Harmittaa, kun yksityiset myyjät polkevat kirppishintoja
Kirpputoreilla ollaan tulossa siihen pisteeseen, että hintataso on aivan vääristynyt. Siellä myydään aivan liian halvalla.
Nostakaa, hyvät ihmiset, tavaroidenne hintoja, ettei meiltä ammattimyyjiltä mene leipä! Ymmärrättekö, että viette meiltä elinkeinon liian halvoilla hinnoillanne. Ei sitä pöytää pidä myydä tyhjäksi viikossa, vaan saada tavaroista maksimaalinen voitto.
Oli pakko avautua.
Ammattimyyjä
Kommentit (19)
Tämä on provo, onhan?
Jos ei, niin hanki herran jumala itsellesi joku muu työ kuin käytetyn lumpun myyminen ylihintaan.
Aloittaja on malliesimerkki suomalaisista omituisista markkinatalouden "laeista". Kun kauppa ei käy niin kitistään että muiden pitäisi korottaa hintoja. Se että itse laskettaisiin hintoja niin että kauppa alkaisi käydä on mahdoton ajatus. Ei astu aivoon että kasvanut myyntivoluumi kattaisi alentuneen hinnan.
Harmittaa, kun kaupat myyvät halvemmalla kun kirpputorit. Vttumainen juttu!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on malliesimerkki suomalaisista omituisista markkinatalouden "laeista". Kun kauppa ei käy niin kitistään että muiden pitäisi korottaa hintoja. Se että itse laskettaisiin hintoja niin että kauppa alkaisi käydä on mahdoton ajatus. Ei astu aivoon että kasvanut myyntivoluumi kattaisi alentuneen hinnan.
Etköhän sinäkin nyt ymmärtänyt väärin. Kirppiksillä ei nyt volyymin kasvattaminen rajattomasti ole mahdollista. Ap:n ongelma ei ole se, ettei hän ymmärrä markkinatalouden lakeja vaan se, ettei kirppismyynti nyt vain Suomen oloissa ammattina kannata. Täällä homman idea on se, että jengi haluaa päästä eroon vanhoista tavaroista ja saada vähän rahaa niistä - omalle työlle ei niinkään lasketa hintaa, koska työllä ei ole tarkoitus elää.
Työssäkäyvät ihmiset eivät voi kykkiä pöydän takana rajattomasti, joten hinta laitetaan sille tasolle, jolla kamoista pääsee nopeasti eroon.
Toivottavasti tähän tosiaan saadaan joku lakimuutos. Eihän se todellakaan ole mistään kotoisin, että voidaan hinnoitella ihan miten vain. Pitäisi kirpputorikauppiaiden istua saman pöydän ääreen niin kuin vielä 70-luvulla useilla aloilla tehtiin.
Jos minä myyn pian ällöttävältä, rikkaalta ulkomaiselta eksältäni saadut, erittäin vähän käytetyt luksusmerkkituotteet kuten Diorin, Vuittonin, Chanelin, Guccin, Versacen ja Chloen laukut ym. kirpparilla puoleen hintaan siitä mitä ne maksoivat kaupassa vain jottei siitä p-skasta jää mitään muistoja, ja annan ne niistä saadut rahat vaikka hyväntekeväisyyteen, niin eihän sen pitäisi olla sinun ongelma???
Kerro suhteestasi enemmän! Kuinka häneen haksahdit???
