Osaako kukaan suositella hyvää asianajajaa?
Entinen miesystäväni, jonka kanssa minulla on pieni vauva, aikoo hakea yhteishuoltajuutta. Isä ei ole nähnyt lastaan kuin neljä kertaa ja ei ole ollut aktiivinen. Nyt tuli sitten hänen edustajaltaan kirje, jossa on aika kyseenalaisia ehdotuksia tuon yhteishuoltajuuden lisäksi, mm. vkl:n yli kestävät tapaamiset. Miten pientä vauvaa voi laittaa käytännössä täysin vieraan miehen mukaan vkl:n yli? Mitä taas tulee yhteishuoltajuuteen niin en koe sen olevan lapsen edunmukainen vaihtoehto, ex ei ole tähänkään asti ollut sitoutunut poikaansa ja katkaissut muhun kokonaan välit eli se kommunikaatio jo itsessään on niin iso ongelma, että kuulostaa aika hurjalta. Tuntuu myös hullulta, että minut haastetaan käräjille ilman, että edes yritetään saada jotain toimivaa kokonaisuutta ennen sitä keskustelemalla. Pitäisi ilmeisesti palkata lapsilakiin perehtynyt juristi.. Onko kellään suositella hyvää pks?
Kommentit (20)
Missä päin Suomea? Ennen kuin ketään voi suositella. Kunhan otat asianajajan, ei pelkkää lakimiestä pääset jo pitemmälle.
Ai olihan se siinä, että pks, en heti huomannut.
2
Voiko olla että mies on narsisti? Silloin kannattaa etsiä laspikiistoihin erikoistunut asianajaja, joka tietää miten narsistien kanssa "pelataan". En tiedä tietäisivätkö narsistien uhrien tuessa sellaisia. Koska olen ymmärtänyt, että vaikeimmat lapsikiistat käydään narsististen kumppaneiden kanssa.
Voin suositella.
MUTTA en yhtä ainutta jos käyt käräjiä yhteiskunnan varoin.
Jos maksat lystin omillasi, niin nimeän muutaman vaikka heti
Vierailija kirjoitti:
Voin suositella.
MUTTA en yhtä ainutta jos käyt käräjiä yhteiskunnan varoin.
Jos maksat lystin omillasi, niin nimeän muutaman vaikka heti
Tulen maksamaan tämän huvin ihan omasta pussista eli nyt nimiä sitten pöytään!
Joku kysyi miksi en mene lastenvalvojalle asian tiimoilta. No tää ex ei suostu siihen, haluaa mennä heti käräjäoikeuteen. Lastenvalvojalla vahvistettiin isyys ja nyt lähdetäänkin käräjille sitten.
En koe yhteishuoltajuutta lapsen edunmukaisena ratkaisuna, koska välimme ovat niin riitaisat. Miten huollan lasta yhdessä henkilön kanssa, joka on täysin yhteistyökyvytön?? Miksi hän ylipäätänsä tarvitsee sitä huoltajuutta? Eihän se huoltajuusmuoto milääni tavalla sulje häntä lapsen elämästä. Mies ei oikein osaa pitää itsestäänkään huolta, laskut maksamatta ja ulosotto-käräjää pukkaa toisen perään. Olen myös kuullut hänestä melko kyseenalaisia juttuja, yksi esimerkki olkoon se et hän on lähetellyt itsestään kuvia, joissa hänellä on minigripissä omien sanojensa mukaan amfetamiinia.. kysyessäni asaa häneltä, kuittasi vitsinä ja sanoi olevan vehnäjauhoja? En oikein luota tähän ja mietin mahdollista huumeidenkäyttöä. Äää... vaikea tilanne.
Ahti nyt ainakin on perehtynyt. Tosin voi olla, että on jo vastapuolella.
Vaikka sinun ja miehen välit ovat riitaisat, niin kyllä miehellä siltikin on oikeus omaan lapseensa, vaikka se sinua kovin rasittaisikin. Eihän se toisinpäinkään voisi mennä, että kun sinä ja mies ette tule toimeen, niin mies saisi pitää lapsen sitten kokoajan.
Tuo amfetamiinipussikuva on asia erikseen, ja siitä jos saisit todisteet, otettua dokumentit itsellesi, se voisi jo auttaa asiaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinun ja miehen välit ovat riitaisat, niin kyllä miehellä siltikin on oikeus omaan lapseensa, vaikka se sinua kovin rasittaisikin. Eihän se toisinpäinkään voisi mennä, että kun sinä ja mies ette tule toimeen, niin mies saisi pitää lapsen sitten kokoajan.
Tuo amfetamiinipussikuva on asia erikseen, ja siitä jos saisit todisteet, otettua dokumentit itsellesi, se voisi jo auttaa asiaasi.
Miehellä on oikeus saada pieni vauva luokseen joka toinen vkl? Vaikka on tavannut vauvan vain neljä kertaa.
