SYYSKUISET UUSI VIIKKO
EI ollut vielä pinoa, joten syntymäpäiväsankarina otin oikeudekseni aloittaa: )
Kommentit (30)
Meillä nukutaan päikkärit paremmin ulkona. Aamulla menee 40min sisällä, päivällä 1 1/2h-2h ulkona ja 16-17 maissa ulkona tai sisällä 40min-1h.
Mä olen antanut kasvissoseen aina samaan aikaan, klo 11-12 (samaan aikaan syö esikoinen ja myös mä itse) ja yleensä poju on ottanut aamutirsansa ennen sosetta (tirsat max 1 tunti) sisällä. Soseen ja maidon jälkeen lähdetään ulkoilemaan ja poju nukahtaa pidemmille unille vaunuihin. Vaunuissa nukkuu n. 2 tuntia. Pelkkä hedelmäsose ei oikein tee kauppaansa, joten kasvissoseen lisäksi meillä on tällä hetkellä vain iltapuuro (riisipuuro hedelmäsoseella). Iltapuuron annan siinä klo 19-20. Sitä ennen on vielä otettu n. tunnin iltatirsat siinä viiden/kuuden maissa. Aika samanlaista rytmiä näytti esim. teillä ja Gerberallakin olevan =) Yöunille poju menee tissimaidon saattelemana n. klo 21. Aamulla herää 7-8. Ja tietty syö yölläkin, välillä yhden kerran, välillä 4 kertaa ;) Jos nukkuu pidempään yöllä, niin saatan herätä itse siihen, kun rintoja pakottaa, ovat niin täynnä...
Jaahas, nyt menee pojulta hermot, eikun maitoa antamaan!
Saamarin svedut,ARGH! Ja tämä tästä aiheesta, en viitti hieroa suolaa haavoihin.
Jaakkimaalle myöhäset onnittelut, perästä tullaan sitten joskus :)
Gerbera: Aleksi nukkuu ihan samanlailla ulkona sekä sisällä, nyt onkin nukkunut sisällä melkein joka päivä kun en ole jaksanut laittaa ulos (no onpa vaativa homma ;D).
Tänään kun yritin antaa sosetta Aleksille niin jätkähän karju suoraa huutoa mamman naamalle, kyä olin äimän käkenä kun eihän tuo huutele koskaan :D Alhaalla näky läpikuultavat hampaat, ehkä 4kpl (en viittinyt sorkkia kun raukka oli ihan hermona ja kipeenä) joten niitä sitten odotellaan. Myöhemmin meni sosetta kylmänä 1prk ja riemuitsin saavutuksesta tanssimalla yksin lambadat olkkarissa ;D
Mutta ei tänne mitään ihmeempiä, samaa vanhaa vaan :)
JMMK
Huomenna on puoli vuotta neidillä ikää!! Jo on aika mennyt.
Sen vuoksi aloitettiin viikonloppuna soseharjoittelu. Porkkanaa menee muutama lusikallinen. Ei mitään suurta intoa näytä olevan, muttei pane pahakseenkaan.
Onko kellään ollut allergisia oireita? Miltä ne näyttää?? Huomaako helposti?
Niin ja löysin tänään tytön suusta pikkuisen hampaan. Oi!! Eipä tuo ole ihmeemmin sitä kitissyt, kai.
Meillä rauhoittui yöunet kun sain neidin nukkumaan omassa sängyssään. Ilmeisesti minun läheisyyteni nostattaa jokaisella heräämisellä maitohimon, kun vieressä tyttö heräili jatkuvasti eikä rauhoittunut kun tissillä. Alkaa vaan ensisänky käydä lyhyeksi :)
En yhtään muista mitä tuolla pinossa oli...Jaakkimaalla oli synttärit eilen??
PALJON ONNEA!!!
