Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomon neuvo ibs:n hoitoon!

Vierailija
29.06.2016 |

Minulla todettu ibs (ripulipainotteinen) ja tunnetusti pahenee stressistä ja sitähän mun elämässä on ollut viimeisen vuoden ihan urakalla.
Vatsa ollut huonossa jamassa vuoden siis ja aika-ajoin aiheuttanut poissaoloja. Niiden takia nyt pomon syynissä. Saikkulappu toimitettava ekasta päivästä. Tämä lisää stressiä kun pelkään koko ajan että sairastun.
No, eilen soitin etten pääse töihin kun vatsa ripulilla taas. Rupes pomo sit ihmettelemään asiaa taas ja sanoi että lääkäri oli hänelle sanonut että Immodiumia voi syödä vaikka joka päivä, niin ei ole ripulia. Immodiumia siis ennaltaehkäisevässä mielessä.
Just joo, itse olen saanut ihan toisenlaisia neuvoja.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut syödä warrior-ruokavalion mukaan? Tämä voi kuulostaa tosi radikaalilta, mutta auttaa minulla: syön vain kerran päivässä, yleensä töiden jälkeen. Näin vatsa saa möyrytä illan ja yön ja seuraavana päivänä pystyy töihin.

Vierailija
22/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kokeillut auttaisiko esim. Precosa edes vähän? Yksilöllisiä nuokin ovat, itselläni auttaa, mutta on myös kausia jolloin ei. Olen kyllä samaa mieltä, ettei Imodiumia kannata jatkuvasti syödä. Juuri koska elimistö tottuu. Oletko varma, että tuo kaura auttaa oireisiisi? Ja ylipäätään kuitupitoinen ruokavalio? Monilla IBS-potilailla liika kuitu on pahasta.

Nuo jotkut, jotka kirjoittavat että "lähinnä vaiva on esteettinen", eivät ilmeisesti IBS:stä kärsi. Siinähän pahimmillaan on myös kovia kipuja. Ja "Minä kyllä epäilisin alaiseni työmotivaatiota, jos olisi useamman kerran vuodessa vatsan löysyyden takia pois." LOL, en enää edes muuta jaksa sanoa. Onko sekään enää kunnon työntekoa, kun kymmeniä kertoja työpäivän aikana pitää istua pitempiä pätkiä vessassa ja kouristella kipujen vallassa?

Ei ole siis työkykyinen. Ammattisaikuttajat on vihonviimeisiä

Sinun kaltaiselle toivon sairautta joka aiheuttaa oikein paljon sairauslomia. Jotta pääsisi kokemaan sitä ammattisaikuttajan elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsakipu läsnä joka päivä. Se ei haittaa töitä, mutta se ripuli on ongelma. En pääse pois kotoa vaan ripuli tulee housuun. Työmatka 1tunti busseilla (ei vessaa). Otin kaksi Immodiumia heti aamusta kun vessassa juoksu alkoi klo 6. Seuraavat kaksi tuntia ripuloin varmaan 10-15 kertaa karseiden kipujen kera. Kun suolet täysin tyhjät, loppui ripuli vasta iltapäivällä.

Nyt tuntuu kun suolistoa raastettaisiin raastinraudalla.

Itse sain lääkäriltä ohjeekdi ettei Immodiumia kannata syödä jatkuvasti koska elimistö tottuu siihen eikä toimi sen jälkeen normaslisti.

Ruokavalio on mitä on. Välillä siedän esim. leipää, välillä en. Sitä ei tiedä kun vasta syötyään. Välillä jopa vesi aiheuttaa oireita.

On kokeiltu Litalginit, visiblinit, närästyslääkkeet jne, ei apuja.

Nyt mennään kauralima, mustikka, riisi ruokavaliolla ainakin tää viikko.

Ap

Kokeile jättää viljat kokonaan syömättä. Vaikka tuntuisi, että välillä vatsa kestäisi, niin silti kannattaa olla syömättä. Kokeile ainakin kaksi kuukautta, sitten vasta näkyy onko apua.

Vierailija
24/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on sellaisia että ovat aina sairaslomalla. Näistä näkee selvästi asialla pelaamisen. Sairaslomat osuu sopivasti viikonlopun yhteyteen. Keksitään ja tarkkaillaan itseään. Kynnys jäädä kotiin on olematon. Kyse on luonteenlaadusta.

Vierailija
25/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset on sellaisia että ovat aina sairaslomalla. Näistä näkee selvästi asialla pelaamisen. Sairaslomat osuu sopivasti viikonlopun yhteyteen. Keksitään ja tarkkaillaan itseään. Kynnys jäädä kotiin on olematon. Kyse on luonteenlaadusta.

Sinun luonteenlaatuasi taas voisi kuvailla sanoilla tyhmä ja pahansuopa.

Vierailija
26/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et pahoita mieltäsi, mutta mielestäni et vaikuta työkykyiseltä kuvailemiesi oireiden takia.. Itse en ainakaan haluaisi pieneen firmaani noin pahoista terveysongelmista kärsivää henkilöä taakaksi. Itsellänikin on IBS, jonka olen saanut melkein oireettomaksi tiukalla ruokavaliohoidolla.

