Legginsit kesällä?
Minulla on lyhyet ja tukevat jalat, treenaan kyllä päivittäin ja laihdutan. Ongelmana on kesäpukeutuminen Suomessa. En kehtaa/halua käyttää polvipituisiakaan hameita ilman legginssejä, tuntuu että täällä tuijotetaan ja arvioidaan kroppaa todella arvioivasti vaikka ulkona on +25. Tiedän, että leggarit ovat rumat, mutta mitä muuta voisin käyttää housujen tilalla? Pitkä hame näyttää omituiselta kun olen lyhyt, alle polven saa näyttämään todella paksulta kun osuu säären keskiosaa, puuvillahousut eivät sovi omaan tyyliin ja farkut ovat kuumat. Caprit eivät käy minulle ollenkaan. Olen siis pitänyt lyhyttä hametta ja legginssejä usein arkena, leggarit ovat armeliaat jaloilleni eivätkä hiosta kuten sukkikset.Mitä ehdoittaisitte niiden tilalle? Miten itse pukeudutte?
Hassua tämä on sinänsä, että asuessani vuosia eräässä kuumassa maassa käytin kaikenlaisia kesävaatteita aivan ujostelematta,ja Suomessa en niin kehtaa tehdä. Siellä tosin kaikki naiset pukeutuivat paljastavasti, tuntuu ahdistavalta kun täällä Suomessa lämmin aika on niin lyhyt joten naisiin vähissä vaatteissa ei olla totuttu ja saa huomioita jota ei haluaisi. Lämpimässä maassa, jossa on oikeasti kuumaa monta kk naisten paljastava pukeutuminen on aivan normaalia, eikä siihen kiinnitä kukaan huomioita. Tuohon varmaan perustuu se,että monet ystäväni, itse mukaan lukien, käytämme Suomen ja pohjoismaiden ulkopuolella minihameita ja mekkoja ja korkkareita, vaatteita joita ei tulisi edes mieleen laittaa täällä päälleen muuten kuin juhlissa. Kun e- Euroopassa asuin, käytin lyhyttä mekkoa ja korkkareita päivittäin ihan arkena, täällä ei tulisi mieleenkään lähteä vaikkapa lähijunalla keskustaan niin pukeutuneena.
Mutta tosiaan, mitä leggareiden tilalle, kun ne ovat niin tyylittömät?
Kommentit (26)
Minä käytän leggingsejä, enkä koe niitä ahdistaviksi. Käytän myös pitkähihaisia ja lahkeisia pellavavaatteita, joissa on tilaa eli ovat väljiä. Nehän ovat parhaita kesävaatteita. Katso mallia beduiineilta miten pukeudutaan kuumaan.
Jos haluat hikoilla tai ihosyövän, niin laita vaan pieni makkarankuori päälle.
Olen vain 160 cm ja tukevat käsivarret, joten ei vaan käy... Isot rinnat ja lantio, tiimalasimallinen, joten näytän helposti todella leveältä ja lyhyeltä tankkerilta jos ei ole tyköistuva vyötärön kohdalta.
Eikö olisi paljon helpompaa tulevaisuuttakin silmälläpitäen opetella olemaan välittämättä niistä "tuijottajista" ja "arvostelijoista"? Elämä on paljon helpompaa kun tekee niin kuin itse haluaa ja niin että itsellä on hyvä olla, ja antaa koirien räksyttää. Tuolla tavalla joudut koko loppuikäsi pohtimaan miten olet ja elät niin että tyydytät kaikkia muita paitsi itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän leggingsejä, enkä koe niitä ahdistaviksi. Käytän myös pitkähihaisia ja lahkeisia pellavavaatteita, joissa on tilaa eli ovat väljiä. Nehän ovat parhaita kesävaatteita. Katso mallia beduiineilta miten pukeudutaan kuumaan.
No, kun ne leggarit aina äänestetään kammotusten joukkoon ja ovat kuulemma rumat naisella... ihmettelen vaan, miksi niitä yhä myydään, ja jopa eri kuoseissa ja väreissäkin jopa ulkomaillakin?
Maksimekot on kamalia. Ja nekin sopii vain tietyn malliselle kropalle.
Ap, pukeudu niinkuin haluat. Itse olen myös aina miettinyt mitä joku muu ajattelee vaatteistani jne. Enää en jaksa. Ajatelkoot mitä lystää, olen normaalipainoinen, mutta reisissäni on selluliittia. Näytää kamalalle, mutta kuljen minishortseilla, jos haluan. Puleudun itseäni varten lyhyisiin vaatteisiin, en toisia varten pitkiin. Olen siis ihan nyt vasta oppinut tähän.. Vielä viime kesänä en kehdannut käyttää vaatteita, joita halusin. Nyt käytän enkä välitä pätkääkään muista.
Mä ainakin käytän legginssejä (yleensä mustia) hameen/mekon alla viileillä säillä arkena. Ei ole kukaan valittanut vaatetuksestani. :)
Vierailija kirjoitti:
Maksimekot on kamalia. Ja nekin sopii vain tietyn malliselle kropalle.
Ap, pukeudu niinkuin haluat. Itse olen myös aina miettinyt mitä joku muu ajattelee vaatteistani jne. Enää en jaksa. Ajatelkoot mitä lystää, olen normaalipainoinen, mutta reisissäni on selluliittia. Näytää kamalalle, mutta kuljen minishortseilla, jos haluan. Puleudun itseäni varten lyhyisiin vaatteisiin, en toisia varten pitkiin. Olen siis ihan nyt vasta oppinut tähän.. Vielä viime kesänä en kehdannut käyttää vaatteita, joita halusin. Nyt käytän enkä välitä pätkääkään muista.
Siis kauniita. Hittolainen tätä automaattista tekstinsyöttöä..sopii tietynlaiseen kroppaan, mutta pituus ei ole mielestäni esteenä. Olisin tuonkin voinut lisätä, jottei kuulosta noin tyrmäävälle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi paljon helpompaa tulevaisuuttakin silmälläpitäen opetella olemaan välittämättä niistä "tuijottajista" ja "arvostelijoista"? Elämä on paljon helpompaa kun tekee niin kuin itse haluaa ja niin että itsellä on hyvä olla, ja antaa koirien räksyttää. Tuolla tavalla joudut koko loppuikäsi pohtimaan miten olet ja elät niin että tyydytät kaikkia muita paitsi itseäsi.
En halua arvioivia katseita suuntaan tai toiseen... Haluan olla täysin huomaamaton. Vtuttaa varsinkin kun miehet kuvittelevat naisten pukeutuvan helteellä heidän mielikseen paljasta pintaa näyttäen, eikä siksi että on KUUMA! Entisessä asuinmaassani en ajatellut koskaan että minua kyylättiin.
Tykkään leggingseistä, niistä trikookankaisista, pitkän paidan tai lyhyen mekon kanssa. Niillä on niin helppo saada asu kevennettyä ilman että täytyy miettiä paljastelevansa vahingossa. Ja voi pyöräillä ilman hankaluutta. Ne on mukavat päällä. Ei mulla sinänsä ole edes tarvetta peitellä kroppaani. Mun mielestä hyvällä yhdistelyllä leggingsit eivät ole rumat.
Kyllä lyhytkin voi käyttää maksihameita ja -mekkoja. Niillä saa jopa huijattua jalkoihin lisää pituutta, kun hameen vyötärö osuu navan korkeudelle. Samoin jalkojen paksuutta ei näe, kuten lyhyissä hameissa ja housuissa, vaan "yhtenäinen" helma peittää jalat.
T. Pers- ja tukkijalkainen maksihameiden ja -mekkojen ystävä
Mun mielestä legginssit on karmeat ihan mihin vuodenaikaan tahansa. Eihän miehetkään käytä pitkiä kalsareita julkisesti esim. shortsien alla.
N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua arvioivia katseita suuntaan tai toiseen... Haluan olla täysin huomaamaton. Vtuttaa varsinkin kun miehet kuvittelevat naisten pukeutuvan helteellä heidän mielikseen paljasta pintaa näyttäen, eikä siksi että on KUUMA! Entisessä asuinmaassani en ajatellut koskaan että minua kyylättiin.
No sitten sä joko jäät pysyvästi kotiin tai vaihtoehtoisesti hankit näkymättömyysviitan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä legginssit on karmeat ihan mihin vuodenaikaan tahansa. Eihän miehetkään käytä pitkiä kalsareita julkisesti esim. shortsien alla.
N34
Miehistäkö sitä mallia pitää katsoa? Leggingsit eivät ole mitkään black horset. Ne ovat leggingsit ja niillä on eri käyttötarkoitus kuin kalsareilla.
Mä en ymmärrä miksei täällä muka voi pukeutua nätisti, niinkuin tykkää. Olen ihan varma, että ne legginsit on rumemmat kuin ap:n sääret. Aniharvoin legginsit on kivannäköiset, vaan useimmiten ne pilaa sen asun, kivankin mekon tai hameen.
Mua ärsyttää, että leggareita haukutaan niin paljon. Mulla usein kesällä legginssit ja farkkushortsit. Monen mielestä mulla on hyvä tyyli ja näin myös itse koen. Annetaan leggareiden olla! Selluliittireisiäkin katseltais pahalla silmällä, ehkä ne leggarit kuitenkin huomattavasti pienempi paha.
Mihin mitään legginsejä näillä ilmoilla muka tarvitaan?
Pidän leggingsejä mekkojen ja hameiden kanssa eikä kyllä tasan tarkkaan kiinnosta mitä ihmiset ovat niistä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin mitään legginsejä näillä ilmoilla muka tarvitaan?
Meillä on 14 lämmintä ja sataa. Toisaalta auringonpaisteella leggingsit suojaavat jalkoja auringolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun ne leggarit aina äänestetään kammotusten joukkoon ja ovat kuulemma rumat naisella... ihmettelen vaan, miksi niitä yhä myydään, ja jopa eri kuoseissa ja väreissäkin jopa ulkomaillakin?
Kun minä en välitä mistään äänestyksistä. Ne on kivat jalassa ja aika usein kivan näköiset. On se kamalaa, kun naiset ei vaan opi vaikka ihan äänestetään ja on lehdissä juttuja ;D
Lakatkaa miettimästä, että "näytän perunalta jos en korosta vyötäröä" ja "täytyy piilottaa allit". Ei täydy. Kunhan olette puhtaissa vaatteissa ja teillä on hyvä olla niin 10 pistettä!
Hihaton maksimekko? Ei minusta lyhyys ole este sellaisen käytölle.