Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa ihmiset jotka astelee ylpeinä Finlaysonin liikkeeseen

Vierailija
29.06.2016 |

Ja kuvittelevat suosivansa suomalaista. Urpot kun ovat niin unessa että luulevat Finlaysonin olevan vielä samaa kuin 80-luvulla.

Herätkää tähän päivään ja ottakaa asioista selvää!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on tullut jokin uusi Sateenkaari -mallisto.. Uskotaan jo vähemmälläkin, että Finlayson haluaa olla tärkeässä roolissa uudessa homoseksuaaliystävällisessä Suomessa.

Vierailija
42/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahus kun kerkisin viskata äskettäin ilmestyneen lehden, jossa oli perattu näitä tunnettuja Suomi-brändejä ja sitä, missä tuotteet todellisuudessa tehdään. Miten minulla jäi mieleen, että ei Pentikinkään kaikki tuotteet ole enää Suomessa valmistettuja, aivan kuten ei monen muunkaan. Ja se suomalainen vuodevaatteiden valmistaja: työ tehdään kyllä Suomessa, mutta kankaathan tulevat muualta, ovat tulleet jo aika kauan.

Kai niitä Sulo Vilen -tyyppejä on edelleen jonkin verran, jotka aivan hullaantuvat, kun halvalla saa, mutta minusta määrä on vähentynyt viime vuosina huomattavasti. Kun niitä halpahalleja on noussut joka kirkonkylään, niin uutuuden ja harvinaisuuden viehätys on kadonnut. Vain Tuurin kyläkaupalla taitaa olla omat kahjot kannattajansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää finlaysonin lakanapuuvillan laadusta. Karheaa kuin karhun kieli. Pitää olla percale puuvillaa - sitä egyptiläistä- mieluiten stockalta.

Vierailija
44/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahus kun kerkisin viskata äskettäin ilmestyneen lehden, jossa oli perattu näitä tunnettuja Suomi-brändejä ja sitä, missä tuotteet todellisuudessa tehdään. Miten minulla jäi mieleen, että ei Pentikinkään kaikki tuotteet ole enää Suomessa valmistettuja, aivan kuten ei monen muunkaan. Ja se suomalainen vuodevaatteiden valmistaja: työ tehdään kyllä Suomessa, mutta kankaathan tulevat muualta, ovat tulleet jo aika kauan.

Kai niitä Sulo Vilen -tyyppejä on edelleen jonkin verran, jotka aivan hullaantuvat, kun halvalla saa, mutta minusta määrä on vähentynyt viime vuosina huomattavasti. Kun niitä halpahalleja on noussut joka kirkonkylään, niin uutuuden ja harvinaisuuden viehätys on kadonnut. Vain Tuurin kyläkaupalla taitaa olla omat kahjot kannattajansa.

Ei kai Suomessa enää edes tuoteta kankaita kuin joitain ihan pieniä eriä? Pahahan tuottajien olisi siis kankaat hankkia Suomesta...

Ainoat  yhtään isommat kankaiden tuottajat, mitkä tulee mieleen on:

-Nanson vanha tehdas eli nykyinen Nokian neulomo tekee kai jotain sekoitetekstiilikangasta, mutta ei myy tätä kankaana kai ulkopuolelle vaan tekee ompelutyötkin itse (vaatteiksi).

-Lapuan kankuri tuottaa pellava- ja villakankaita itselleen.

Saa kertoa, jos näitä on oikeasti enemmänkin.

Vierailija
45/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin naurattaa minuakin. Niiden kamojen laatu on mennyt ihan surkeaksi. Ei niitä tosiaan enää annata ostaa.

Vierailija
46/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Finlayson oli suomalaisuuden perikuva.

Vierailija
47/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin on tullut jokin uusi Sateenkaari -mallisto.. Uskotaan jo vähemmälläkin, että Finlayson haluaa olla tärkeässä roolissa uudessa homoseksuaaliystävällisessä Suomessa.

Jaa, ai ne jaksaa jatkaa yhä. Mä lopetin niiden tekstiilien ostamisen sen tomppa-sarjan jälkeen.

Vierailija
48/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa-sarjan jälkeen jäi mun Finlaysonit ostamatta. Niin iljettävää seksismiä 😠. Miksi sitä homoutta pitää ylituputtaa?? Yäk.

