En uskalla muuttaa kerrostaloon koska pelkään että lapseni putoavat ikkunsta/parvekkeelta alas
Kiinnostaisi muuttaa kerrostaloasuntoon. Asumme nyt siis rivitalossa.
Mutta sitten aina, kun löydän jonkun kivan, mieleeni putkahtaa ajatus, että lapset kuitenkin putoavat tuolta alas. Kuvittelen sen tilanteen kuinka lapseni putoavat kuolemaan. Ahdistaa ihan mielettömästi. Sitten muistan myös ne uutiset niistä pudonneista lapsista. Rupeaa melkeinpä oksettamaan.
Meneeköhän tämä tunne koskaan pois vai kannattaako mun nyt vaan luopua kerrostaloasumisajatuksesta?
Kommentit (28)
Eric Claptonin poika 4v kuoli pudottuaan 53.kerroksesta New Yorkissa . Tapahtumasta Clapton kirjoitti kappaleen Tears In Heven .
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes muuttaisit?
Mukavampihan rivarissa on asua.
Olen katsellut myös rivitaloasuntoja, kummatkin kyllä kiinnostaa, on kerrostaloasumisessakin hyviä puolia.
Ja kun joku kuitenkin kysyy, niin tästä haluan muuttaa pois siksi että sijainti on surkea.
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti eniten putoamiskuolemia aiheuttaa alle 1m korkeudesta tapahtuneet putoamiset. Uskokaa tai älkää.
Miten tuo on mahdollista? Joo ehkä pikkuvauvat ja hauraat vanhukset kuolevat kun tippuvat sängystä tms. Tai jos suoraan päälleen tippuu. Mutta harvemmin kai taapero tai sitä vanhempi kuolee, jos metrin tippuu ikkunasta?
Mulla ihan sama kammo. En varmaan muuta yhteenkään kerrostaloasuntoon ennenku lapset vähintään teinejä. Mullon nii villit pojakki kaiken lisäksi että varmaan muuraisin kaikki luukut kiinni...
En myöskään muuttas kakskerroksiseen taloon ennenku lapset isoja. En uskalla päästää portaisiinkaan yksin, hyvä jos itekki en tuu persuuksellaan niitä alas....
Vierailija kirjoitti:
Harvinainen tapahtuma, ellette ole somaliperhe. Niissä on tytöillä taimusta putoilla ikkunoista ja parvekkeilta.
Ei ollut somaleista kyse tässäkään tapauksessa.
Ymmärrän. Itse asiassa olin eilen parvekkeella tupakalla ja viereisellä parvekkeella oli yksi n. 5-vuotias lapsi. Lapsi alkoi uhkarohkeaksi, sanoi "katso mitä osaan" ja yritti alkaa kiipeämään reunalle. Onneksi lopetti tekonsa, kun sanoin aika tiukasti, että alas siitä reunalta.
Sitä en tiedä, että olisiko lapsi alkanut temppuilemaan, jos en olisi ollut viereisellä parvekkeella. Kyllä meinasi sydän pysähtyä, kun tajusin että mitä toinen on tekemässä. Ja näistä parvekkeista tiputusta n. 2 metriä ja alla nurmikkoa.
En silti välttelisi kerrostaloja tuon asian takia, maailmassa on kaikenlaisia muitakin vaaroja, eikä niiden riskien olemassaoloa voi välttää. Pitää vain toivoa, että lapselle ei käy pahemmin julmassa maailmassa ja yrittää opettaa ja neuvoa parhaansa mukaan.
Muistan vielä, kuinka yksi tarhakaveri oli kuollut, kun oli puussa leikkiessä hirttäytynyt vahingossa. Silti puussa kiipeily on hauskimmista aktiviteeteista, mitä tiedän. Se oli yhteisölle surullinen tapaus ja sen jälkeen vanhemmat opettivat lapsilleen, että tietyissä vaatteissa ei mennä puuhun kiipeilemään (hupulliset, löysät ja oksiin helposti tarttuvat vaatteet). Myöskään sateen jälkeen ei ollut puuhun asiaa. Muuten saimme jatkaa puissa kiipeilyä.
Jos eniten kuolemia aiheuttaa metristä putoaminen niin ne kuolleet ihmiset on ollut sitten alle metrin, n. 50cm pituisia. Omasta pituudesta kun on turvallista tippua. :)
Miksi edes muuttaisit?
Mukavampihan rivarissa on asua.