Oletkohan sinä nyt ymmärtänyt väärin kirpputorien idean. Tarkoitus on päästä eroon käyttökelpoisesta tavarasta, jota itse ei enää tarvitse, ei suurten rahojen nettoamisesta. Sitä paitsi parin viime vuoden aikana kirpputorihinnat ovat nousseet huimasti niin netissä kuin varsinaisilla kirpputoreillakin. Käytetty tavara, ei edes enää kovin hyväkuntoinen, saattaa maksaa jopa enemmän kuin vastaava uusi. Monet posliinia ja lasia myyvät näyttävät hakevan hintansa antiikkiliikkeistä, jolloin muutaman euro arvoinen kippo saattaakin nousta yhtäkkiä moneen kymppiin. Sitten ihmetellään huuli pyöreänä, kun kauppa ei käy. Nettikirppiksilläkin jotkut tavarat pyörivät vuodesta toiseen eikä myyjä ymmärrä laskea hintaa, jotta pääsisi tavarasta eroon. Designesineet ovat sitten luku sinänsä, mutta eipä niitä juuri kirppiksillä näykään, paitsi joskus vahingossa, kun asiaatuntemattomat perilliset myyvät polkuhintaan kuolinpesän tavaroita. Muuten: Maksaisitko vanhasta, kolhuisesta emalipesuvadista, made in China tai Poland esim. 25 €? Minä en maksaisi siitä mitään. Mutta tuon hinnan olen usein nähnyt verkkokirppiksillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä myyn pian ällöttävältä, rikkaalta ulkomaiselta eksältäni saadut, erittäin vähän käytetyt luksusmerkkituotteet kuten Diorin, Vuittonin, Chanelin, Guccin, Versacen ja Chloen laukut ym. kirpparilla puoleen hintaan siitä mitä ne maksoivat kaupassa vain jottei siitä p-skasta jää mitään muistoja, ja annan ne niistä saadut rahat vaikka hyväntekeväisyyteen, niin eihän sen pitäisi olla sinun ongelma???
Kuka laittaa kirpparihinnaksi puolet ostohinnasta? Sehän on hirveän paljon! Saahan tavaraa uutena alestakin. Mutta noilla merkkituotteilla se tietysti onnistuu, vaikka ei se silti ole sitä aloittajan tarkoittamaa halvalla myyntiä.
Kirpputori ei ole kenenkään ammatinharjoittajan työpiste, jo yhteiskunnallisesta velvoitteiden vuoksi, eikä edes k.toripaikkoja siihen tarkoitukseen anneta. Jos toisin, harjoitat harmaatataloutta.
Kirpputorin idea on saada tarpeeton tavara kiertoon ja näin vähennetään jätteen määrää, eikä sen tavoite ole voiton maksimointi, vaan ympäristön säästäminen.
Hyvin on kauppa käynyt, kun muistaa kirpputorin idean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa kirpparihinnaksi puolet ostohinnasta? Sehän on hirveän paljon! Saahan tavaraa uutena alestakin. Mutta noilla merkkituotteilla se tietysti onnistuu, vaikka ei se silti ole sitä aloittajan tarkoittamaa halvalla myyntiä.
Jos tuntisit luksusmerkkejä ja luksusmerkkimuotitaloja niin tietäisit että ne myyvät harvemmin tuotteitaan alennuksessa. Jos ostaisin tonnin Guccin liikkeestä ja haluaisin päästä eroon siitä viidellä sadalla, niin sehän olisi törkeän hyvä ostos jollekin! Kun miettii että noiden luksusmerkkituotteiden hinnat nousee joka vuosi kerran kaksi.
Ei mitään kilpailua kirjoitti:
Kirpputoreilla ollaan tulossa siihen pisteeseen, että hintataso on aivan vääristynyt. Siellä myydään aivan liian halvalla.
Nostakaa, hyvät ihmiset, tavaroidenne hintoja, ettei meiltä ammattimyyjiltä mene leipä! Ymmärrättekö, että viette meiltä elinkeinon liian halvoilla hinnoillanne. Ei sitä pöytää pidä myydä tyhjäksi viikossa, vaan saada tavaroista maksimaalinen voitto.
Oli pakko avautua.
Ammattimyyjä
Kirppisten idea ei ole ammattimainen myyminen vaan se, että harrastelijakirppistelijät saavat tavaran kiertoon. Jos et pärjää kisassa niin ala myymään huutonetissä.
Ei mitään kilpailua kirjoitti:
Oli pakko avautua.
Ammattimyyjä
Tarkkasilmäisenä osuit hienoon asiaan. Moni yrittää myydä käytetyt räähkänsä ja kuluneet sohvansa puolella uuden hinnasta. Luullaan, että siitä tunnearvosta joku on valmis maksamaan. Saman näkee melkein kaikessa käytetyssä kaupassa.
Ainoa missä hinnat ovat kohdillaan on autokauppa. 10 v. käytetyn auton jälleenmyyntihinta on enää 1/10 uudesta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet uudesta on perus roinassa se maximi hinta kirppiksellä.
Menin kerran kirpparille myymään hyväkuntoisia merkkivaatteita, koska olin muuttanut pienempään asuntoon niin kaikelle ei enää ollut tilaa. Olin hyvissä ajoin kirppispaikalla.
