Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa ihmiset jotka astelee ylpeinä Finlaysonin liikkeeseen

Vierailija
29.06.2016 |

Ja kuvittelevat suosivansa suomalaista. Urpot kun ovat niin unessa että luulevat Finlaysonin olevan vielä samaa kuin 80-luvulla.

Herätkää tähän päivään ja ottakaa asioista selvää!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuotteissa lukee, että suunniteltu suomessa, valmistettu turkissa.

Samahan se on monien muidenkin kanssa, esim. Pentik ja Arabia. Moni luulee ostavansa kotimaista, koska brändi on jäänyt mieleen kotimaisena.

Silti itse ostan esim juurikin Finlaysonia toisinaan, vaikka tiedänkin alkuperän. Sensijaan harvoin ostan ylipäältään mitään erityisen ylpeänä.

Vierailija
2/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voikin valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeydestä en tiedä, mutta kerro toki mistä saan suomessa valmistettuja petivaatteita ja pyyhkeitä, ostan heti jos ulkonäkö miellyttää.

Vierailija
4/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tykkään niistä joten käytän niitä ihan sama mistä tulevat

Vierailija
5/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niillä työntekijöillä on kuitenin ollut Turkissa suht kohtuullist olot verrattuna joihinkin Aasian halpatuontimaihin, joista monien muiden suomalaiskauppojen tekstiilit tulee.

Vierailija
6/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä ap itse ostaa?

Vierailija
7/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpeydestä en tiedä, mutta kerro toki mistä saan suomessa valmistettuja petivaatteita ja pyyhkeitä, ostan heti jos ulkonäkö miellyttää.

Esim.   http://www1.vormu.fi/

T: EI-AP

Vierailija
8/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin astiat tehdään kyllä edelleenkin Posiolla. Oon sieltä kotoisin ja useammankin kaverin vanhemmat ovat siellä tehtaalla töissä...

Vierailija
9/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mistä ap itse ostaa?

H&Mltä. Samojen maiden samoissa tehtaissa valmistettuja, ainoana erona hinta. H&M lakanat on helvetin hyviä ja halpoja. Miksi maksaisin pelkästä Finlayson-nimestä? Voisivat vaihtaa nimensä vaikka Chinaysoniksi tai Turkeysoniksi.

Ap

Vierailija
10/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ihmiset jotka rynnivät halpahalleihin silmät kiiluen ostaen kaikenmaailman tarpeetonta roinaa ainoana kriteerinä  "kun on niin halpaa".

Vierailija
11/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa ihmiset jotka rynnivät halpahalleihin silmät kiiluen ostaen kaikenmaailman tarpeetonta roinaa ainoana kriteerinä  "kun on niin halpaa".

Niin naurattaa minuakin. Tai ei oikeastaan naurata vaan säälittää.

Ap

Vierailija
12/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikin astiat tehdään kyllä edelleenkin Posiolla. Oon sieltä kotoisin ja useammankin kaverin vanhemmat ovat siellä tehtaalla töissä...

Näin taitaa olla asia. Hyvä, Pentik!

Vierailija
13/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, jos pitää ostaa kiina, thai, turkki, viro tasoista tavaraa, siitä maksetaan mahdollisimman vähän. En osta mitään "kotimaista" merkkiä enää, sillä en halua ostaa huonoa kalliilla, kun halvallakin saa. Jos haluavat asiakkaita siihen hintaan, on työkin tehtävä täällä kotimaassa tai sitten hinnat laskettava reilusti alas.

Vierailija
14/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainakin haluan finlaysonin muumipappa-lakanat. Ihan vain kuosin takia.

Vierailija
15/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin pelkästä Finlayson-nimestä? Voisivat vaihtaa nimensä vaikka Chinaysoniksi tai Turkeysoniksi.

Ap

Finlayson on firman perustajan nimi, ja tämä henkilö ei edes ollut suomalainen. Nimi ei siis viittaa Suomeen, jos sitä luulit.

Vierailija
16/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ääneenkö ap naurat?

Mikset voi kirjoittaa "ihmettelen ja ylenkatson ihmisten tietämättömyyttä Finlaysonin tuotteiden alkuperästä"? Kun ei näköjään oikeasti naurata.

Vierailija
17/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli koko aloitteenteon motiivina on siis kateus. Mitään muuta syytä tuskin löytyy, että viitsii tulla nettipalstalle näitä "dissatkaa-kaikki-Suomi-brändiä" -aloitteita tekemään.

Itse tosin uskon että tämän(kin) taustalla on Venäjän trollitoimisto. Niillehän kuulemma annetaan oikein "aiheita", joiden vääristelystä ja suomalaisten itsetunnon, moraalin sekä turvallisuudentunteen heikentämisestä maksetaan palkkaa.

Hyvä Suomi ja työllisyys sekä kasvukyky nousuun!!

Vierailija
18/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin pelkästä Finlayson-nimestä? Voisivat vaihtaa nimensä vaikka Chinaysoniksi tai Turkeysoniksi.

Ap

Finlayson on firman perustajan nimi, ja tämä henkilö ei edes ollut suomalainen. Nimi ei siis viittaa Suomeen, jos sitä luulit.

Nimi käännettiin Finlaysoniksi koska merkki oli suomalainen. Kyllä tuo Finlayson viittaa Suomeen, sillä haluttiin että nimestä voisi päätellä minkä maalainen brändi on kyseessä.

Vierailija
19/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ääneenkö ap naurat?

Mikset voi kirjoittaa "ihmettelen ja ylenkatson ihmisten tietämättömyyttä Finlaysonin tuotteiden alkuperästä"? Kun ei näköjään oikeasti naurata.

Kyllä naurattaa. Kävelen usein Finlaysonin liikkeen ohi ja aina saan pidätellä naurua.

Ap

Vierailija
20/56 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlayson on kuitenkin suomalainen yritys ja maksaa mm. verot Suomeen. Lisäksi työllistää Suomessa markkinoinnin ja suunnittelun parissa. Itse tuotteiden valmistus kun ei ole ainoa työllistävä vaihe teollisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän