Kertokaapas pinkallinen hyviä ja edullisia ruokavinkkejä heinäkuun
kahdelle ekalle viikolle? Jos tästä mahd. reissuun päästään, niin eipä pahemmin voi mitään rahaa - tässä tämä viikko mukaan lukien - käyttää. Rahat on säästettävä reissua varten. Eli mahd. edullisia ruokia pitäisi heinäkuun 2 ekaa viikkoa kokata. Tämän viikon ruoat on jo mietitty.
Iltapaloiksi ajattelin ihan perus-leipälinjaa & silloin tällöin grillimakkaraa. Kiisseleitäkin toki pystyn tekemään, marjoja löytyy pakkasesta. Samoiten vispipuuroon löytyy kanssa aineksia pakkasesta.
Kommentit (16)
Kesäkurpitsakeitto lämpöisinä päivinä, kun ruoka ei niin maistu
Jauhelihakastike ja pasta
Uudet perunat ja silli/ nakit/kalapuikot
Tai uudet perunat ja jugurttikastike
Itse tehdyt pinaattiletut ja muussi
Niin ja jos saat raparperiä jostain tulee siitä hyvää kiisselä, paistosta, piirakkaa
Linssikastike ja pastaa. Uusia perunoita ja silliä (suolakurkkua), chili sin carne, bataatti-kookosmuhennos.
Seitikeitto, kesäkeitto, anjoviskiusaus, tonnikalasalaatti
Osta litra tai kaksi tuoreita herneitä ja perkaa ne. Wokita herneet oliiviöljyssä yhdessä valkosipulisilpun ja jonkun tuoreen yrtin kanssa. Mausta suolalla ja mustapippurilla. Kaada kuuman pastan sekaan ja nautiskele juustoraasteen kanssa. Mitä opimme tästä? Sen, että tuoreet herneet sopivat erinomaisesti myös ruoanlaittoon.
Tuolta luonnosta keräilemään... Löytyy nokkosta, naapurin palstalta voi nyysiä vähän lipstikkaa tai kurkkuyrttiä. Tekaisee niistä keiton ja sitten leipoo sämpylöitä kaveriksi.
Kaali on nyt tuoretta, hyvää ja halpaa. Tee kaaliwokkia, johon tulee kaalin lisäksi uutta sipulia, mausteita ja jotakin suikaloitua lihaa, makkaraa tai tofua.
Itse olen tykästynyt tekemään pataleipää. Helppoa, hyvää ja äärettömän edullista.
Gazpacho on meidän kesäruokasuosikki, kuten kesäkeittokin, ilman lämpötilasta riippuen.
Ei viimeisillä rahoilla kannata matkustella / Juupati juu ja olen itse sitä mieltä, että täältä kun kerran lähdetään - mitään ei mukaamme saada, kaikki tänne jää. Olen myös sitä mieltä, että elämästä kannattaa nauttia ja nähdä maailmaa koko perheen kesken. Ei tarvitse sitten vanhana keikkustuolissa harmitella, kun ei aikanaan lähtenyt ja mennyt minnekään. Olen tässä omassa piirissäni jo parikin katkeraa ihmistä kohdannut & samaa kohtaloa en halua missään nimessä itselleni. Minulla ei ole vielä omat vanhempani hoidettavana, mutta muutama vuosi kun mennään eteenpäin, niin sitten on. Ja sitä ennen olen ajatellut kyllä kesäisin reissata perheeni kanssa. Vaikka sitten joutuisi tekemään jotain edullisempaa ruokaa kotona ennen matkaa. Lisäksi kun tässä muutama vuosi eteenpäin mennään & lähden jälleen työelämään, niin kyllä sitten taas rahavarannot ovat täysin toiset, kun nyt kotiäiti-vuosina. Silti koen, että nämä vuodet ovat antoista ja rikasta aikaa lasten kanssa.
Matkustelu kannattaa aina! Löytyy aina muitakin rahareikiä, mutta ne voi odottaa
Mutta ei niin, ettei ole varaa syödä ennen matkaa. Tai niin että matkustaa velaksi
Itsekin varasin matkan. Rahaa on, mutta miehen työtilanne on epävarma. Toinen auto pitäisi vaihtaa. Järkevämpää olisi säästää. Mutten säästä ruuasta enkä matkustelusta. Vielä
Mistä tiedät että sinulla on muutaman vuoden päästä vanhemmat hoidettavana?
Miten aiot hoitaa?
Äitini saa kotihoitoa. Itse käyn kerran viikossa. Ei se ole este matkustelulle
Sämpylöiden leipomista
Perunasta on moneksi. Samoin makaronista
Tomaattikastiketta jota voi varioida
Kaurapuuroa marjoilla
Lettuja. Makeita ja suolaisia
Tee bolognese soijarouheesta. Halpaa ja maistuvaa. Kuullota sipulia ja valkosipulia öljyssä ja mahdollisesti voissa, lisää soijarouhetta (huom turpoaa), paista hetki ja lisää nestettä; tomaattimurskaa tai ihan vain vettä, mausta lihaliemikuutiolla, lisää yrttejä ja avot. Tarjoa pastan kera. Tämä on yksi mun arkiruoista, teen ison määrän josta syödään miehen kanssa 2-3 päivää ja halpaa kuin mikä.
Makaroonilaatikko jostain isosta jauhelihapaketista. esim. 700g. Sitä syö jo 2-3 päivää.
Ei viimeisillä rahoilla kannata matkustella