla, miksei? Miksei asioita saa kysyä tai ihmetellä ilman, että joku ottaa asiakseen tulla vinkumaan?

Vierailija
52/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesbojen, homojen tai biseksuaalien urheilemiselle muiden joukossa ei ole mitään estettä. Sen sijaan pidän epäreiluna, että trans- ja interseksuaalit alkavat pikku hiljaa päästä ns. taviskisoihin. Nämä ujuttautuvat tietysti naisten sarjoihin, joissa he ovat täysin ylivoimaisia luonnollisesti korkeamman testosteronitasonsa tai jo aiemmin kehittyneiden lihasten ansiosta. Esim. Caster Semenya.

Transnaisten testosteronitaso on ennen sukuelinkirurgaa naisten normaalitasolla ja sukuelinkirurgian jälkeen alhaisempi kuin cisnaisilla. Lihasvoima surkastuu hormoneilla, vaikka lihaksia harjoittaisikin.

Mut hei, hienot ennakkoluulot sulla.

Vierailija
53/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen mieleen tullut syy: transnaiset kilpailemassa naisten sarjoissa ja transmiehet miesten. En tiedä totuutta, mutta olettaisin että ne, jotka ovat syntyneet miehiksi, ovat myös lihaksiston kehityskyvyltään miehiä vaikka hormonihoitoja annettaisiinkin, mistä seuraisi etulyöntiasema muihin naisiin nähden. Vastaavasti transmiehet eli alunperin naisiksi syntyneet eivät voisi pärjätä miesten sarjoissa. Saa argumentoida vastaan!

Harhaluulo. Ottaisit ensin selvää asioista. Hormonihoito muuttaa lihaksiston viimeistään kahdessa vuodessa samaksi kuin cissukupuolisillakin. Itse asiassa transnaiset joutuvat kilpailemaan samalla lihaksistolla, mutta usein painavammalla luustolla, mikä luo pikemminkin haitan kuin edun.

Kansainvälinen olympiakomitea edellyttää juurikin kahden vuoden hormonikorvaushoitoa edellytyksenä oikean sukupuolen sarjssa kisaamiseen.

Tuntemillani transnaisilla on huomattavasti enemmän lihasta kuin muilla saman verran liikkuvilla naisilla. Tiety jos on passiivinen niin lihas surkastuu. Eräs tuntemani transnainen jopa välttää liikuntaa ettei tulisi miehekkäät lihakset.

Vierailija
54/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmat tasokkaat sukupuoliseen vähemmistöön kuuluvat kisaile normaalisti ihan tavallisissa kisoissa. Joka lajiin heitä riittää.

Vierailija
55/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transnaisten testosteronitaso on ennen sukuelinkirurgaa naisten normaalitasolla ja sukuelinkirurgian jälkeen alhaisempi kuin cisnaisilla. Lihasvoima surkastuu hormoneilla, vaikka lihaksia harjoittaisikin.

Mut hei, hienot ennakkoluulot sulla.

Etkö osaa lukea? Ennen hormonihoitoja lihakset ovat kasvaneet normaalisti kuten miehellä kuuluukin. Katso vaikka Caitlin Jenneriä, kyllä hänelle on jäänyt selkeät lihakset, vaikka on varmasti hormonihoitoja saanut.

Vierailija
56/56 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myös pidä hyvänä ideana. Sen sijaan että annettaisiin urheilun yhdistää kaikenlaisia ihmisiä, erotellaan heidät jonkun täysin urheiluun liittymättömän ominaisuuden takia.

Kas kun ei kohta järkätä urheilukisoja rodun mukaan...

Miksi naiset ja miehet eivät sitten kisaa keskenään, vaan urheilijat erotellaan sukupuolen perusteella?

Hevosurheilussa kilpailee naiset ja miehet keskenään. Raveissa , kenttä- ja esteratsastuksessa voi olla miehiä ja naisia samssa kilpailussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi