Uusi miesystävä on innokas ruoanlaittaja, MUTTA...
Niin ihanaa kuin se onkin, ettei toinen ole mikään uusavuton kebabilla ja pizzalla elävä juntti, niin hänellä on rasittavia tapoja. Tyyliin räjäyttää koko keittiön kerralla. Kun hän paistaa jotain, niin koko hella ja kaakelit ovat rasvassa. Hän ei ole lainkaan tarkka, vaan hänellä tippuu raaka-aineita tasoille, jauhoja hellalle. Hän tekee omituisia kasoja, jotka jättää levälleen. Ei osaa hyödyntää koko raaka-ainetta vaan ottaa pienen palan jostain ja jättää sen pilaantumaan. Käyttää myös todella paljon kermaa kokkailuissaan. Ei pienessä määrin haittaisi, mutta hän on herkkusuu. Vaikka onkin normaalipainoinen, on hänellä vatsalla silti pieni pötsi.
En voi mitään, mutta ärsyttää ihan suunnattomasti. Itse tykkään, että keittiössä säilyy siisteys myös ruoanlaiton aikana. Vältän itse kasaamasta suuria lautaskasoja, sotkemasta pöytiä jne. Pidän myös vaatimattomuudesta, esim. mielestäni kaiken arkiruoan ei tarvitse olla kermalla höystettyä, eikä joka päivä tarvitse räjäyttää keittiötä kahteen kertaa vaan voi syödä sitä samaa ruokaa.
Olenko mielestänne kohtuuton?
Kommentit (4)
Taitaisit olla onnellisempi sinkkuna.
No eipä sinulla nyt kauheasti muita vaihtoehtoja ole kuin
a) hyväksyt asian
b) eroat.
Siivoaako mies kuitenkin jälkensä? En ymmärrä valittamista, jos näin. Pysy vaikka pois keittiöstä siihen asti kun on siivottu, niin eipä tarvitse hermojaan menettää. Jos et halua kermaa ruokaasi joka päivä, kokkaa vaikka itse välillä.
Terkuin kulinaristisottaaja :D En kyllä varmaan voisi olla yhdessä miehen kanssa, joka ei olisi samanlainen herkkuperse mitä olen itse.
Jos siivoaa jäljet itse kokkailun jälkeen niin sitten en siihen puuttuisi. Jos haluat vähemmän kermaa niin siitä voi sanoa mutta perustelet omalla halullasi keventää.
Toi raaka-aineiden hukkaan heitto on ikävää joten sitä voisi ohjata. "Hei kun eilen avattiin se kermaviili niin mitä jos tänään tehtäisiin loista kastike tuolle lohelle"
Se on vaikeaa kun arvostaa toisen tekemistämutta samalla rasittaa. Täällä samankaltaisia ongelmia mutta itseä häiritsee miehen kokkaus hitaus ja se kun sitä riskiä tulee aina niin paljon
Täytyy myöntää että tuollainen sotkija olen itsekin, mutta loppuisi se ruoanlaitto jos toinen vaan valittaa eikä esim. tekisi osaansa siivoamalla jälkiä, saati että valittaisi niistä jo ruoanlaiton lomassa vaikkei hänen täytyisi niistä huolehtia edes.
Miehellä ei tosiaan sitä sotkua tule, eikä astiakasoja kun ei osaa/halua laittaa kuin muutamaa lajia helppoja eineksiä. Ehkä valitsisin sen innokkaan Roisku-Ripan tuon H. K. Hampparin sijaan.