Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puolenpäivän aikaan". Mikä kellonaika kyseessä? Onko nyt jo myöhässä, jos perillä pitäisi olla puolenpäivän aikaan?

Vierailija
29.06.2016 |

Täällä odottelen yllätys, yllätys, FB-kirppisostajaa, joka sanoi tulevansa puolenpäivän aikaan. Enpä tietenkään saa tätä henkilöä kiinni, enkä pysty nyt kysymään, mitä oikeastaan tuolla ilmaisulla tarkoitti. Minulle puolenpäivän aikaan on vartti sinne, vartti tänne, mutta pääasiallisesti klo 12 keskellä päivää. Eli 11.45-12.15. Ilmoittaisin erikseen, jos olisi jotain muuta.

Kiva täällä nyt odotella, kello on 13.10, eikä mun mielestä enää puolenpäivän aikaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myöhäistä ja ärsyttävää.

Vierailija
2/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin klo 12 on puolen päivän aikaan. Yksi oma sukulainen on just tuollainen että se sanoo tulevansa puolen päivän aikaan ja viideltä iltapäivällä tulee viesti että nyt hän olisi tulossa tai sitten joskus illalla tulee viesti ettei nyt kerinnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Tuli nyt viesti tuolta kirppisostajalta, että lähtee tulemaan. Kestää vaivaiset 45 minuuttia!!! Kellohan on silloin jo yli kaksi. Ei todellakaan enää mikään puolenpäivän aikaan.

Hitto menee hermo näihin hiihtäjiin. Eihän mulla olisi ollutkaan mitään intoa esimerkiksi lähteä tuohon ihanaan kesäsäähän kävelylle pariksi tunniksi sen sijaan että odottelen täällä jonkun pipon noutajaa.

ap

Vierailija
4/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä varmaan opit, että seuraavan kanssa kannattaa sopia tarkka aika. Puolenpäivän aikaan varmaan melkein meille kaikille tarkoittaa sitä 12 molemmin puolin, mutta ihan vain jotta kaikki sujuu suunnitellusti, niin olisi hyvä olla tietty aika. Esim "Tuletko vaikka 12.30?", silloin se ei voi enää olla tulkintakysymys.

Olen nimittäin huomannut, että kun kavereissa on niitä, jotka nukkuvat pitkälle yli 12, nii tuon ajan he ajattelevat vielä aamuksi.

Vierailija
5/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen päivän aikaan on mun mielestä klo 12, vartti ennen ja jälkeen.

Puolen päivän kieppeillä -sanonnan mä taas tulkitsen niin, että klo 11-13. Kello 14 ei ole millään tavalla puolipäivä, vaan alkuiltapäivä.

Vierailija
6/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolenpäivän aikaan on mulle 11.30-12.30. Yhden jälkeen on iltapäivä. 

Tylsä ostaja, piittaamaton. 

Vierailija
7/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolenpäivän aikaan on mulle 11.30-12.30. Yhden jälkeen on iltapäivä. 

Tylsä ostaja, piittaamaton. 

Näin juuri. Jos itse olisin menossa hakemaan jotain, menisin mielummin vähän ennen kuin jälkeen puolenpäivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi