Millainen mies lopettaa tapailun kuultuaan naisen olevan eronnut?
Tapailtiin muutaman kuukauden ajan ja ihastusta oli puolin ja toisin ilmassa. Yksillä treffeillä tuli sitten puhetta entisistä suhteista ja kerroin avioerostani ja sen syistä. Avioeroni siis johtui siitä, että ex-aviomieheni alkoi vähitellen käyttää ensin henkistä väkivaltaa ja sai minut mm. uskomaan, että vika on aina minussa ja myöhemmin kuvaan tuli myös fyysinen väkivalta. Ystäväni avustuksella aloin pikkuhiljaa tajuta, ettei tämän miehen käytös ole normaalia.
Noiden treffien jälkeen mies laittoi minulle viestin, ettei hän halua jatkaa tutustumista, koska haluaa naisen, joka ei ole ollut naimisissa. Olin vähän ihmeissäni ja mielessä käynyt sekin, että oliko tuo vaan tekosyy lopettaa tapailu, vaikka mies kyllä vaikutti aidosti kiinnostuneelta ja kertoi myös olevansa ihastunut. Tämä ihmetytti siis lähinnä siksi, että tuolla deittisivustolla, jolla tapasimme niin minun profiilissani oli niissä perustiedoissa, jotka näkyvät ensimmäisenä niin mainittu, että olen eronnut.
Kommentit (71)
En itsekään haluaisi jotain uhria ja ihmissuhdesotkuja ja läheisriippuvaista ongelmakimppua.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään haluaisi jotain uhria ja ihmissuhdesotkuja ja läheisriippuvaista ongelmakimppua.
Sama homma. Miksi ihmeessä kertoa tuollaisia jollekin treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
No en ole millään muotoa läheisriippuvainen ja muutenkin täysin terve ja normaali. Tosin jaloilleen pääseminen tuon avioliiton jälkeen vaati pitkähkön terapian, koska mies oli onnistunut romuttamaan itsetuntoni ym.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole millään muotoa läheisriippuvainen ja muutenkin täysin terve ja normaali. Tosin jaloilleen pääseminen tuon avioliiton jälkeen vaati pitkähkön terapian, koska mies oli onnistunut romuttamaan itsetuntoni ym.
ap
Kukaan terve ja normaali ei joudu tuollaiseen soppaan. Ja se että alat tilitellä sitä ei ole tervettä ja normaalia. Miehenä minäkin juoksisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko pitänyt jättää vastaamatta, kun mies itse kysyi edellisistä suhteista ja kerrottuani avioerosta halusi tietää tarkemmin miksi olimme eronneet.
ap
No onhan tuo ihmeellistä. Ei ilmeisesti ole mukenut deitti-ilmoitustasi ollenkaan :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kukaan terve ja normaali ei joudu tuollaiseen soppaan. Ja se että alat tilitellä sitä ei ole tervettä ja normaalia. Miehenä minäkin juoksisin.
Voit toki olla tuota mieltä, mutta ehkä se elämä opettaa sinuakin. Myöhemmin minulle on selvinnyt, että tällä ex-aviomiehelläni oli paljon narsistisia piirteitä.
Aiemmassa kommentissani jo kerroin, etten minä alkanut tilittää vaan mies kysyi ensin entisistä suhteista ja kerrottuani olleeni aviossa niin mies halusi tietää eromme syyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko pitänyt jättää vastaamatta, kun mies itse kysyi edellisistä suhteista ja kerrottuani avioerosta halusi tietää tarkemmin miksi olimme eronneet.
ap
Avauduit ihan liikaa noin varhaisessa treffailuvaiheessa. Ei kukaan halua kuulla toisen mielenterveysongelmista ja terapioista ensitreffeillä. Olisit voinut vastata kysymykseen neutraalisti, sanoa että eron syyt on monet ja ne on henkilökohtaisia, etkä mielellään ala niitä treffeillä puimaan. Minäkin jättäisin tapailun, jos mies alkaisi heti tilittää itsetunto-ongelmistaan ja terapioistaan.
Ei halua exästä aiheutuvia mahdollisia rasitteita ja/tai ei pidä kierrätetystä tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Asian voi kuitata ympäripyöreämmin ja sensuroida vähän. Ei uuden treffikumppanin tarvitse edes tietää kaikkea sinun menneisyydestäsi jos se ei vaikuttaisi tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voit toki olla tuota mieltä, mutta ehkä se elämä opettaa sinuakin. Myöhemmin minulle on selvinnyt, että tällä ex-aviomiehelläni oli paljon narsistisia piirteitä.
Aiemmassa kommentissani jo kerroin, etten minä alkanut tilittää vaan mies kysyi ensin entisistä suhteista ja kerrottuani olleeni aviossa niin mies halusi tietää eromme syyt.
ap
Olen 55. Tuo että avauduit käytännössä ventovieraalle kielii kyllä kaikenlaisista ongelma. Ja eksän tunnistaminen narsistiksi ja kaveriin nojaaminen... Kaikki todella epäkypsää ka kliseistä.
Meillä jokaisella on omat arvomme ja käsityksemme siitä, mikä meille on sopivaa tai mikä meille sopii. Ne saattavat olla äärettömän korneja, mutta ne säätelevät voimakkaasti tuntemuksiamme ja kuvaamme, millainen yhteinen tulevaisuus esim. seurustelusuhteessa olevan kanssa syntyy.