Vierailija
49/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen kyllä aika nöyrä ihminen. Etten mitenkään ylpeänä astellut Finskulle. Enkä luullutkaan että Muumilakanani olisi Suomessa valmistettu. Mutta kun minä nyt halusin sen.

Vierailija
50/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä tykkään niistä joten käytän niitä ihan sama mistä tulevat

Ihme jutuista sinäkin tykkäät. Finnlaysonin vuodevaatteet ovat ohutta pölyä keräävää rättikangasta.

Moni ihan reilusti ulkomainen tuote on paljon parempaa esim. tanskalaiset vuodevaatteet.

Vierailija
51/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää finlaysonin lakanapuuvillan laadusta. Karheaa kuin karhun kieli. Pitää olla percale puuvillaa - sitä egyptiläistä- mieluiten stockalta.

Lakanoissa kiva, mut itse en tykkää tosta percale puuvillasta pussilakanoissa, kun ne kahisee. Mutta tää on vaan mun "omituisuuksia"

Stockalta ostin kerran setin. Puuvillasatiini on mun mielestä mukavampi, laadukas sellainen.

Vierailija
52/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin pelkästä Finlayson-nimestä? Voisivat vaihtaa nimensä vaikka Chinaysoniksi tai Turkeysoniksi.

Ap

Finlayson on firman perustajan nimi, ja tämä henkilö ei edes ollut suomalainen. Nimi ei siis viittaa Suomeen, jos sitä luulit.

Ap, oikeasti, olet nolo! Perehdy asioihin ennen kuin vauhkoat..

Vierailija
53/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä näyttää ihminen, joka ylpeästi astelee liikkeeseen? Tätä kysyn ihan siksi, kun yleensä astelen kauppoihin ihan samalla tyylillä, oli kyseessä sitten Citymarket, Siwa, Seppälä tai joku kallista designia myyvä liike. Olisiko sulla,ap, jotain vinkkejä siihen, että miten sais ylpeyden pois astelusta, jos sitä vahingossa tulee, ettei kukaan avaa tänne ketjua, että naurattaa av-mamma, joka asteli ylpeänä Siwaan. Oiska paras kulkea katse maassa ja hartiat lysyssä vai tarvittaisko ihan suusanallinen huikkaus liikkeen ovella, esim. kun Seppälän myyjä moikkaa niin oisko hyvä todeta takas, että "moikka, en siis mitenkään ylpee ole siitä, että tulin tänne". Tää on tärkeä asia, joten vinkkejä kehiin.

Kyllä kehon kieli riittää. Lasket katseen maahan, silmiin ei saa katsoa ketään, ei etenkään APtä, joka siinä ovella hohottaa. Päätä pitää roikottaa, mieluummin hieman vasemmalla. Sitten vaan hypistelet hermostuneena kuluneen ja paikatun jakkusi helmuksia. Se on siinä.

Vierailija
54/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Suomessa enää edes tuoteta kankaita kuin joitain ihan pieniä eriä? Pahahan tuottajien olisi siis kankaat hankkia Suomesta...

Ainoat  yhtään isommat kankaiden tuottajat, mitkä tulee mieleen on:

-Nanson vanha tehdas eli nykyinen Nokian neulomo tekee kai jotain sekoitetekstiilikangasta, mutta ei myy tätä kankaana kai ulkopuolelle vaan tekee ompelutyötkin itse (vaatteiksi).

-Lapuan kankuri tuottaa pellava- ja villakankaita itselleen.

Saa kertoa, jos näitä on oikeasti enemmänkin.

www.annala.fi, sisustus- ja verhoilukankaita Lapualla

Vierailija
55/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, jos pitää ostaa kiina, thai, turkki, viro tasoista tavaraa, siitä maksetaan mahdollisimman vähän. En osta mitään "kotimaista" merkkiä enää, sillä en halua ostaa huonoa kalliilla, kun halvallakin saa. Jos haluavat asiakkaita siihen hintaan, on työkin tehtävä täällä kotimaassa tai sitten hinnat laskettava reilusti alas.

Kävin eilen Marimekon liikkeessä ja katsoin hauskoja housuja lapselle, hinta 150€. Ja Made in China. Nauratti aika paljon.

Vierailija
56/56 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin keskustelun niin pakko mainita kotimainen valmistaja. www.vormu.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi