Pakko myöntää, suomalaiset erottuvat tyylillään muista pohjoismaalaisista kuin huutomerkki :(
Tuli käytyä Legolandissa. Kaikki kävijät pienten lasten vanhempia. Olen aiemmin tuhahdellut syytöksille suomalaisten tyylittömyydestä mutta järkytyksekseni oli pakko myöntää että erotin suomalaiset porukasta kuin alleviivattuna ennen kuin kuulin mitä kieltä puhuttiin.Ruotsalaiset ja tanskalaiset iskät olivat kuin katalogimalleja istuvissa t-paidoissa, aurinkolaseissa ja seksikkäissä parroissa. Pälvikaljuuntuuvilla lyhyeksi vedetty tukka. Niin nuoret kuin vanhemmatkin olivat miehekkäitä. Suomalaiset taas ukkoutuneita setämiehiä: sporttisandaalit, sukat vedetty polviin asti, sortsit ja joku dorka t-paita ja pahimmilla jopa vyölaukku. Naisilla taas joku raitatunika, alla valkoiset legginsit, ne hemmetin sporttisandaalit ja mikä järkyttävintä, päässä huivi marttatyyliin sidottuna kun aurinko saattoi pilkahtaa ettei vaan auringonpistos yllätä. Tämä on karu tosiasia, ei siellä muunkaan maalaiset juhlavaatteissa olleet mutta heille lasten saaminen ei ole mikään syy muuttua sketsihahmoksi. Huh.
Kommentit (392)
117, just sellasta lypsyhuivia.
En oikein ymmärrä näitä suomalaisten pukeutumisen arvostelijoita. Yhtä lailla voisimme arvostella ruotsalaisia. Ruotsissa kaikilla naisilla on vaaleaksi värjätty pitkä tukka, iästä huolimatta. Parikymppisellä se ehkä näyttääkin hyvältä, mutta päälle viisikymppiselle se ei välttämättä sovi, kun piirteet alkavat olla väsähtäneet ja kasvoissa ryppyjä.
Lomalla ollaan lomamoodissa. Miksi lomallakin pitäisi pukeutua jotenkin tyylikkäästi? Ollaan lähdössä loppuviikosta reissuun ja matkalaukusta löytyy lähinnä maximekkoja, -hameita, paitoja sekä conversen tennarit kolmessa eri värissä. Tervetuloa vaan ihmettelemään pukeutumistani... Autossa on neljän ihmisen tavarat ja huima määrä harrastuvälineitä, joten ei todellakaan kiinnosta raahata mukana korkokantakenkiä, käsilaukkuja yms. vaan sellaista, mikä menee pieneen tilaan ja säilyy helposti rypyttömänä.
Ja jos niiden tyylikkäiden joukossa oli muutama suomalainen, ja tyylittömien sketsihahmojen joukossa taas muunmaalaisia, niin ap läimäyttää kädet korville ja lallattaa kovaan ääneen koska se ei sovi agendaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyssandaaleista puheen ollen, nythän ovat Birkenstockit olleet muotia jo muutaman vuoden ajan. Niiden kanssa voi halutessaan pukea myös sukat tyylin kärsimättä, kunhan sukat ovat yksiväriset, pehmeät, löysävartiset ja varret alas nilkkoihin kasatut. Lookkiin voi yhdistää vaikka lyhyet shortsit tai pitkän, huljuvan hameen. Siinä teille vinkkiä käytännölliset ja mukavuudenhaluiset ihmiset, tyylistä tinkimättä.
Oikeasti olen sitä mieltä, että jokainen saa pukeutua kuten itse haluaa. Jotkut ovat esteetikkoja, jotkut eivät.
Joku toi esiin, että hyvin pukeutuvat ihmiset ovat pinnallisia. En ole samaa mieltä. Vaikka pukeutuminen on pinnallinen asia, niin samaan päähän mahtuu ajatuksia niin vaatteista kuin yhteiskunnasta tai filosofiasta. Sekä pinnallisia että syvällisiä ajatuksia siis. Ja päinvastoin, eivät crocsit ole tae syvällisistä aatoksista, mutta eivät myöskään este niille.
Minä kirjoitin että vaatteisiin paljon huomiota kiinnittävät ihmiset eivät ole niitä kiinnostavimpia, se ei ole sama asia kuin pinnallisuus.
Tai sitten meni ohi jonkun toisen kommentti.
Minun elämänkokemuksen mukaan aina hyvin pukeutuminen vaatii aikaa ja rahaa, siis panostusta joka on muusta pois.
Ja usein olen törmännyt siihen että ihmisellä jolla on paljon kiinnostavaa tekemistä , ei vaan riitä aika yms siihen ulkonäön viilaamiseen.
Tämä on vähän eri asia kuin joku periaatteellinen laittautumisen väheksyntä.
Ja on toki totta että crocsit ei tee ihmisestä automaattisesti syvällistä tai aktiivista tai jotain.Palstalla ei aina saa sanotuksi tilan puutteen takia ihan täsmällisesti mitä tarkoittaa.
Piti vain yrittää saada sanotuksi että kun nyt häpeätte ulkomailla näitä suomalaisia " junttiperheitä" niin siinä saattaa mennä tekniikantohtori-isä ja diplomi-insinööri - äiti jälkikasvunsa kanssa ( jotka muuten eivät ihan surkeasti pärjää koulussa).
Ovat tulleet Keski-Eurooppaan rastiviikolle ja heillä on paljon ulkomaisia ystäviä, jotka arvostavat heitä vaikka pukeutuminen on mitä on.
Rastiviikolla tarvitaan urheiluvaatteita ja kenkiä eikä juhlia ole. Kaupungilla sitten käydään näissä rytkyissä.
Ei ole keksitty esimerkki.
Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.
Näytti kolahtaneen. No hienoa, että olette insinööri-perhe:) Miksi aina pitää yrittää päteä? No, kai se on tätä inhimillisyyttä, ei olla hyväksyttyjä, jos ei ole tiettyjä meriittejä taustalla. Toivon, että ihmiskunta kehittyisi tästä ajatusmallista ja vain teot osoittaisivat ihmisen mitan, ei tittelit.
Vierailija kirjoitti:
Yäääk. Samaa mieltä, onneksi meissä nuorissa on toivoa, ihan oikeesti. t. N20
No enpä tiedä. Tiukissa kuviollisissa urheilutrikoissa kaupungilla järkyttävän pakkeloidut ja pitkät hämähäkkiripset ja toppi niin avonainen että joutuu pelkäämään että kohta rinnat pullahtaa ulos kaula-aukosta ja hiukset jossain täysin epäluonnollisessa kasvoihin sopimattomassa värissä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua kun lukee niin voi vaan todeta suomalaisten suurin puute on heikko itsetunto.
Niin muutamilla. Onneksi peukutukset kertovat huumorintajusta ja hyvästä itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän tuollaisen eleganssin kaipuun katukuvassa. Kyllähän sitä ihaillaan ja se vetoaa ja on osa ns. elämää suurempien elokuvienkin ja tv-sarjojen taikaa. Mutta mutta olen ihan liian mukavuudenhaluinen antaakseni oman panokseni asiaan. Asiaa vaivaa hiukan kyllä.
Sama. Mä kannan korteni eleganssin kekoon sillä, etten pidä rokseja enkä tuulipukuakaan kaupungissa.
:D Olen pitkälti samoilla linjoilla. Ensimmäinen syksy koillisen Atlantin rannoilla uudelleenmääritteli aikanaan tarkkaan eleganssin rajat ja luonteen :D
-26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen "italiaontyylikkyydenmekka"-lasien läpi jotkut maailmaa katselevat? Ei tarvitse kuin mennä pois trendikkäistä kahvilakaupunginosista ja vaateshoppailijoiden suosimista tyylipaikoista hieman sivuun, niin mautonta porukkaa alkaa jo näkyä. Jostain Italian maaseudusta kannata edes mainita enää mitään. :D Ylipäänsä ihmiset näyttävät arkisilta ja "tyylittömiltä" melkein missä päin maailmaa vain. Näistä suomalaiset sitä ja tätä jutuista tulee mieleen vähän matkustaneet jotka näkevät "ensihuumassaan" vain positiivisia asioita kaikkialla.