Riitta Leppiniem,i asianajotoimisto Susiluoto, ehdottomasti. Paras. En tiedä yhtäkään juttua jota olisi hävinnyt. Tosin nyt on aika kiinni Aarnion keississä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus saada pieni vauva luokseen joka toinen vkl? Vaikka on tavannut vauvan vain neljä kertaa.
Ei sitä tietenkään sillein kannata aloittaa sitä tutustumista.
Tuntuu vain, että olet kovin sotajalalla ja työntämässä miestä pois. Mitä jos yrittäisit tulla puoleenväliin vastaan? Päästää isän ja lapsen tutustumaan, huolimatta teidän viileistä väleistä? Vai eikö mies sitä halua? Onko miehen intressit vauvaan aidot, vai haluaako satuttaa sinua?
Minä olen vain tulkinnut viestejä, joita olen ketjussa lukenut, en tiedä teidän taustoja ja tarinaa, ja olen pahoillani jos loukkaan.
Onks tää niitä kun lapsi piti saada hinnalla millä hyvänsä ja nyt ihmetellään huoltajuusasioita? Meinaan että aika mukiinmenevältä kuulostaa tuo mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tietenkään sillein kannata aloittaa sitä tutustumista.
Tuntuu vain, että olet kovin sotajalalla ja työntämässä miestä pois. Mitä jos yrittäisit tulla puoleenväliin vastaan? Päästää isän ja lapsen tutustumaan, huolimatta teidän viileistä väleistä? Vai eikö mies sitä halua? Onko miehen intressit vauvaan aidot, vai haluaako satuttaa sinua?
Minä olen vain tulkinnut viestejä, joita olen ketjussa lukenut, en tiedä teidän taustoja ja tarinaa, ja olen pahoillani jos loukkaan.
En missään nimessä ole sotaisalla jalalla. Päinvastoin. Olen antanut hänelle mahdollisuuden tutustua lapseen ilman mitään voimassaolevaa tapaamissopimuksiakaan. Hän ei itse ole ollut aktiivinen. Minä olen ollut valmis menemään lastenvalvojalle, mutta mies on vetänyt asian kertalaakista käräjille. Viileisiin väleihin viittasin puhuessaan yhteishuollon toimivuudesta. Lähinnä mietin miten onnistuu käytännön tasolla, kun mies on estänyt kaikki yhteydenottoni?
Laitat lapsesi kärsimään omista paskoista panovalinnoistasi? Upea äiti.
Jos se vauva kerran on niin pieni että se ei voi olla äidistä erossa hetkeäkään niin miten se mies olisi sitä lasta tapaillut yksinään kovinkaan usein tähän mennessä? Kuulostaa pikemminkin siltä että aloittaja on tehnyt tapaamisista niin hankalaa että mies on päättänyt hoitaa asian virallista kautta.
Ei vitsi että av:llä ei iknä saa apua puoliensapitämiseen. Aina epäillään, että se puoliensa pitäjä on riistäjä. Ilmeisesti mammat täällä haluavat tehdä kaikki kanssaihmisensä aseettomiksi, jotta pääsevät tekemään just kuten tahtovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsi että av:llä ei iknä saa apua puoliensapitämiseen. Aina epäillään, että se puoliensa pitäjä on riistäjä. Ilmeisesti mammat täällä haluavat tehdä kaikki kanssaihmisensä aseettomiksi, jotta pääsevät tekemään just kuten tahtovat.
Joo huomasin saman. Tuntuu tosi ikävältä, kun kysyn asiaan apua ja täällä ruvetaan heti lynkkaamaan. Tämä on minulle iso asia, en kaipaa tuomitsemista tai kettuilua.
Joku sanoi, että olen tahallaan vaikeuttanut tapaamisia. Näin ei todellakaan ole, mutta miten ihmeessä voisin laskea äidistään täysin riippuvaisen vauvan käytännössä vieraan ihmisen matkaan? Mä olen omalta osaltani mahdollistanut ja tukenut isä-lapsisuhteen syntymistä ja kehitystä, mutta nyt saan siitäkin lokaa niskaan. Moni olisi varmaan tapauksessani toiminut vain itseään ajatellen, itse taas olen pyrkinyt ajattelemaan asian lapsen kannalta. Tähän viestiketjuun on tullut hirveitä viestejä ja ihan oikeasti ne aiheuttaa lisää pahaa mieltä. Miksi ei voida tukea ja antaa neuvoja, kun niitä kysyn vaan aletaan haukkumaan ja arvostelemaan? On liian helppoa kirjoittaa netissä anonyyminä asiattomia kommentteja, toivottavasti kukaan esimerkiksi tähän ketjuun epäasiallisesti kommentoinut ei ole näin ilkeä muussa elämässä.
Ehdota nyt ensin, että menette lastenvalvojan pakeille.
Käräjillä tulet häviämään, ellei ole yhteyshuoltajuutta vastaan puhuvia seikkoja. Mikäli mies on täysin kykenevä huolehtimaan lapsesta (ei väkivaltainen, ei vakavaa päihdeongelmaa) yhteishuoltajuus on selvä.