Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pystytte luottamaan lapsenne perhepäivähoitajan hoito-oloihin?

Vierailija
27.06.2016 |

? Niin, mä hoidin pääasiassa omat lapseni itse heidän ollessaan vielä alle kolme vuotiaita, ja sen jälkeen heidät hoiti luotettava mummonsa eli oma äitini, kun olin töissä.
En olisi voinut luottaa perhepäivähoitajan hoito-olosuhteisiin, jos olisin joutunut viemään omat kullanmuruseni perhepäivähoitoon.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin olisin luottanut.

Vierailija
2/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä mihinkään perhepäivähoitoon! Elämäni kamalimmat hoitomuistot on tuollaisesta. Hoitajan oma tyttö oli meidän ikäinen ja siis vietti aikansa kotona. Ihan hirvee tyttö! Kiusasi muita, mutta äitinsä ei huomioinut tai uskonut. Sitten jos menit ja puollustit itseäsi niin tyttö alkoi itkeä kunnon draamakuningattaren elkein ja äitinsä antoi kuulla kunniansa. Pakotettiin myös syömään ruokaa josta ei pitänyt. Ei siis lämmintä vaan kyseessä oli joku hemmetin välipala kiivi mistä en pitänyt. Maistoin, mutta se ei riittänyt. Pakko oli itku kurkussa se hirvitys syödä. Lapsuuden jälkeen en ole kiivein koskenut enkä mihinkään missä niitä on, yleisesti ruokailu, varsinkin vieraissa/ julkisissa paikoissa/ vieraiden ihmisten edessä todella vaikeaa. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset oli maailman ihanimmalla perhepäivähoitajalla.

Vierailija
4/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun kans aika varauksella perhepäivähoitajiin. Niitä ihaniakin varmasti on, mutta niin on elämäänsä ja ammattiinsa kyllästyneitäkin. Valitettavasti minä olen työni puolesta tavannut vain näitä viimeksi mainittuja.

Vierailija
5/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meidän, ihan huippu. Ap:lle jaxuhali.

Vierailija
6/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten kanssa puistoillessa kiinnitin huomiota siihen, että perhepäivähoitajilla oli mitä ihmeellisimpiä sääntöjä lapsille. Yksi hoki joka asiasta, miten ei enää tuon ikäinen voi tehdä sitä ja tätä ja toinen pakotti 5-vuotiaat pysymään hiekkalaatikon reunojen sisäpuolella pikkusten kanssa eikä esim. keinumaan voinut mennä muutaman metrin päähän.

On varmaan ihan hyviäkin hoitajia, mutta vaarana on aina se, että perhepäivähoitajalla on joku oma pedagogisesti perustelematon käsitys, millä aiheuttaa hoitolapsille traumoja.

Päiväkodissa on kuitenkin useampia aikuisia ja jos joku alkaa sooloilemaan liikaa, muut toivottavasti kiinnittävät asiaan huomiota ja esimies puuttuu asiaan.

Vierailija
7/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset jo isoja , mutta niin ilkeitä persepäivähoitajia tunnen, että säälittää lapset.

Syötetään pelkkää makaronia päivästä toiseen, pientä, vielä haparoiden kävelevää tuupitaan

pihalla eteenpäin niin että kaatuu ja itkee kokoajan. Juoruaa puhelimessa elämänsä vaikeuksista ja lasten pitää olla päivälevolla ja hiljaa kaiken aikaa. Vanhemmille sitten lirkuttelee. Hirveää..

Vierailija
8/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kun positiivista sanottavaa perhepäivähoitajista. Meidän kaikki 5lasta on olleet perhepäivähoitajalla ja kokemusta on viidestä eri hoitajasta. Kaikki aivan mahtavia, ei mitään negatiivista. Lapset tykkäsivät todella paljon ja kahteen hoitajaan pidän edelleen yhteyttä.

Valitettavasti oman työni kautta tiedän, ettei kaikki ole samanlaisia loistavia hoitajia, jotka meidän lapsille sattui osumaan.

Vierailija
9/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahaa, yritit tästä provoa "kullamurustesi" kera.

Ei onnistunut kun sait ihan asiallisia vastaukisa.

Vierailija
10/10 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kirjoitta kauhuromaanin yhdestä Stadilaisesta perhepäivähoitajasta. Nyt jo aikuinen tytär muistelee vieläkin kauhukokemuksia ollessaan 3-vuotiaana kauhukammarissa hoidossa.

En voi kertoa tarinaa julkisesti, sillä ko hoitaja tunnistettaisiin.

Myöhemmin molemmat lapseni ovat olleet tilapäisesti perhepäivähoitajilla, mutta heidät olen tutkinut tarkkaan ja vakoillut toimintaa. Itsekin hoidin jossain vaiheessa vieraita lapsia, joten tiedän, minkälaista työ voi olla.

En dissaa kaikkia hoitajia, mutta tarkkana saa olla.