Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jos lapsenne päiväkotitäti moikkaa vapaa-ajalla?

Vierailija
29.06.2016 |

Tuli tämmönen kysymys mieleen..

Olen jo itse valmistunut, mutta tuli mieleen tapaus opiskeluajoilta. Olin työharjoittelussa päiväkodissa ja ryhmäni lapsi äitinsä kanssa sattui tulemaan vastaan kaupassa. Moikkasin hymyillen, en mitenkään kuuluvasti ja äiti moikkasi takaisin. Seuraavana päivänä hän mainitsi minulle päiväkodilla, että ei ole kivaa että päiväkodin henkilökunta käyttäytyy noin päiväkodin ulkopuolella, ja sanoi jotain salassapitovelvollisuudestakin (!!?).. Eh :D

Toiset vanhemmat sitten taas ovat itse tulleet joskus jopa nykäisemään hihasta kaupungilla yms. jos ovat nähneet mut.

Miten te näette tän asian? Tuleehan siinä sit toki se, että jos mun seurassa on joku kaveri ja se kysyy että kuka toi oli, niin onko se enää suotavaa alkaa kertomaan että joo, toi lapsi on mun ryhmässä päikyssä..

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Käytettiin yhdessä vaiheessa koiria yhdessä ulkona. Sattui aina sama aikataulu.

Vierailija
2/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan kertoa että on tuttava tms.

Ja juu, minulle on täysin ok että moikataan kun nähdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä proletaarin pitäisi tietää paikkansa. Jotenkin noloa, että rahvas moikkailee kuin tutuilleen. Olisit edes niiannut.

Vierailija
4/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tervehditään. Pahoittelen, että kyseisellä äidillä oli ongelmia.

Vierailija
5/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan siinä sit toki se, että jos mun seurassa on joku kaveri ja se kysyy että kuka toi oli, niin onko se enää suotavaa alkaa kertomaan että joo, toi lapsi on mun ryhmässä päikyssä..

Siihen vastataan kaverille ympäripyöreästi että töistä tuttu.

Vierailija
6/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tervehdin lastemme hoitajaa.

Vierailija
7/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän outoa olis, jos pk täti ei tervehtisi!!! Monesti jäädään ihan juttelemaankin kun nähdään! Tai ei kaikkien, mut semmoisten "suosikki" tätien :)

Vierailija
8/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni on moukkamaista olla moikkaamatta tuttja. Minulle esim. filmtownin myyjäkin (käyn siellä kerran viikossa) moikkaa jos kävelee vastaan. Ja näin sen kuuluukin mennä.

Vierailija
9/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun ystäväni ja tuttuni muutenkin tietää että lapsi on päiväkodissa ja missä päiväkodissa on. En tiedä mahtoiko se äiti kuvitella että selostat kaverillesi jotain lapsesta - sitähän ei sitten saa tehdä.

Vierailija
10/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Me moikkaamme vielä nytkin lastemme ihania hoitajia, vaikka meidän lapset on teinejä jo ja päiväkodista on 8 ja 10 vuotta aikaa...

Vierailija
11/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että salassapitovelvollisuus ulottuu siihen asti, että lapsen päivähoito tietyssä yksikössä olisi salaisuus.

Vierailija
12/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä se menee niin, että eivät tee aloitetta, mutta toki vastaavat tervehdykseen! Se on kuitenkin vähän eri asia, kuin päiväkodin työntekijä. Miksi ihmeessä ei saisi moikata? Koska paljastuu, että toisella on lapsi?? Pitäisin sitä epäkohteliaana, jos ei moikattaisi.

Vierailija
13/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ihmettelisin suuresti, jos ei tervehtisi. Kyllähän sitä nyt tuttuja ihmisiä tervehditään, oltiin tuttuja sitten mistä ympyröistä tahansa.

Vierailija
14/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä oli ihmisellä ongelma. Ihan normaaliahan se on, että tuttuja ihmisiä tervehditään, salassapitovelvollisuudella on hieman eri merkitys kuin ko. mamma taitaa kuvitella.

Vierailija
15/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkoti olisi salassapidettävä asia? Ehkä joku lähestymiskieltotapaus, ettei lapsen toinen vanhempi saa päiväkotia selville?

Vierailija
16/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kyllä ihan ylemmiltä tahoilta toitotettu, että emme saa ensin moikata, ihan niin kuin lääkäreilläkin ja samasta syystä. Jos vanhempi moikkaa ensin niin sitten tietenkin tervehditään takaisin. Minä en kyllä tunnistakaan lasten vanhempia muualla kuin työpaikallani, joten en varmasti tervehdi ensin siitäkään syystä.

Vierailija
17/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mun ystäväni ja tuttuni muutenkin tietää että lapsi on päiväkodissa ja missä päiväkodissa on. En tiedä mahtoiko se äiti kuvitella että selostat kaverillesi jotain lapsesta - sitähän ei sitten saa tehdä.

Se voi olla. Vähän hassu tilanne muutenkin hoitajan näkökulmasta - on se salassapitovelvollisuus ja siihen on välillä hankalaa vetää mitään selkeää rajaa mutta sitten taas.. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan ja tuskin se ketään vahingoittaa, jos joku saa tietää että lapsi on jossain tietyssä paikassa hoidossa (toki poikkeuksia voi olla).

Vähän tuntuu välillä, että tää vaitiolovelvollisuus menee yli joskus. Meitähän koulussa silloin ohjeistettiin niin, että me rikotaan vaitiolovelvollisuutta jos kerrotaan vaikka kaverille, että missä ryhmässä me päiväkodilla ollaan töissä :D

Maalaisjärki kunniaan..

Ap

Vierailija
18/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mutta saa tervehtiä. Minusta se oli vähän hassua ( en ole tottunut tuollaiseen tuttavallisuuteen) kun yksi "täti" tervehti mutta ei siinä mitään. Sinuna tervehtisin jos näyttää siltä, että vastaan tuleva vanhempi tunnistaa sinut mutta muuten ehkä odottaisin vanhemman aloitetta.

Vierailija
19/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän nyrkkisääntönä että jos vapaa-ajallani nään julkisilla paikoilla asiakkaan tai hänen kanssa tiiviisti työpaikallani vierailleen ihmisen (lapsi/vanhemmat/ikääntyneen lähiomaiset) niin odotan että minuun otetaan kontaktia ja vastaan siihen. Silloin en ole rikkonut salassapitovelvollisuutta. Näissäkin tapauksissa kerron kanssani olleelle ystävälleni että ks. ihminen on tuttu töistä/harrastuksesta tms.

Vierailija
20/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla. Vähän hassu tilanne muutenkin hoitajan näkökulmasta - on se salassapitovelvollisuus ja siihen on välillä hankalaa vetää mitään selkeää rajaa mutta sitten taas.. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan ja tuskin se ketään vahingoittaa, jos joku saa tietää että lapsi on jossain tietyssä paikassa hoidossa (toki poikkeuksia voi olla).

Vähän tuntuu välillä, että tää vaitiolovelvollisuus menee yli joskus. Meitähän koulussa silloin ohjeistettiin niin, että me rikotaan vaitiolovelvollisuutta jos kerrotaan vaikka kaverille, että missä ryhmässä me päiväkodilla ollaan töissä :D

Maalaisjärki kunniaan..

Ap

No sinälläänhän se kaveri ei kyllä sillä tiedolla tee mitään. Ja todellakaan lapsista ei saa juoruta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä