Sydämen syke 42 onko normaalia
Mittasin tossa puolen tunnin välein. Verenpaine oli 116/67 ja toinen
120/72 mutta sydämen syke oli molemmissa 42. Yleensä ollut 55-65 välillä levossa
Kommentit (19)
Tarkoitatko että 42 lyöntiä minuutissa? Jos et ole huippu-urheilija niin aika hitaalta kuulostaa.
No eipä toi nyt nii vaarallista ole,sydän saatta pumpata toisinaan kovempaa. Jos menee alle 40, niin voi huolestua.
Mulla on samaa luokkaa. Treenaan paljon joten se selittyy sillä.
Normaali leposykkeesi on matala, joten kyse voi olla ihan normaali-ilmiöstä. Kävisin ehkä sinuna terkkarissa kuitenkin tarkastuttamassa EKG:n. Itse mittailin matalimmat sykkeet kotona n.35 ja sitten sainkin lisävirtaa tahdistimella. Toki, en ole urheilija ja lepopulssini on noin 70, rauhaisa pulssi toimissa 90-100.
Kun urheilin, minulla oli 35-40. Joten ei hätää, jos et pyörry tai kaadu kun nouset seisomaan. Pulssia laskee fyysinen harjoitus, sauna ja jotkin lääkkeet. Minulla myös saunakaljat.
Mulla samaa luokkaa, on joskus alle 40. En liiku ylettömästi (2-3 krt sali, muutama lenkki viikossa), olen keski-ikäinen ja lihava. Ei ole lääkärit ainakaan mitään tuosta pulssista ikinä maininneet, joten kai se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko että 42 lyöntiä minuutissa? Jos et ole huippu-urheilija niin aika hitaalta kuulostaa.
En ole urheilija.
Mulla lahinen verenpaine ja sama leposyke. Entinen urheilija olen, iso sydän.
Jos et ole huippukunnossa, olisiko sulla kilpirauhasen vajaatoiminta? Se hidastaa aineenvaihduntaa, ja myös sykettä.
Oletko vösynyt, saamaton, lihonut? Kokeisiin.
Olen lukenut tosta että urheilijoilla voi olla tosi alhainen sydämensyke. Ennen Olin kova liikkumaan ja nyt sairastelen jotakin sairautta mitä lääkärit ei ole vieläkään löytäneet minusta. Olen aika paljon sohvaperuna nykyään kun ei pysty tekemään mitään isompaa. Ekg on otettu monesti ne on ollut ihan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole huippukunnossa, olisiko sulla kilpirauhasen vajaatoiminta? Se hidastaa aineenvaihduntaa, ja myös sykettä.
Oletko vösynyt, saamaton, lihonut? Kokeisiin.
Kilpirauhasen arvot otettu kolmesti ja kaikki kunnossa. Noi kaikki pitää paikkansa mitä kirjoitit
Mulla on usein levossa 36-40. Harrastan vain juoksemista kevyesti. Lääkäri ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, joten kai tuo ihan ok on.
Mika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vösynyt, saamaton, lihonut? Kokeisiin.Kilpirauhasen arvot otettu kolmesti ja kaikki kunnossa. Noi kaikki pitää paikkansa mitä kirjoitit
Mulla tutkittiin vuodesta 2007 ja vasta viime vuonna sain vajaatoimintadiagnoosin. Jos kaikki oireet on olemassa, otattaisin uudet kokeet.
Ehkä se johtuu siitä, että sun mielestä viivi pumpanen on seiskan arvoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vösynyt, saamaton, lihonut? Kokeisiin.Kilpirauhasen arvot otettu kolmesti ja kaikki kunnossa. Noi kaikki pitää paikkansa mitä kirjoitit
Mulla tutkittiin vuodesta 2007 ja vasta viime vuonna sain vajaatoimintadiagnoosin. Jos kaikki oireet on olemassa, otattaisin uudet kokeet.
Otettiin Just pari viikkoa sitten ja kaikki kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se johtuu siitä, että sun mielestä viivi pumpanen on seiskan arvoinen nainen.
Voisitko lähettää hänelle sitten 7 päivää lehden
Mika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lähettää hänelle sitten 7 päivää lehden
Enpä kyl.
Minulla oli raskausaikana syke 38-42 käyrien mukaan. Hoitajat vain lohdutteli että osalla on hidas syke, tiedä sitten. Oloni oli kumminkin normaali
Voit olla jo kuollut.