Itse käsitin ap:n kirjoituksen niin että suomalaisilla on jotain ihan omia juttuja kuten päähuivi, lyhyt punainen tukka vanhemmilla naisilla tai lapsilla marketin college-puvut, mistä tunnistaa heti kansalaisuuden. Toki muissa maissa on ihan yhtä lailla ihmisiä jotka eivät ole kiinnostuneita ulkomuodostaan.
Hyvä että löytyy omaa tyyliä.
Suomalainen ruumiinrakenne on esim. leveät lättäjalat. Siihen sporttisandaali on ihanteellinen. Tämän sanon kaikella rakkaudella. Suomalainen on lähtökohtaisesti raskasrakenteisempi, lyhyet jalat, pitkä selkä, pitkät käsivarret. Ne hoikatkin. Keskimääräiselle suomalaiselle on vaikea löytää pariisin kaupoista vaatteita ja nekin vaatteet näyttävät erilaiselta suomalaisen päällä. Esim. tunika häivyttää jalkojen ja selän suhteen. Sen voisi korjata myös tosi korkeilla kengillä, mutta leveään jalkaan ja raskaaseen rakenteeseen (en tarkoita edes lihavuutta) ne ei ole hyvä yhdistelmä. Olen ollut paljon kansaivälisien tanssikilpailujen kanssa tekemisissä. Siinä valitettavasti huomaa rakenne-erot. Hoikka suomalainen tanssija on paljon rotevamman kuin siro kiinalainen tai italialainen. Rasvaprosentti on kaikilla sama. Ja kilpailuihin päätyvät ne kaikista sopusuhtaisimmat suomalaiset. Olkaamme ylpeitä vartaloomme ja luonteenseemme sopiviin käytännöllisiin ja koreilemattomiin vaatteisiin. Se on suomalaisuutta ja miksi sitä pitäisi hävetä tai mollata. Ja Legolandia ei ole minun mielestäni sellainen paikka, missä pitää ajatella vaatteita. Pariisin keskusta kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyssandaaleista puheen ollen, nythän ovat Birkenstockit olleet muotia jo muutaman vuoden ajan. Niiden kanssa voi halutessaan pukea myös sukat tyylin kärsimättä, kunhan sukat ovat yksiväriset, pehmeät, löysävartiset ja varret alas nilkkoihin kasatut. Lookkiin voi yhdistää vaikka lyhyet shortsit tai pitkän, huljuvan hameen. Siinä teille vinkkiä käytännölliset ja mukavuudenhaluiset ihmiset, tyylistä tinkimättä.
Oikeasti olen sitä mieltä, että jokainen saa pukeutua kuten itse haluaa. Jotkut ovat esteetikkoja, jotkut eivät.
Joku toi esiin, että hyvin pukeutuvat ihmiset ovat pinnallisia. En ole samaa mieltä. Vaikka pukeutuminen on pinnallinen asia, niin samaan päähän mahtuu ajatuksia niin vaatteista kuin yhteiskunnasta tai filosofiasta. Sekä pinnallisia että syvällisiä ajatuksia siis. Ja päinvastoin, eivät crocsit ole tae syvällisistä aatoksista, mutta eivät myöskään este niille.
Minä kirjoitin että vaatteisiin paljon huomiota kiinnittävät ihmiset eivät ole niitä kiinnostavimpia, se ei ole sama asia kuin pinnallisuus.
Minun elämänkokemuksen mukaan aina hyvin pukeutuminen vaatii aikaa ja rahaa, siis panostusta joka on muusta pois.
Ja usein olen törmännyt siihen että ihmisellä jolla on paljon kiinnostavaa tekemistä , ei vaan riitä aika yms siihen ulkonäön viilaamiseen.
Ja on toki totta että crocsit ei tee ihmisestä automaattisesti syvällistä tai aktiivista tai jotain.Palstalla ei aina saa sanotuksi tilan puutteen takia ihan täsmällisesti mitä tarkoittaa.
Piti vain yrittää saada sanotuksi että kun nyt häpeätte ulkomailla näitä suomalaisia " junttiperheitä" niin siinä saattaa mennä tekniikantohtori-isä ja diplomi-insinööri - äiti jälkikasvunsa kanssa ( jotka muuten eivät ihan surkeasti pärjää koulussa).
