Voiko psykoterapiaa koskaan saada 100% korvattavaksi?
Tiedän KELA-korvauksen joka on noin 60%. Mutta jos ei ole varaa maksaa itse edes sitä 40%.
Kommentit (5)
Julkisen puolen kauttahan voit saada mielenterveyspuolen palveluita, jos sinulla katsotaan olevan niihin tarvetta. Tosin ei kai hoito julkisellakaan koskaan täysin ilmaista ole, mutta ihan eri luokkaa kuitenkin kuin yksityisen puolen psykoterapiakäynnit. Niistä Kela ei koskaan korvaa 100 %:a.
Olen käynyt julkisella puolella psykoterapiassa 1,5 vuotta 2 x vko ja yhden noin 10 x kognitiivisen terapian. En tiedä, millä perusteella niihin pääsee tai on pääsemättä. Nämä olivat täysin ilmaisia.
Tuo kelan korvaushan edellyttää, ettet saa olla ns. "Liian sairas", koska sen tavoitteena on saada sinut max. 3 vuodessa kuntoon ja takaisin työelämään. Ainakin näin minulle sanottiin, kun opiskeluaikoina apua tarvitsin. Ja tyyristähän se on omasta pussista maksaa, mutta itsellä se ainakin auttoi. Kannattava sijoitus siis.
ei. ja ei sitä kelakorvaustakaan välttämättä saa....
kokeile pari kertaa eft-terapiaa ammattilaisen luona. tämän jälkeen saat vielä itsehoito ohjeet joilla voit jatkaa kotona kyseistä terapiaa. maksaa toki n. 135e kaksi 1h30min kertaa, mutta kannattaa.
https://vastaamo.fi/psykoterapia/eft-terapia
moni on saanut tästä paremman avun kuin vuosia kestäneestä psykoterapiasta. tässä terapiassa ei tule mitään oireiden tai tunteiden pahenemisvaiheita, kuten usein akupunktioissa ja muissa akupiste hoidoissa tulee. (ns. paranemiskriisi)