Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen mies lopettaa tapailun kuultuaan naisen olevan eronnut?

Vierailija
29.06.2016 |

Tapailtiin muutaman kuukauden ajan ja ihastusta oli puolin ja toisin ilmassa. Yksillä treffeillä tuli sitten puhetta entisistä suhteista ja kerroin avioerostani ja sen syistä. Avioeroni siis johtui siitä, että ex-aviomieheni alkoi vähitellen käyttää ensin henkistä väkivaltaa ja sai minut mm. uskomaan, että vika on aina minussa ja myöhemmin kuvaan tuli myös fyysinen väkivalta. Ystäväni avustuksella aloin pikkuhiljaa tajuta, ettei tämän miehen käytös ole normaalia.

Noiden treffien jälkeen mies laittoi minulle viestin, ettei hän halua jatkaa tutustumista, koska haluaa naisen, joka ei ole ollut naimisissa. Olin vähän ihmeissäni ja mielessä käynyt sekin, että oliko tuo vaan tekosyy lopettaa tapailu, vaikka mies kyllä vaikutti aidosti kiinnostuneelta ja kertoi myös olevansa ihastunut. Tämä ihmetytti siis lähinnä siksi, että tuolla deittisivustolla, jolla tapasimme niin minun profiilissani oli niissä perustiedoissa, jotka näkyvät ensimmäisenä niin mainittu, että olen eronnut.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla alkaa nämä narsistihorinat yleensä soittaa hälytyskelloja, samaten kaikki uhriutuminen. Ja kovin vuolas uskoutuminen.

Vierailija
42/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä jokaisella   on omat arvomme ja käsityksemme siitä, mikä meille on sopivaa tai mikä meille sopii. Ne saattavat olla äärettömän korneja, mutta ne säätelevät voimakkaasti tuntemuksiamme ja kuvaamme, millainen yhteinen tulevaisuus esim. seurustelusuhteessa olevan kanssa syntyy.

Jokaisella on oikeus omiin arvostuksiinsa. Tietenkin jos esim. rakastumisen tunne on voimakas, se saattaa mennä yli aiempien uskomustemme.

Mutta jos mies näkee asian siten, että hän ei syystä tai toisesta hyväksy eronnutta naista, niin hän sitten näkee ja pyrkii etsimään itselle sopivamman partnerin.  Se on hänen asiansa. Jatka sinä elämääsi entistä vahvempana ja ole ylpeä itsestäsi. Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Tärkeintä on, että olet sinut kokemustesi kanssa.

Olen kyllä sinut kokemuksieni kanssa. Eniten tässä ihmetyttää, miksi mies edes alunperin otti muhun yhteyttä, jos ei halua eronnutta naista. Tämä tieto, kun oli profiilissani koko ajan.

ap

Ei se eronnut ole se pointti vaan nuo sinun lavertelusi eksän narsismista ja kaverisi rooli parisuhteessasi jne.

Mistä tiedät tämän varmuudella? Oletko kenties tuo mies?

Mä olen seurustellut aikaisemmin narsistin kanssa enkä varmasti olis tajunnut siitä suhteesta lähellekään niin nopeasti lähteä ellei lähipiirini olis monesti yrittänyt avata silmiäni miehen käytökselle, ettei se ole normaalia. En käynyt terapiassa, vaikka se olisi luultavasti kannattanut, mutta pidin pitkähkön tauon seurustelussa.

Nykyiselle miehelleni kerroin menneisyydestäni todella avoimesti eikä hän missään kohtaa säikähtänyt, ei sitä, että kerroin seurustelleeni narsistin kanssa eikä sitä, että olin ollut naimisissa tai mitään muutakaan.

Tiedän kuitenkin, että jotkut niin miehet kun naiset eivät halua esim. naimisissa ollutta, omaan tuttavapiiriini kuuluu yksi tällainen mies, joka on sanonut, että on ennemmin yksin kun ottaa naisen, joka on ollut naimisissa.

No sen kykenee lukemaan rivien välistä. Mies ei halua elää parisuhteessa jossa kaveri on kolmas pyörä jolle laverrellaan kaikki ja josta erotessa hänetkin maalataan narsistiksi. Ei vaan ole kypsän tasapainoisen ihmisen käytöstä.

No tämä ystäväni ei todellakaan ole mikään kolmas pyörä. Enkä minä laverrellut ystävälleni mistään miehen tekemisistä, kun en silloin osannut ajatella, ettei se ole normaalia, koska mies oli onnistunut manipuloimaan, ettei sellainen olisi tullut mieleenikään. Kuvittelin kaiken olevan minun vikani, vaikkei näin siis todellisuudessa ollut, mies vaan sai minut uskomaan niin. Ystäväni näki meillä käydessään tämän miehen käyttäytymistä ja sen perusteella alkoi minulle puhua, ettei se käytös ole normaalia ja alussa väitin ystävälleni vastaan, kunnes lopulta aloin uskoa.

ap

Sorry mutta teet todella epäkypsän ja typerän vaikutelman. Ensin olet miehesi vietävissä, sitten kaverisi. Etkö itse hoksaa mitään?

Sinä tässä kyllä enemmän tyhmältä vaikutat kirjotuksinesi.

Kumpi tässä on karauttnut avioliittonsa karille ja karkottanut uuden miehen?

Kuka ei suostu ymmärtämään, ettei narsistinen käytös ole normaalia ja että narsisti todellakin osaa manipuloida myös fiksua ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä jokaisella   on omat arvomme ja käsityksemme siitä, mikä meille on sopivaa tai mikä meille sopii. Ne saattavat olla äärettömän korneja, mutta ne säätelevät voimakkaasti tuntemuksiamme ja kuvaamme, millainen yhteinen tulevaisuus esim. seurustelusuhteessa olevan kanssa syntyy.

Jokaisella on oikeus omiin arvostuksiinsa. Tietenkin jos esim. rakastumisen tunne on voimakas, se saattaa mennä yli aiempien uskomustemme.

Mutta jos mies näkee asian siten, että hän ei syystä tai toisesta hyväksy eronnutta naista, niin hän sitten näkee ja pyrkii etsimään itselle sopivamman partnerin.  Se on hänen asiansa. Jatka sinä elämääsi entistä vahvempana ja ole ylpeä itsestäsi. Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Tärkeintä on, että olet sinut kokemustesi kanssa.

Olen kyllä sinut kokemuksieni kanssa. Eniten tässä ihmetyttää, miksi mies edes alunperin otti muhun yhteyttä, jos ei halua eronnutta naista. Tämä tieto, kun oli profiilissani koko ajan.

ap

Ei se eronnut ole se pointti vaan nuo sinun lavertelusi eksän narsismista ja kaverisi rooli parisuhteessasi jne.

Mistä tiedät tämän varmuudella? Oletko kenties tuo mies?

Mä olen seurustellut aikaisemmin narsistin kanssa enkä varmasti olis tajunnut siitä suhteesta lähellekään niin nopeasti lähteä ellei lähipiirini olis monesti yrittänyt avata silmiäni miehen käytökselle, ettei se ole normaalia. En käynyt terapiassa, vaikka se olisi luultavasti kannattanut, mutta pidin pitkähkön tauon seurustelussa.

Nykyiselle miehelleni kerroin menneisyydestäni todella avoimesti eikä hän missään kohtaa säikähtänyt, ei sitä, että kerroin seurustelleeni narsistin kanssa eikä sitä, että olin ollut naimisissa tai mitään muutakaan.

Tiedän kuitenkin, että jotkut niin miehet kun naiset eivät halua esim. naimisissa ollutta, omaan tuttavapiiriini kuuluu yksi tällainen mies, joka on sanonut, että on ennemmin yksin kun ottaa naisen, joka on ollut naimisissa.

No sen kykenee lukemaan rivien välistä. Mies ei halua elää parisuhteessa jossa kaveri on kolmas pyörä jolle laverrellaan kaikki ja josta erotessa hänetkin maalataan narsistiksi. Ei vaan ole kypsän tasapainoisen ihmisen käytöstä.

No tämä ystäväni ei todellakaan ole mikään kolmas pyörä. Enkä minä laverrellut ystävälleni mistään miehen tekemisistä, kun en silloin osannut ajatella, ettei se ole normaalia, koska mies oli onnistunut manipuloimaan, ettei sellainen olisi tullut mieleenikään. Kuvittelin kaiken olevan minun vikani, vaikkei näin siis todellisuudessa ollut, mies vaan sai minut uskomaan niin. Ystäväni näki meillä käydessään tämän miehen käyttäytymistä ja sen perusteella alkoi minulle puhua, ettei se käytös ole normaalia ja alussa väitin ystävälleni vastaan, kunnes lopulta aloin uskoa.

ap

Sorry mutta teet todella epäkypsän ja typerän vaikutelman. Ensin olet miehesi vietävissä, sitten kaverisi. Etkö itse hoksaa mitään?