Ovat tulleet Keski-Eurooppaan rastiviikolle ja heillä on paljon ulkomaisia ystäviä, jotka arvostavat heitä vaikka pukeutuminen on mitä on.
Rastiviikolla tarvitaan urheiluvaatteita ja kenkiä eikä juhlia ole. Kaupungilla sitten käydään näissä rytkyissä.
Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.Näytti kolahtaneen. No hienoa, että olette insinööri-perhe:) Miksi aina pitää yrittää päteä? No, kai se on tätä inhimillisyyttä, ei olla hyväksyttyjä, jos ei ole tiettyjä meriittejä taustalla. Toivon, että ihmiskunta kehittyisi tästä ajatusmallista ja vain teot osoittaisivat ihmisen mitan, ei tittelit.
Vain teot , kuten tyylikäs pukeutuminen, osoittaisivat ihmisen mitan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäääk. Samaa mieltä, onneksi meissä nuorissa on toivoa, ihan oikeesti. t. N20
No enpä tiedä. Tiukissa kuviollisissa urheilutrikoissa kaupungilla järkyttävän pakkeloidut ja pitkät hämähäkkiripset ja toppi niin avonainen että joutuu pelkäämään että kohta rinnat pullahtaa ulos kaula-aukosta ja hiukset jossain täysin epäluonnollisessa kasvoihin sopimattomassa värissä.
Nuorissa ei ole enää mitään toivoa. Samaa instagram/basic bitch-tyyliä maasta riippumatta. Julkisilla paikoilla treenitrikoita ja räikeän värisiä lenkkitossuja. :D
Kyllä suomalaisen vaatteista tuntee. Asun ulkomailla ja bongaan aika helposti vaatteiden ja vaalean tukan + kalpean ihon perusteella maanmieheni väkijoukosta. En pidä siis itseäni millään tavalla erilaisena, mutta koitan pukeutua suht tyylikkäästi.
Edellä joku kirjoitteli diplomi-insinööreistä yms. jotka kovat kovin fiksuja ja eivät näin ollen panosta pukeutumiseen. Lähtökohtaisesti jokaisen tarvitsee joka päivä pukeutua johonkin niin miksei sitten samalla vaivalla voisi tehdä sen tyylikkäästi? Eikös niiden urheilusandaalien ostaminen ja pukeminen vie sust saman verran aikaa ja ajustutoimintaa kuin mokkasiinien pukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan aloituksen huomiot :D Huomasin tämän saman ilmiön asuessani 7 vuotta Lontoossa ennen omia lapsia. Silloin tietysti pukeutumiseen ja muotiin jaksoi itsekin enemmän panostaa ja tämä suomalaisten pukeutuminen pisti ehkä siksi enemmän silmään.
Silmäni aukesivat perheiden turistikohteissa tälle ilmiölle. Suomalaiset tunnisti aika takuuvarmasti jo kaukaa, paljon ennen kuin kuuli puheen. Tyypillinen perhe liikennöi kohteessa vähän sen näköisenä, että pallo on hukassa. Isä huolestuneena, äiti tuikean näköisenä. Lapset laahustivat perässä tai häröilivät edellä, ihan hyvin/normaalisti kuitenkin käyttäytyen.
Äidillä konservatiivinen pomppa päällä syys/talviaikaan, musta tottakai. Ei kovin istuvat housut ja jotkut järkevät kengät. Ei kuitenkaan lenkkarit välimeren turistien tapaan. Marimekon olkalaukku tai jokin muu järkevä tilava käsilaukku. Kaikki vaatteet tummia.
Miehellä ei minkään mallinen takkisäkki, musta. Ei minkään malliset housut. Reppu. Jotkut lököttävät tennarit tai järkevät talvikengät. Mikään vaate ei istu, kaikki liian ison näköisiä.
Lapsilla goret päällä ja mahdollisimman räikeää. Heijastimia runsaasti vaatteissa ja reput.
Kesällä suomalaiset erotti vieläkin paremmin.