Vierailija
27/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kokeillut auttaisiko esim. Precosa edes vähän? Yksilöllisiä nuokin ovat, itselläni auttaa, mutta on myös kausia jolloin ei. Olen kyllä samaa mieltä, ettei Imodiumia kannata jatkuvasti syödä. Juuri koska elimistö tottuu. Oletko varma, että tuo kaura auttaa oireisiisi? Ja ylipäätään kuitupitoinen ruokavalio? Monilla IBS-potilailla liika kuitu on pahasta.

Nuo jotkut, jotka kirjoittavat että "lähinnä vaiva on esteettinen", eivät ilmeisesti IBS:stä kärsi. Siinähän pahimmillaan on myös kovia kipuja. Ja "Minä kyllä epäilisin alaiseni työmotivaatiota, jos olisi useamman kerran vuodessa vatsan löysyyden takia pois." LOL, en enää edes muuta jaksa sanoa. Onko sekään enää kunnon työntekoa, kun kymmeniä kertoja työpäivän aikana pitää istua pitempiä pätkiä vessassa ja kouristella kipujen vallassa?

Sinun kaltaiselle toivon sairautta joka aiheuttaa oikein paljon sairauslomia. Jotta pääsisi kokemaan sitä ammattisaikuttajan elämää.

Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Lisäksi toivon heille sairauden, jossa on invalidisoivia kipuja.

Vierailija
28/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama sairaus, ripuloin yökolmesta n. Klo yhteen päivällä jollen syö imudiumia. Imodiumin on lääkäri määrännyt kotta voin käysä töissä. Ei ole syy olla pois töistä.

Vierailija
29/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Lisäksi toivon heille sairauden, jossa on invalidisoivia kipuja.

Tällaisia on ne mukavat ihmiset

Vierailija
30/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla oli ibs, siihen liittyi päivittäinen vatsakipu. Joinain päivinä vatsa oli täysin pallo ja joinain kivut olivat niin suuret, ettei voinut keskittyä mihinkään.

Ap, kai olet tosi tiukalla ruokavaliolla?

Ibs ei parane. Muuten olet oikeassa.

Vierailija
31/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri kirjoitti todistuksen kouluun, että voin pitää ongelmitta välivuoden opinnoista. Joku voi kuvitella sairauden olevan pelkkä ripuli, mutta se on vain oire siitä, että suolisto on rikki ja pitäisi saada kuntoon.

Vierailija
32/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se opettaisi sinullekin empaattisuutta. Jos ei muuten, niin sitten kantapään kautta.

Vierailija
33/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se opettaisi sinullekin empaattisuutta. Jos ei muuten, niin sitten kantapään kautta.

T. Empaattinen ja mukava ihminen

Vierailija
34/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta työkyvyn pohdinta on ihan aiheellista eikä ilkeilyä. Sairaus ei ole potilaan vika mutta ei myöskään työnantajan. Toistuvat poissaolot ovat kaikkien osapuolten harmi ja suuri rasite yrityksen kannattavuudelle.

Olisiko työssäsi mahdollista tehdä etätöitä? Jos esimerkiksi kovat kivut aamupäivällä ja olisi mahdollisuus tehdä illalla töitä kotoa käsin? Jos ei, olisiko mahdollisuus kouluttautua sellaisiin tehtäviin?

Vierailija
35/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa siltä että työkykyneuvottelu olisi paikallaan. En tunne sairautta mutta käsitin muista kommenteista että sairaus on mahdollista saada hallintaan. Olisi ehkä parempi kaikkien kannalta jos esimerkiksi työaikaasi lyhennettäisiin toistaiseksi. Asioista kannattaa neuvotella.

Vierailija
36/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota precosa joka päivä, se auttaa! Mulla loppui ibs:n oireet cipralexilla eli mielialalääkkeellä. Työterveydessä ihana lääkäri tajusi, että stressasin ja hermostuin kipeästä vatsasta ja siitä, että jouduin juoksentelemaan vessaan milloin sattui. Sitten jännitin sitä ja vatsa vain ärtyi ja minä ahdistuin ja ahdistuin. Nyt vatsa ollut oireeton noin 6 vuotta:)

Vierailija
37/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut syödä warrior-ruokavalion mukaan? Tämä voi kuulostaa tosi radikaalilta, mutta auttaa minulla: syön vain kerran päivässä, yleensä töiden jälkeen. Näin vatsa saa möyrytä illan ja yön ja seuraavana päivänä pystyy töihin.

Tämä auttaa mullakin. Jos on pakko syön vielä illalla jotain kevyttä.

Vierailija
38/38 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota precosa joka päivä, se auttaa! Mulla loppui ibs:n oireet cipralexilla eli mielialalääkkeellä. Työterveydessä ihana lääkäri tajusi, että stressasin ja hermostuin kipeästä vatsasta ja siitä, että jouduin juoksentelemaan vessaan milloin sattui. Sitten jännitin sitä ja vatsa vain ärtyi ja minä ahdistuin ja ahdistuin. Nyt vatsa ollut oireeton noin 6 vuotta:)

Minä sain Precosasta ihan järkyttävät vatsaoireet, mulla on lievähkö laktoosi-intoleranssi mutta ei IBS:ää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi