Olen nyt pessyt kaksi päivää halpisshampoolla ilman hoitoainetta ja hiukset näyttää paljon paremmalta kuin koskaan
Mulla on luonnostaan blondi luonnonkihara tukka (=hyvin huokoinen ja kuiva hiuslaatu) ja kampaajat on aina myyneet mulle hintavia ekstrakosteuttavia ihmesuperhypertuotteitaan, koska muuten en hiusteni kanssa kuulemma mitenkään selviäisi. Olenkin näitä tuotteita aina ostanut, huolimatta siitä että olen köyhä opiskelija. Kylppärin kaapissa on Wellan ammattilaissarjan shampoon ja hoitsikan lisäksi ainakin tehohoito, öljyhoito, kuivaöljy ja tietenkin sata erilaista muotoilu- ja suojatuotetta.
Nyt olen ollut pari yötä poikaystävällä ja unohdin omat shampoot kotiin (yleensä raahaan ne ihan joka paikkaan mukaan). Täällä ei ollut muuta shampoota kuin tuommoinen Head & shoulders (ei ihan se perus, joku liila purkki, mutta sillä nyt ei oo varmaan mitään väliä). Eka olin vähän paniikissa mutta! Hiukset näyttää satatuhatta kertaa paremmalta kun yleensä. Ne ei oo takkusotkupesä niinkuin yleensä, vaan aika kivat! En laittanu niitä yhtään, ei tarvinu. Tuntuvat vähän suoremmilta kuin yleensä, mutta se ei mua haittaa. En tiedä mitä kamoaajat olis tästä mieltä, mutta tuntuu kosteutetummiltakin kuin kosteuttavan shampoon ja hoitoaineen jälkeen. En taida palata niihin kalliisiin tuotteisiin enää. Ainoo mitä tähän kaipaan, on se kampaamosarjojen hyvä tuoksu, mutta ehkä tähän tottuu. Halusin vaan kertoa muillekin, et ei tuu välttämättä parhain tulos kalliilla!
Kommentit (12)
Mulla on samanlainen hiuslaatu, takkuuntuminen lakkasi, kun vaihdoin silikonittomiiin tuotteisiin. Kokeilemani kampaamotuotteet olivat katastrofi :/
Mitä jos et pesisi hiuksia joka päivä?
Minä pesin XZ tervashampoolla hiukset mökillä, kolme kertaa ja järvivedessä huuhtelin. Ei ole tukka voinut ikinä näin hyvin ja kiiltää edelleen.
Hiukset vaaleita raitoja, muuten ruskea. Hiuksen laatu on paksu, hiukset on pitkät.
Mä käytin ennen aina kampaamon shampoita ja hoitoaineita. Kalliita olivat, mutta ajattelin että kyllä se laatu maksaa.
Sitten kerran mökkireissulle mentäessä, olin unohtanut kotiin ne mun "laadukkaat" ja kalliit shampoot ja hoitikset niin siinä samalla kun poikkesin ruokakaupassa niin päätin ostaa Erittäin hieno suomalainen mustikka shampoon ja hoitoaineen. Aattelin et jospa tää nyt vähän aikaa menee.
Olin kyllä hämmästynyt, kuinka mahtavan lopputuloksen ne antoi hiuksille. En ois koskaan uskonu että näin halvat tuotteet voi olla hyviä :D Paljon parempia kuin yksikään kampaamosta ostettu tuote, vaikka kampaamon shampoista ja hoitoaineista on kokemusta monen vuoden ajalta.
Tälle tielle jäin, tuolla ne suihkussa komeilee mustikka shampoo ja hoitoaine :)
Vierailija kirjoitti:
Hiuksen laatu on paksu
😀
Vierailija kirjoitti:
No vaihdappa vielä silikonittomaan shampooseen xz, erittäin hieno suomalainen, linna shampoo niin parantaa entisestään!!!
Ja mun mielestä toi erittäin hieno suomalainen on ehkä parhaimman hajuinen shampoo, jonka tiedän. Parempi kun noissa huippukalliissa kampaamotuotteissa. Siis se perus sininen, eikä mitkään mustikka-/tervaviritykset.
Tottahan kampaajat suosittelevat omia tuotteitaan, hehän myyvät niitä. Ja urpot ostaa :)
Hiuksia auttaa enemmän sisäisesti nautittu ruokaöljy kuin ulkoinen öljyhoito.
Kiharatukkaisena oon tullut siihen tulokseen, että kampaajathan haluavat myydä niitä megakosteuttavia tuotteitaan, koska ahdistuvat kiharista hiuksista. Kampaajathan haluavat aina föönata kiharat suoriksi, vaikka kuinka sanoisi, että itse arjessa ei ikinä föönaa hiuksia ja että vähän pörrö on itselle ihan ok.
Lisäksi ne kosteuttavat tuotteet ei mun kokemuksen mukana ollenkaan sovi suomalaiselle kiharalle tukalle, vaan tekevät ainakin mun hiuksista rasvaiset ja raskaat.
Eli tavoitellaan väärillä tuotteilla tyyliä, jota asiakas ei välttämättä halua :/
Kaksi päivää pessyt hiuksia, olethan muistanut syödä välillä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos et pesisi hiuksia joka päivä?
MMun on ainakin pakko pestä joka päivä, hiuspohja alkaa kutiamaan, jollen pese, ihotyyppi on atopiaan taipuvainen. Tämä on ihan ihotautilääkärin neuvo :)
No vaihdappa vielä silikonittomaan shampooseen xz, erittäin hieno suomalainen, linna shampoo niin parantaa entisestään!!!