Emäntä tiukka ja huolestunut ilme kasvoillaan pyyhältää kiireisen näköisenä, tukka tiukalla käytännöllisellä päänmyötäisellä ponnarilla tai kanaperse keikkuen. Tanakka tai hoikka mutta tasapaksu olemus, ei vyötäröä. Leggarit ja juurikin se tunika. Järkevät terveyssandaalit tai ergonimiset balleriinat. Marilaukku ja jotkut 10 vuotta sitten muualla maailmassa muodissa olleet aurinkolasit. Vesipullo ja kartta.
Isännällä urpo liruohutta kangasta oleva ei minkään mallinen t-paita, harmaa tai musta. Taikka h&m-pikee, ei istuva missään tapauksessa. Vatsakumpua on ja punakkuutta poskipäissä, vähän hikikin vaivaa kun on taas kävelty rouvan mieliksi. Kalmakat lihaksettomat pohkeet pilkistää pitkähköistä reisitaskushortseista, 95% varmasti harmaista. Selässä reppu ja takataskussa lompakko. Sukat ja terveyssandaalit, pölyyntyneet. Tai rähnäiset ja linttaantuneet tennarit.
Lapsilla myös sukat balleriinoissa taikka crocsin sandaalit. Kirjavaa ja käytänöllistä kesävaatetta päällä. Paljon printtikuvia vaatteissa. Ei mitään romanttisia lastenvaatteita tai muualla maailmassa sievänä tai tyylikkäinä pidettyjä kaupunkivaatteita. Lapset ovat sen näköisiä kuin olisivat päiväkodista tulossa.
Luojan kiitos että minä en tunne sinua.
Taisi kalikka kalahtaa? Totta joka sana tuosta ja varsinkin lasten vaatetus täyttä vajakkityyliä. Miehen ja naisenkin kuvaili oikein. Taidat itse olla ylläolevan kaltainen juntti?
Suomalaiset erottaa aina :)
En ole varma onko se syy pukeutuminen vai ulkonäkö ja tietyt piirteet, mutta erotan suomalaiset ulkomailla helposti. Karjakkohuivi on lähes sataprosenttisella varmuudella suomalaisen päässä, muuten vaatteet tai kengät eivät ole selvin ero, juhliin pukeutuneetkin erottaa.
Ei ne ruotsalaiset tai tanskalaiset sen tyylikkäämpiä ole, tietäisit tämän, jos olisit käynyt muuallakin kuin Legolandissa katsomassa ympärillesi. He osaavat olla omaleimaisella tavalla tyylittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan aloituksen huomiot :D Huomasin tämän saman ilmiön asuessani 7 vuotta Lontoossa ennen omia lapsia. Silloin tietysti pukeutumiseen ja muotiin jaksoi itsekin enemmän panostaa ja tämä suomalaisten pukeutuminen pisti ehkä siksi enemmän silmään.
Silmäni aukesivat perheiden turistikohteissa tälle ilmiölle. Suomalaiset tunnisti aika takuuvarmasti jo kaukaa, paljon ennen kuin kuuli puheen. Tyypillinen perhe liikennöi kohteessa vähän sen näköisenä, että pallo on hukassa. Isä huolestuneena, äiti tuikean näköisenä. Lapset laahustivat perässä tai häröilivät edellä, ihan hyvin/normaalisti kuitenkin käyttäytyen.
Äidillä konservatiivinen pomppa päällä syys/talviaikaan, musta tottakai. Ei kovin istuvat housut ja jotkut järkevät kengät. Ei kuitenkaan lenkkarit välimeren turistien tapaan. Marimekon olkalaukku tai jokin muu järkevä tilava käsilaukku. Kaikki vaatteet tummia.
Miehellä ei minkään mallinen takkisäkki, musta. Ei minkään malliset housut. Reppu. Jotkut lököttävät tennarit tai järkevät talvikengät. Mikään vaate ei istu, kaikki liian ison näköisiä.
Lapsilla goret päällä ja mahdollisimman räikeää. Heijastimia runsaasti vaatteissa ja reput.
Kesällä suomalaiset erotti vieläkin paremmin.
