Olen nyt pessyt kaksi päivää halpisshampoolla ilman hoitoainetta ja hiukset näyttää paljon paremmalta kuin koskaan
Mulla on luonnostaan blondi luonnonkihara tukka (=hyvin huokoinen ja kuiva hiuslaatu) ja kampaajat on aina myyneet mulle hintavia ekstrakosteuttavia ihmesuperhypertuotteitaan, koska muuten en hiusteni kanssa kuulemma mitenkään selviäisi. Olenkin näitä tuotteita aina ostanut, huolimatta siitä että olen köyhä opiskelija. Kylppärin kaapissa on Wellan ammattilaissarjan shampoon ja hoitsikan lisäksi ainakin tehohoito, öljyhoito, kuivaöljy ja tietenkin sata erilaista muotoilu- ja suojatuotetta.
Nyt olen ollut pari yötä poikaystävällä ja unohdin omat shampoot kotiin (yleensä raahaan ne ihan joka paikkaan mukaan). Täällä ei ollut muuta shampoota kuin tuommoinen Head & shoulders (ei ihan se perus, joku liila purkki, mutta sillä nyt ei oo varmaan mitään väliä). Eka olin vähän paniikissa mutta! Hiukset näyttää satatuhatta kertaa paremmalta kun yleensä. Ne ei oo takkusotkupesä niinkuin yleensä, vaan aika kivat! En laittanu niitä yhtään, ei tarvinu. Tuntuvat vähän suoremmilta kuin yleensä, mutta se ei mua haittaa. En tiedä mitä kamoaajat olis tästä mieltä, mutta tuntuu kosteutetummiltakin kuin kosteuttavan shampoon ja hoitoaineen jälkeen. En taida palata niihin kalliisiin tuotteisiin enää. Ainoo mitä tähän kaipaan, on se kampaamosarjojen hyvä tuoksu, mutta ehkä tähän tottuu. Halusin vaan kertoa muillekin, et ei tuu välttämättä parhain tulos kalliilla!
Kommentit (12)
Mulla on samanlainen hiuslaatu, takkuuntuminen lakkasi, kun vaihdoin silikonittomiiin tuotteisiin. Kokeilemani kampaamotuotteet olivat katastrofi :/
Mitä jos et pesisi hiuksia joka päivä?
Minä pesin XZ tervashampoolla hiukset mökillä, kolme kertaa ja järvivedessä huuhtelin. Ei ole tukka voinut ikinä näin hyvin ja kiiltää edelleen.
Hiukset vaaleita raitoja, muuten ruskea. Hiuksen laatu on paksu, hiukset on pitkät.