Jokaisella on oikeus omiin arvostuksiinsa. Tietenkin jos esim. rakastumisen tunne on voimakas, se saattaa mennä yli aiempien uskomustemme.
Mutta jos mies näkee asian siten, että hän ei syystä tai toisesta hyväksy eronnutta naista, niin hän sitten näkee ja pyrkii etsimään itselle sopivamman partnerin. Se on hänen asiansa. Jatka sinä elämääsi entistä vahvempana ja ole ylpeä itsestäsi. Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Tärkeintä on, että olet sinut kokemustesi kanssa.
Minä olen kyllä avoimesti kertonut avioliitostani, mutta eipä tuota ole kukaan säikähtänyt. Terapiassa en ole koskaan käynyt, mutta narsistin kanssa 24 vuotta jättää kyllä jälkensä.
Tyhjentelin kyllä päätäni kolme vuotta ennen kuin aloitin edes deittailun ja sitten kyllä etsin hartaasti. Viestittelin alkuun hartaastikkin, ennen kuin ryntäsin tapaamaan. Ja testasin oikein testaamalla, että kuinka paljon mies kestää... No, nyt olen ollut pari vuotta parisuhteessa, eikä tuota minun menneisyyttäni ole pahemmin tongittu sen perusteellisen keskustelun jälkeen. Eikä minulla ole syytä rypeä tai siirtää entisen suhteen vikoja ja sudenkuoppia tähän uuteen. Uusi mies, uudet kuviot..ja tällä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Avauduit ihan liikaa noin varhaisessa treffailuvaiheessa. Ei kukaan halua kuulla toisen mielenterveysongelmista ja terapioista ensitreffeillä. Olisit voinut vastata kysymykseen neutraalisti, sanoa että eron syyt on monet ja ne on henkilökohtaisia, etkä mielellään ala niitä treffeillä puimaan. Minäkin jättäisin tapailun, jos mies alkaisi heti tilittää itsetunto-ongelmistaan ja terapioistaan.
Käytiin treffeillä 2-3kertaa viikossa ja kerran viikossa oltiin yötä jomman kumman luona, joten oltiin kyllä ehditty tutustua. Kerroin ensin ympäripyöreämmin, mutta mies halusi tietää tarkemmin, joten kerroin aavistuksen tarkemmin, mutten mitenkään todella yksityiskohtaisesti, kuten jotkut täällä näyttävät kuvittelevan ja omasta terapiassa käynnistä en maininnut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on copycat. Juurihan tästä oli toinen samanlainen aloitus. Ap vaan lisäsi tuon väkivaltaisuuden.
0/5
Ajattelin juuri samaa. Palstatrolli taas asialla. Samasta lähteestä tulee myös se suomalaisten juntti pukeutuminen. Nopea tekstianalyysi paljasti trollin!
Vierailija kirjoitti:
Meillä jokaisella on omat arvomme ja käsityksemme siitä, mikä meille on sopivaa tai mikä meille sopii. Ne saattavat olla äärettömän korneja, mutta ne säätelevät voimakkaasti tuntemuksiamme ja kuvaamme, millainen yhteinen tulevaisuus esim. seurustelusuhteessa olevan kanssa syntyy.
Jokaisella on oikeus omiin arvostuksiinsa. Tietenkin jos esim. rakastumisen tunne on voimakas, se saattaa mennä yli aiempien uskomustemme.
Mutta jos mies näkee asian siten, että hän ei syystä tai toisesta hyväksy eronnutta naista, niin hän sitten näkee ja pyrkii etsimään itselle sopivamman partnerin. Se on hänen asiansa. Jatka sinä elämääsi entistä vahvempana ja ole ylpeä itsestäsi. Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Tärkeintä on, että olet sinut kokemustesi kanssa.
Olen kyllä sinut kokemuksieni kanssa. Eniten tässä ihmetyttää, miksi mies edes alunperin otti muhun yhteyttä, jos ei halua eronnutta naista. Tämä tieto, kun oli profiilissani koko ajan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä sinut kokemuksieni kanssa. Eniten tässä ihmetyttää, miksi mies edes alunperin otti muhun yhteyttä, jos ei halua eronnutta naista. Tämä tieto, kun oli profiilissani koko ajan.
ap
Ei se eronnut ole se pointti vaan nuo sinun lavertelusi eksän narsismista ja kaverisi rooli parisuhteessasi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on copycat. Juurihan tästä oli toinen samanlainen aloitus. Ap vaan lisäsi tuon väkivaltaisuuden.
0/5Ajattelin juuri samaa. Palstatrolli taas asialla. Samasta lähteestä tulee myös se suomalaisten juntti pukeutuminen. Nopea tekstianalyysi paljasti trollin!
No tuota keskustelua johon viittaat en minä ole aloittanut. Tämän aloituksen lisäksi olen tehnyt tänään aloituksen, jossa kyselin tummille hiuksille kuivashampoota ja näitä ennen edellinen aloitukseni useamman kuukauden takaa.
ap
Ei se ollut tarpeeksi ihastunut. Jos olisi, ei tuollaisella olisi mitään merkitystä.