Miksi suomalaiset syövät kakkua lusikalla?
Kommentit (56)
Miksi kiinalaiset eivät syö haarukalla?
mä syön kakkuni käsin ketsuppia päälle myös
Kaikki muu paitsi kiisseli tulisi syödä haarukalla.
En oo nähnyt kenenkään popsivan jäätelöä haarukalla (mutta kuullut olen, piti jättää aika paljon lopusta syömättä)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiinalaiset eivät syö haarukalla?
Eivät halua laittaa teräsaseita suuhun, koska se on brutaalia. Puikoilla syöminen elegantimpaa.
Haarukalla ja veitsellä, perkele.
Mihin se haarukka laitettaisiin, kun ensin on kakkulautanen, sen päällä kahvikupin lautanen ja sitten kuppi ja siinä vieressä lusikka? Laitettaisiinko se haarukka toiselle puolelle sitä kuppia vai siihen lusikan viereen? Ei se pöydälläkään näytä hyvältä.
Kotioloissa syön ruokalusikkalla paljon kätevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Syövätkö? Minä syön haarukalla.
Joissain kahviloissa saa kakkuhaarukan, paljon kätevämpi, kuin lusikka.
No en syö, paitsi jos haarukoita ei näy missään.
Minulla on kakkuhaarukoita. Tunnen itseni voittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kakkuhaarukoita. Tunnen itseni voittajaksi.
No mihin säää ne katat kahvipöydässä?
Kakkuhaarukoita saa kyllä ihan tavallisista tavarataloista. Ostimme lakkiasia varten, ajattelimme, että voileipäkakku olisi kiva syödä niillä. Mutta harvalle kelpasi. Itse nykyään tykkäämme käyttää niitä ihan "arkenakin", jos on jotain leivosta syötävänä, kun niitä nyt kerran on. Syön niillä usein myös salattia.
Nam! Kakkua! Ihan sama mikä on väline millä sitä suuhun laittaa.
Suomalaistyyppinen "märkä kakku" on täkäläinen erikoisuus. Miksi sitä pitäisi syödä kuten kuivia täytekakkuja?
Öööö. Musta aivan selvä asia. Koska entisaikaan ei ole ollut mitään kakkuja tarjolla kovinkaan usein niin aika turhaa olisi seisoneet kakkuhaarukat kaapissa. Hyvä jos riitti edes kaikille perheen jäsenille omat veitset,haarukat ja isot lusikat.
Syön aina haarukalla, kun se on mahdollista.
Ei hienostelun vaan käytännöllisyyden vuoksi. Haarukka on miljoonasti parempi kakunsyöntiväline kuin lusikka. Lusikka on pieni ja kupera, siitä tippuu helpommin ja huomattavasti huonompi "leikata" kakkupalla sillä.
Kakkuhaarukat käyttöön! Ja esille kahvipöytiin.
Muutoinkin kivempi ettei tarvitse sillä kermaisella pikkulusikalla sekoitella kahvia! :)
( ja on tyylikkäämpääkin juhlissa...)