Auroora ja typy 5kk 27pv
Meillä yöt on alkanut rauhottumaan kummasti,kun neiti pääsi uuteen isompaan sänkyyn,edellinen kävi turhan pieneksi.Herää vain kerran yössä syömään,olen antanut kaurapuuroa iltaisin hedelmäsoseen kera ja hyvin näyttää maistuvan!Tuossa joku kyseli allergisista oireista että miten ne ilmenee,yleensä sen huomaa jos pylly punoittaa kovasti ja on pientä näppylää täynnä tai sitten poskissa sama juttu.Hampaita ei vielä näy,vaikka kovasti kuolaa ja sormia syö.Muutoin olen aika paljon yksin näiden kahden lapsosen kanssa,kun mies on paljon matkoilla työn takia,tänään illalla onneksi tulee kotiin yöksi Tallinnasta ja lähtee taas huomenna uuteen reissuun länsi-suomeen!välillä on yksinäistä,mutta onneksi on auto käytössä,jotta pääsee huristelemaan sinne sun tänne.Anni on kova touhuamaan ja kääntyilee tuon tuosta...yrittää kovasti jo ryömiä,mutta ei vielä ihan onnistu.ens kuussa pääsee onneksi kylpylään miehen kanssa ja saan sitten mennä kaikenlaisiin hemmotteluhoitoihin.kuulemisiin
kevättä odotellen
marsa
On taas puuhaa ollut niin, ettei ole " jaksanut" keskittyä kirjottamaan tänne, enkä ole ehtinyt lukemaankaan juttuja. Mutta, korjataan tilanne :).
Joku kyseli ryömimisestä. Kyllä, viikonloppuna lähdettiin ryömimään oikein toden teolla. Semmoista pikkuhinkutusta on ollut jo tosi pitkään elikkä periaatteessa vähän vahingossa päästy eteenpäin joitakin kymmeniä senttejä. Mutta nyt kun poika näkee jotain mitä haluaa, lähtee moottori käyntiin. Ensin sätkii peffa ylös ja jalat alla siipiratasaluksen rattaiden lailla, sitten heitetään kädet eteen ja hinaudutaan käsien ja potkurin avulla eteenpäin. Ja tämä liikeyhdistelmä on yllättävän nopea. Eli hyvästi itsenäiset vessassakäynnit, kun poika on lattialla... ;)
Soseet uppoaa hyvin. Aamupäivällä syödään sosetta ekan kerran ensimmäisten päiväunien jälkeen elikkä noin 9.30-11.00 (meillä herätään aikaisin...). Illalla syödään puuro.
Vaatteista ollut puhetta. Haalareita, haalareita, haalareita... Niitä vaan kun ei löydy tarpeeksi :), yhdistettynä bodyyn. Tai potkarit ja body. Paidat olen todennut epäkäytännölliksi, samoiten vielä tässä vaiheessa " normaali" housut, vaikka nekin menee vierailulla bodyn kanssa. Pahin yhdistelmä ehdottomasti on housut ja paita...
Anteeksi vaan kaikille seuraava kommenttini, mutta voi luojan kiitos, että olympialaiset on ohi. EVVK, varsinkin jääkiekko... Sorry...
Illanjatkoja :)
tuiskuneiti79 + poika viikkoa vajaa 6kk (HUH)
Jospa minäkin pinoutuisin taas pitkästä aikaa. Myöhästyneet onnittelut Jaakkimaalle! Et ole ainoa yli 30+ täällä, itselläni on parin viikon päästä 35 vee synkkärit. Keski-ikä siis lähestyy uhkaavasti. No päätettiin 5 kaverin kanssa, että lähdetään vaikka Tallinnaan juhlimaan keväällä kaikkien 35 vuotisjuhlia. Tulee yhteensä 210 vuotisjuhlat. Edelliset kerran pidettiin 180 v. bileet Barcelonassa 5 vuotta sitten. Nyt tyydytään pitämään nämä juhlat hieman lähempänä kun meistä kaksi on mammalomalla.
Soseista täällä oli puhetta. Meillä Nikelle kelpaa miltei kaikki mitä annetaan ja poika syö todella paljon. Aamulla puuroa tai velliä + maitoa, päivällä 11-12 lihaa/kanaa + kasviksia, iltapäivällä maitoa, n. klo 16 hedelmää, illalla sitten vielä puuroa tai velliä + maitoa. Yöllä herää kerran n. viiden maissa ja huitasee pullon maito-velliä.