Emäntä tiukka ja huolestunut ilme kasvoillaan pyyhältää kiireisen näköisenä, tukka tiukalla käytännöllisellä päänmyötäisellä ponnarilla tai kanaperse keikkuen. Tanakka tai hoikka mutta tasapaksu olemus, ei vyötäröä. Leggarit ja juurikin se tunika. Järkevät terveyssandaalit tai ergonimiset balleriinat. Marilaukku ja jotkut 10 vuotta sitten muualla maailmassa muodissa olleet aurinkolasit. Vesipullo ja kartta.
Isännällä urpo liruohutta kangasta oleva ei minkään mallinen t-paita, harmaa tai musta. Taikka h&m-pikee, ei istuva missään tapauksessa. Vatsakumpua on ja punakkuutta poskipäissä, vähän hikikin vaivaa kun on taas kävelty rouvan mieliksi. Kalmakat lihaksettomat pohkeet pilkistää pitkähköistä reisitaskushortseista, 95% varmasti harmaista. Selässä reppu ja takataskussa lompakko. Sukat ja terveyssandaalit, pölyyntyneet. Tai rähnäiset ja linttaantuneet tennarit.
Lapsilla myös sukat balleriinoissa taikka crocsin sandaalit. Kirjavaa ja käytänöllistä kesävaatetta päällä. Paljon printtikuvia vaatteissa. Ei mitään romanttisia lastenvaatteita tai muualla maailmassa sievänä tai tyylikkäinä pidettyjä kaupunkivaatteita. Lapset ovat sen näköisiä kuin olisivat päiväkodista tulossa.
Luojan kiitos että minä en tunne sinua.
Taisi kalikka kalahtaa? Totta joka sana tuosta ja varsinkin lasten vaatetus täyttä vajakkityyliä. Miehen ja naisenkin kuvaili oikein. Taidat itse olla ylläolevan kaltainen juntti?
Juntti varmasti olen, mutten niin juntti että arvioisin ihmisiä pukeutumisen perusteella.
Ulkomaalainen anoppini kauhisteli ensimmäisen kesän suomalaisten naisten lättäpohjaisia kenkiä ja trikoovaatteita. Seuraavana kesänä hän sanoi, että on tajunnut, että suomalaiset naiset ovat liian fiksuja pilaamaan elämäänsä epämukavissa vaatteissa ja kengissä. Hänkin on siirtynyt hieman käytännöllisempiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.Näytti kolahtaneen. No hienoa, että olette insinööri-perhe:) Miksi aina pitää yrittää päteä? No, kai se on tätä inhimillisyyttä, ei olla hyväksyttyjä, jos ei ole tiettyjä meriittejä taustalla. Toivon, että ihmiskunta kehittyisi tästä ajatusmallista ja vain teot osoittaisivat ihmisen mitan, ei tittelit.
Minä en suinkaan kuulu tuohon perheeseen joka siis on kyllä olemassa.
Otin vain esimerkiksi " junttiperheestä" joita tässä ketjussa on haukuttu.
Sitä vaan että mieluummin kuitenkin vietän aikaa heidän kanssaan kuin joidenkin tyyligurujen joiden elämässä vaatteet ovat ne tosi tärkeät jutut( tylsää!)
Vierailija kirjoitti:
...
Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.
Kun se olisikin noin yksinkertaista. Mutta kun ne maailman kiinnostavimmat älyköt (nimeltä mainitsematta) juuri pukeutuvat tyylikkäästi. Selvästikin. Välinpitämättömyys loistaa poissaolollaan. Mut kun ite ei jaksa :(
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tunnistan maanmiehet, mutta en mistään tyylittömyydestä, vaan ihan jotenkin... jotenkin vain! Niissä on joku tuttuus. Ja yritän kiertää kaukaa siinä toivossa, etteivät vastaavasti tunnistaisi minua, vaikka varmaankin turhaan! (Viime reissun kohokohta oli se, kun paikallinen feissari yritti puhutella. Jes! Kävin siis hetken katalaanista!)
Myös ulkomaalaiset itse asiassa tunnistavat suomalaiset. Meillä on aika spesiaalit naamageenit.
Ja on toki totta että crocsit ei tee ihmisestä automaattisesti syvällistä tai aktiivista tai jotain.
Palstalla ei aina saa sanotuksi tilan puutteen takia ihan täsmällisesti mitä tarkoittaa.