Anopin mielestä poikien ei tarvitse osallistua kotitöihin (ainakaan kunnolla)
Tälläinen pieni avautuminen. Anoppi on muuten aivan ihana ihminen ja arvostan häntä kovasti, viihdyn myös hänen seurassaan ja pidän hänestä. Yksi ainoa juttu aina vaan särähtää korvaan.
Joskus kun mieheni ja minä aloimme seurustelemaan, kiinnitin huomiota siihen ettei hän osaa siivota tai laittaa ruokaa.
Joskus kun olimme viettämässä iltaa miehen vanhempien kanssa, anoppi oikein kehuskeli sillä, etteivät hänen kaksi poikaansa ole oikein koskaan osallistuneet kotitöihin! Ihmettelin myös etteivät mies ja hänen veljensä koskaan auta äitiään ruuanlaitossa tms. kun olemme yhdessä mökillä. Istuvat vaan pöydässä jauhamassa isänsä kanssa.
Ymmärrän kyllä että on erilaisia perheitä, mutta asia on alkanut ärsyttää nyt kun meillä on omia lapsia.
Kaksi poikaa, 7- ja 5-vuotiaat.
Miehen veljenpojasta on alkanut tulemaan tuollainen mummia auttamaton "vätys". Eli hengailee vain ruokapöydässä ja odottaa valmista ruokaa. Ei kuulemma tee kotonakaan kotitöitä lahjomallakaan. Ikää hänellä 14 vuotta.
Anoppi on meidän pojille koko ajan "No ei kai ne pojat nyt siivoa! Äidin hommahan se on! heheh"
Hämmästeli myös suuresti kun meidän pojat kuorivat itse perunansa, vievät ruokailun jälkeen astiat tiskipöydälle tai astianpesukoneeseen ja kiittävät. Isompi siivoaa myös omat ja joskus pikkuveljensä sotkut oma-aloitteisesti.
Pojat aina ihmettelevät kun mummu hääsää, että eihän pojat nyt noin voi, eihän poikien tarvitse. Olen koittanut sanoa nätisti, että joo, kyllä meillä pojat tekee hienosti kotihommiakin.
Huoh! Minä en halua kasvattaa pojistani löysiä tiskirättejä, jotka vain löhöilevät odottamassa palvelua.
Kommentit (9)
Sinunna minä kysyisin anopilta, miksi poikien ja miesten ei tarvitsisi tehdä kotitöitä.
Minä taas olen opettanut kaikille lapsille, että jos joku toinen suostuu tekemään ikävät hommat, niin antakaa sen tehdä. Etenkin tytöillä näyttää olevan seurusteluaikana suoranainen vimma hemmotella poikia, joten hoitakoot ruuanlaitot ja tiskit.
Samaa noudatan itse: jos olen kylässä, en tee ruokaa, sen saa hoitaa joku toinen, joka on sen homman omakseen ottanut. Mutta vastaavasti en edellytä meille kylään tulevilta, että kattavat pöydän tai vievät roskat.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen opettanut kaikille lapsille, että jos joku toinen suostuu tekemään ikävät hommat, niin antakaa sen tehdä. Etenkin tytöillä näyttää olevan seurusteluaikana suoranainen vimma hemmotella poikia, joten hoitakoot ruuanlaitot ja tiskit.
Samaa noudatan itse: jos olen kylässä, en tee ruokaa, sen saa hoitaa joku toinen, joka on sen homman omakseen ottanut. Mutta vastaavasti en edellytä meille kylään tulevilta, että kattavat pöydän tai vievät roskat.
Miksi alapeukut?
Tottahan on, että naiset paapovat miehiä, joten miksi ei menisi leikkiin mukaan? Naisen ei pidä seurusteluaikana leipoa herkkuja ja laittaa ruokaa, jos oletusarvoisesti ei siitä nauti.
Jos minun poikani kutsutaan keittiöön kattamaan pöytää ja he eivät osallistu vaan istuvat "odottamaan palvelua", niin totean että minäkin istahdan tähän pöytään, katsotaan koska astiat ja ruoat lentävät itsestään pöytään.
Onko ap:n mies muuttanut suoraan anopin täysipalvelusta ap:n palveltavaksi vai miten ei ole oppinut yhtään mitään tekemään itse?
Anoppi on oikeassa. Ei ole miesten hommia tuollaiset.
Anoppisi on oman aikakautensa äiti ja saanut mallin lapsuuden kodistaan, jota puoliso on tukenut tai vaatinut tekemään. Monessa perheessä kuusikymppiset tai sitä vanhemmat miehet ovat kädettömiä ja kotityöt jäisivät tekemättä, ellei vaimo tekisi. Ja ovat täysin avuttomia jos vaimolle sattuu jotakin.
On todella ikävää, jos hän on siirtämässä samaa perintöä myös lapsellesi. Pidä pintasi ja vaadi poikasi opettelemaan jo kotona tekemään kotitöitä, sillä se auttaa aikuisena elämässä.
Anoppisi on feministi. Feministit vaativat, että miehet ja naiset tekevät yhtä paljon työtä perhernsä hyväksi. Nyt vsin on niin, että STM:n tutkimuksen mukann (löytyy netistä) parisuhteessa elävät miehet tekevät yli tunnin enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin heidän naispuolinen kumppaninsa. Anoppisi on oikeassa. Ei poikien kannata tehdä kotityötä, koska heidän tuleva kumppaninsa kuitenkin lintsaa yhteisen hyvinvoinnin velvoitteesta. Vai onko joku kuullut, että Suomessa vaaditaan vain naisten tekemien ansiotyötuntien pidentämistä?
Huhhuh! Pidä vaan pintasi ja koita selittää pojille, että anopin ajattelutapa on vanhanaikainen. Sinuna olisin myös hiukan tiukkana anopille, että hän ei saa syöttää pojille tuota laiskottelumieltä, riippuen tietysti siitä onko anoppi sellainen ihminen, jonka kanssa pystyy asioista keskustelemaan.