Päiväunista myös puhetta: aamupäivisin Nikke nukkuu sisällä max tunnin unet ja iltapäivällä joko sisällä tai vaunuissa ulkona 2-3 tuntia. Vähän riippuu ollaanko liikenteessä vai kotosalla.
Meillä ei vielä ryömitä, mahallaan menee kyllä navan ympäri ja ähisee kun yrittää potkia jaloilla vauhtia eikä pääse eteenpäin. Aika nopeesti hermostuu ukkeli mahallaan ollessaan, mutta neuvolantäti sanoi, että kuuluu ikään - siis tuo hermostuminen - halua on päästä eteenpäin, mutta kun ei vielä osaa liikkua. Itse oon vähän huolissani, kun Nikke ei vielä käänny selältä vatsalleen vaan vatsalta selälleen. Muuten seisoo todella tukevasti ja vatsallaan olleessaan nostaa hienosti puolivartaloa käsien varaan. Ehkä tuo kääntyminen tulee sitten jossain vaiheessa, viimeistään armeijaa ennen :)
Toivottavasti tuo lumisade hellittää aamuun mennessä. Käytiin äsken kaupoilla ja menomatkalla oli vielä aivan hyvä sää ja moottoritie kuiva. Kun tultiin takaisin lunta tuli tolkuttomasti ja motarilla oli kiva ajaa kun lumi vaan pöllysi. Tai kiva siis istua kyydissä kun mies ajoi :(
Mutta oikein hyvää loppuviikkoa kaikille syysmammoille, minä taidan mennä nyt nukkumaan. En ole vieläkään toipunut kunnolla viime viikon hiihtolomareissusta, flunssa vaan ei lähde multa pois ja palelen kokoajan. Kuumetta ei nouse, mutta joku ihme virus tää varmaan on.
Saas nähdä päästäänkö vielä tälläkään viikolla vauvauintiin.
t. Kaisastiina
Päivät menee Minjan kanssa sosetaistelussa, nyt alkaa helpottamaan. Mies oli 5 vkoa lomilla, torstaina palaa merille taas.
meillä aikamoista valvomisrumbaa ollut, muutama kokoyökin saatiin jo onneksi nukuttua. Esikoisella aika kamala uhma, toivottavasti pian helppaa.
Minja oppi 20.pvä vihdoin kääntymäänkin :)
taistellaan kelan kanssa sairaanlapsen hoitotuista >:( Kun se meidän arki ei kuulemma poikkea normaalista vauva-arjesta >:(
No, mutta palajan paremmalla ajalla, nyt kädet täynnä hommia kun Nea ei taas suostu nukkuu vaan uhmailee sängyssä ja polkee jalkaa lattiaan :D Koominen. Pidä siinä sitten pokkaa :)
T:Neiti21 +Minja 5kk+
ja ai niin, kellekkään tullu PENTAVAC rokotteesta oireita?
Meillä Minja taas päivän vaa huutanu (eilen rokotus)
MOI!
Viime viikolla tuskailin pitkään jatkuneita rauhattomia öitä. Nyt on kaksi yötä mennyt hyvin (kopkop), herätty vain syömään. Ihanaa, on itsekin saanut nukkua.
Laskeeko kaikilla syyskuisilla soseet hyvin(siis niillä joille annetaan)? Meillä ei oikein tahdo laskea. Ei kyöki tai ala itkemään, mutta ei todellakaan odota avonaisin suin seuraava annosta, vähän huijaamalla joutuu syöttämään....mutta ehkä se tästä ja eihän me olla syötetty kiinteitä kuin vasta 3 viikkoa.
Millainen ruokailurytmi muilla on? siis monelta vauvat syövät kiinteitä? ja tapahtuuko se joka päivä samaan aikaan? mä itse tuskailen sitä, että milloin kannattaa antaa kasvissosetta, ennen päikkäreitä , päikkäreiden jälkeen ja kuinka kauan pitäisi olla kulunut edellisestä imetyksestä...hankalaa...
Jaksamisia.
t.hope-a ja typy pian 6kk