Sinä tässä kyllä enemmän tyhmältä vaikutat kirjotuksinesi.

Kumpi tässä on karauttnut avioliittonsa karille ja karkottanut uuden miehen?

Kuka ei suostu ymmärtämään, ettei narsistinen käytös ole normaalia ja että narsisti todellakin osaa manipuloida myös fiksua ihmistä.

Kuka ei tajua millään mitään ja töppää uudestaan?

Vierailija
44/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus omiin kriteereihinsä.  En minäkään ottaisi eronnutta enkä varsinkaan mitään mt. ongelmaista.

Vierailija
45/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus omiin kriteereihinsä.  En minäkään ottaisi eronnutta enkä varsinkaan mitään mt. ongelmaista.

Tietenkin on oikeus kriteereihin, mutta miksi vastasi minulle, kun edelleen jo profiilissani lukee, että olen eronnut. Enkä myöskään ole mt-ongelmainen.

ap

Vierailija
46/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään haluaisi jotain uhria ja ihmissuhdesotkuja ja läheisriippuvaista ongelmakimppua.

No en ole millään muotoa läheisriippuvainen ja muutenkin täysin terve ja normaali. Tosin jaloilleen pääseminen tuon avioliiton jälkeen vaati pitkähkön terapian, koska mies oli onnistunut romuttamaan itsetuntoni ym.

ap

Kukaan terve ja normaali ei joudu tuollaiseen soppaan. Ja se että alat tilitellä sitä ei ole tervettä ja normaalia. Miehenä minäkin juoksisin.

Käsittämätön näkemys, että ap:n mielenterveydessä olisi vikaa, kun on erehtynyt suhteeseen narsistin kanssa. Hänhän on ollut päinvastoin vahva, kun on kyennyt eroamaan! Te ette selvästikään ymmärrä asiasta yhtään mitään. Narsisti voi odua kenen tahansa kohdalle ja paljastaa korttinsa vasta, kun on menty naimisiin tai saatu lapsi ja esittää normaalia siiihen asti. Ap toimi juuri oikein, kun erosi.

On muuten yksi todellinen syy, miksei kannata kertoa tuollaisesta suhteesta uudelle miehelle kovin pian. Se lisää todennäköisyyttä, että saat uuden narsistin kimppuusi, kun hän tajuaa sinun olevan loistava uhri sellaiselle. Oikein tietopaketti heikkouksistasi, joita hyväksikäyttää, avaimet käteen-toimintamalli hänelle.

Vierailija
47/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pistäisi mietityttämään sellainen asenne, että puolisoni oli sairas ja paha ja narsisti, ja minä aivan viaton koko avioeroon. Minua käytettiin hyväksi ja pahoinpideltiin kunnes olin puolikuollut ja alistettu, nyyh nyyh. Joo niin varmasti tapahtuu, ja jotkut ovat oikeasti viattomia uhreja, ja sääli niitä. Mutta en haluaisi itselleni sellaista kumppania, jolla on taipumus läheisriippuvuuteen ja alistumiseen, ja joka kärsii vuosikausia tekemättä mitään asian eteen. Haluan puolison, jolla on itsekunnioitusta ja henkisiä voimavaroja, en halua ketään ehdoin tahdoin autettavaksi ja tuettavaksi. 

Vierailija
48/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehiä, jotka eivät halua käytettyä autoa eivätkä käytettyä naista. Ei se ole sen kummempaa.

Vierailija
49/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpha kirjoitti:

Näitä ovimattoja riittää, pahimpia WT-YH:t. Ex-mies hakkasi, mutku rakkaus :(.

Suomi on pullollaan menestyviä, tasapainoisia, fiksuja ja kauniita nuoria sinkku-naisia. Miksi kukaan tyytyisi loppuun poljettuun reppanaan?

Olet väärässä ja tietämätön.

Tutkimusten mukaan mitä korkeammin koulutettu ja hyvätuloisempi nainen on, sitä todennäköisemmin hän kohtaa parisuhdeväkivaltaa. Eli se on yleisempää ylemmissä sosiaaliluokissa.

Kaikista suomalaisista naisista 1/5 on kokenut väkivaltaa nykyisessä parisuhteessaan.

Vierailija
50/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole miettinyt myös oman osansa avioliiton kulussa ja avioerossa, saattanut jopa syyllistää itseään liikaa ja siksikin tarvinnut terapiaa. Emme voi tietää. Oli miten oli, mies ei ollut arvoisesi eikä sen arvoinen, että hänen käytöstään kannattaisi jäädä pitkäksi aikaa miettimään.

Vierailija
51/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on oikeus kriteereihin, mutta miksi vastasi minulle, kun edelleen jo profiilissani lukee, että olen eronnut. Enkä myöskään ole mt-ongelmainen.

ap

Narsistin uhrilla on väistämättä ongelmaa. Ei se sinun syysi ole, mutta ennen kuin olet sen työstänyt ja terapoinut ja hoitanut, se ongelma on vielä sinulla.

Kolhittu ihminen ei huomaakaan, miten hänen puheissaan ne vastoinkäymiset ja niiden aiheuttamat arvet nousevat esiin. Kyllä se kumppanikin tulee joutumaan niiden kanssa elämään vielä pitkään, ehkä aina. Kyllä meillä kaikilla on lupa valita, haluaako ryhtyä siihen.

Vierailija
52/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehiä, jotka eivät halua käytettyä autoa eivätkä käytettyä naista. Ei se ole sen kummempaa.

Ymmärrän tämänkin, mutta se mitä en ymmärrä enkä varmasti täältä sitä vastausta saa, että miksi kyseinen mies otti minuun yhteyttä, kun jo profiilistani selviää, että olen eronnut.

ap

Vierailija
53/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän oli vapaa. Miksiköhän? Ehkäpä siksi, että hänet on jätetty pahoinpideltyään naistaan. Nyt hän kohtasi naisen, joka ei pahoinpitelyä siedä. Jäi etsimään kynnysmattoa. Minullekin eräs treffikumppani ihmetteli, miksi naiset ei anna miehen pettää suhteessa, vaikka sillä tavalla se suhde kuulemma pysyy hyvänä. Näkemykseni olikin varsin vastakkainen. Mies tuumasi, että olemme liian erilaisia.

Tämä.

Mies on itse väkivaltainen ja tietää sen ja arveli, ettei se enää uppoaisi ap:hen.

Vierailija
54/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Narsistin uhrilla on väistämättä ongelmaa. Ei se sinun syysi ole, mutta ennen kuin olet sen työstänyt ja terapoinut ja hoitanut, se ongelma on vielä sinulla.

Kolhittu ihminen ei huomaakaan, miten hänen puheissaan ne vastoinkäymiset ja niiden aiheuttamat arvet nousevat esiin. Kyllä se kumppanikin tulee joutumaan niiden kanssa elämään vielä pitkään, ehkä aina. Kyllä meillä kaikilla on lupa valita, haluaako ryhtyä siihen.

Kuten jo sanoin, olen nämä asiat työstänyt eikä ongelmaa ole enää.

ap

Vierailija
55/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä se ajatteli, että ei nyt olla ennakkoluuloisia ja kokeili ja sitten et kuitenkaan kiinnostanut sitä. Mikset vaan lähde etsimään uutta miestä?

Vierailija
56/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä se ajatteli, että ei nyt olla ennakkoluuloisia ja kokeili ja sitten et kuitenkaan kiinnostanut sitä. Mikset vaan lähde etsimään uutta miestä?

Missä sanoin, että en etsi uutta miestä ja haluan ehdottomasti tämän miehen? Ei, en halua juuri tätä miestä, jos häntä ei kiinnosta. Jäi vaan ihmetyttämään, että miksi on alunperin vastannut minulle, jos on koko ajan tiennyt, ettei hyväksy eronnutta naista. Mutta kuten sanottu tämä ei varmasti tämän palstan avulla selviä.

ap

Vierailija
57/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selviä tämän palstan avulla ja tienneekö mies itsekään. Ehkä näytit niin hyvältä, että piti saada tavata ja sitten meni pupu pöksyyn. Mistä selviää sekään, miksi ns. luotettava mies pettää, jos mies ei itse kerro tai on vaan niin saamastaan huomiosta huumassa ettei edes tajua. Nämä ovat niitä asioita, jotka eivät selviä välttämättä ikinä, joten ne on parhaansa mukaan jätettävä taakse ja muistettava etteivät kaikki ole samanlaisia tai jos tapaa samanlaiselta vaikuttavan, niin juoksee karkuun vaikka ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
58/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap, että ensi kerralla et avaudu entisestä suhteestasi ihan ensi treffeillä. Narsistin kanssa eläminen on aivan kauhea asia, mutta valitettavasti on hyvin paljon ihmisiä, jotka pilaavat "oikeiden narsismin uhrien" maineen. Tunnen useampia naisia, joiden kaikki ex-kumppanit paljastuvat muka narsisteiksi. Se on vain tilastollinen mahdottomuus. Eräs tuntemani nainen tuntuu pitävän lähes kaikkia konflikteja henkisenä väkivaltana, ja mies on narsisti, jos koittaa pitää puoliaan. Kaikki miehet osoittautuvat narsisteiksi siinä vaiheessa, kun kaikki ei suju täysin kyseisen naikkosen mielen mukaan. Ja on muuten tutkittu, että narsisteilla on taipumusta nimitellä herkästi muita ihmisiä narsisteiksi.

En väitä missään nimessä, että ap:n tapauksessa olisi kyse tällaisesta eikä oikeasta narsistisesta suhteesta. Mutta tuollaisesta kuuleminen voi pelästyttää miehen. Nykyään lienee todennäköisempää, kun kuulee jonkun puhuvan kokemastaan narsismista, että kyse ei oikeasti ole siitä, vaan tavanomaisesta riitelystä ja erimielisyydestä. Mies ei vielä ensimmäisillä treffeillä tunne sinua ja saattaa siksi säikähtää, koska ajattelee, että on suuri todennäköisyys, että kanssasi joutuu hankaluuksiin ja erottuanne mustamaalaat häntä pitkin kyliä narsistiksi. Kerro asiasta vasta, kun olet tutustunut kunnolla treffikumppaniin, ja hänen on helpompi luottaa siihen, että olet kunnollinen mimmi.

Vierailija
59/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ap, että ensi kerralla et avaudu entisestä suhteestasi ihan ensi treffeillä. Narsistin kanssa eläminen on aivan kauhea asia, mutta valitettavasti on hyvin paljon ihmisiä, jotka pilaavat "oikeiden narsismin uhrien" maineen. Tunnen useampia naisia, joiden kaikki ex-kumppanit paljastuvat muka narsisteiksi. Se on vain tilastollinen mahdottomuus. Eräs tuntemani nainen tuntuu pitävän lähes kaikkia konflikteja henkisenä väkivaltana, ja mies on narsisti, jos koittaa pitää puoliaan. Kaikki miehet osoittautuvat narsisteiksi siinä vaiheessa, kun kaikki ei suju täysin kyseisen naikkosen mielen mukaan. Ja on muuten tutkittu, että narsisteilla on taipumusta nimitellä herkästi muita ihmisiä narsisteiksi.

En väitä missään nimessä, että ap:n tapauksessa olisi kyse tällaisesta eikä oikeasta narsistisesta suhteesta. Mutta tuollaisesta kuuleminen voi pelästyttää miehen. Nykyään lienee todennäköisempää, kun kuulee jonkun puhuvan kokemastaan narsismista, että kyse ei oikeasti ole siitä, vaan tavanomaisesta riitelystä ja erimielisyydestä. Mies ei vielä ensimmäisillä treffeillä tunne sinua ja saattaa siksi säikähtää, koska ajattelee, että on suuri todennäköisyys, että kanssasi joutuu hankaluuksiin ja erottuanne mustamaalaat häntä pitkin kyliä narsistiksi. Kerro asiasta vasta, kun olet tutustunut kunnolla treffikumppaniin, ja hänen on helpompi luottaa siihen, että olet kunnollinen mimmi.

No kyseessä oli kyllä kaikkea muuta kun ensitreffit. Nähtiin 2-3kertaa viikossa ja kerran viikossa oltiin jomman kumman luona yötä.

ap

Vierailija
60/71 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä samantyyppisistä asioista terapiassa käyvä nainen, siis henkistä väkivaltaa parisuhteessa. Nostan esiin seikan, jota täällä ei ole vielä huomattu käsitellä: Huomasitko, ap, että uusi miestarjokas ehti jo _valehdella_ sinulle? Hän ilmoitti kiinnostuksen hiipumisen syyksi koetun eron, mutta se ei ole oikea syy, koska sen hän tiesi jo alusta alkaen. Sinä taas et ole valehdellut, olet vain pyynnöstä kertonut, ensin hienovaraisesti ja sitten tarkemmin, mitkä asiat johtivat eropäätökseen. Rehellisempi ja avoimempi miestyyppi olisi parempi (sinulle ja varmasti minullekin). Jos nettimies huonona päivänä soittelee ja kinuaa takaisin, älä vastaa!