Minulla oli muodikkaat kuteet päällä ja huomasin miten monet naismyyjät seurasivat minua katseellaan kuin raatelemaan tulleet linnut. Hyvä kun pääsin siihen paikalleni saakka ja laskin vaatekassit maahan niin nämä myyjät syöksyivät kuin korppikotkat niiden kassien kimppuun ja repivät niitä sieltä. Miespuolinen ystäväni oli auttamassa minua ja hän säikähti noita tätejä niin että heitti kantamansa kassit maahan ja perääntyi koska pelkäsi että nämä kaatavat hänet maahan! Olin hämmentynyt kun kyselivät että paljonko otat tästä ja paljonko tästä ja luettelin jotain pikkusummia vaan että pääsen näistä eroon. Olisin halunnut laittaa tavarat rauhassa esiin joten häiriinnyin kun suunnitelmani sotkettiin.
Hetken kuluttua toinen ystäväni tuli moikkaamaan ja sanoi että hän tunnisti minun vaatteita ja niitä oli jälleenmyyjien pöydillä ja tangoilla todella korkeaan hintaan. Eli jos olin myynyt merkkipuseron vitosella niin olivat laittaneet hinnaksi kolme- tai neljäkymppiä! Eikö tuollainen jälleenmyynti pitäisi kieltää kirppareilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntisit luksusmerkkejä ja luksusmerkkimuotitaloja niin tietäisit että ne myyvät harvemmin tuotteitaan alennuksessa. Jos ostaisin tonnin Guccin liikkeestä ja haluaisin päästä eroon siitä viidellä sadalla, niin sehän olisi törkeän hyvä ostos jollekin! Kun miettii että noiden luksusmerkkituotteiden hinnat nousee joka vuosi kerran kaksi.
Tunnen luksusmerkkejä ja omistan ihan ihan riittävästi luksustavaraa, mutta uutena ostettuja, ja sellaisia, mitä säästän lapsilleni. Jonkun toisen käyttämä käytetty laukku, jonka käyttäjän siisteyskäsityksiä en tunne, ei ole luksusta, eikä satojen eurojen arvoista.
Tiedän, että on ihmisiä, jotka maksavat logosta, ja siksi tuo toimii. Mutta ei silti ole halvalla myymistä.
Kirppispaikat on usein niin kalliita että ei niihin kannata viedä mitään myyntiin. Jos pyytää tavaroistaan euron pari, niin koko summa menee pöytävuokraan. Tästä syystä moni sitten nostaa hintaa sen verran että myyminen tuntuu mielekäältä. Lopputulos on se että kirpparilta ei kannata ostaa mitään, eikä siellä kannata myydä mitään. Vanhat roskiin ja kaupasta uutta tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Menin kerran kirpparille myymään hyväkuntoisia merkkivaatteita, koska olin muuttanut pienempään asuntoon niin kaikelle ei enää ollut tilaa. Olin hyvissä ajoin kirppispaikalla.
Minulla oli muodikkaat kuteet päällä ja huomasin miten monet naismyyjät seurasivat minua katseellaan kuin raatelemaan tulleet linnut. Hyvä kun pääsin siihen paikalleni saakka ja laskin vaatekassit maahan niin nämä myyjät syöksyivät kuin korppikotkat niiden kassien kimppuun ja repivät niitä sieltä. Miespuolinen ystäväni oli auttamassa minua ja hän säikähti noita tätejä niin että heitti kantamansa kassit maahan ja perääntyi koska pelkäsi että nämä kaatavat hänet maahan! Olin hämmentynyt kun kyselivät että paljonko otat tästä ja paljonko tästä ja luettelin jotain pikkusummia vaan että pääsen näistä eroon. Olisin halunnut laittaa tavarat rauhassa esiin joten häiriinnyin kun suunnitelmani sotkettiin.
Hetken kuluttua toinen ystäväni tuli moikkaamaan ja sanoi että hän tunnisti minun vaatteita ja niitä oli jälleenmyyjien pöydillä ja tangoilla todella korkeaan hintaan. Eli jos olin myynyt merkkipuseron vitosella niin olivat laittaneet hinnaksi kolme- tai neljäkymppiä! Eikö tuollainen jälleenmyynti pitäisi kieltää kirppareilla?
Ensimmäisenähän nämä korppikotkat kierteletvät muiden pöydät ja ostavat halvat tavavarat ja pistävät omaan pöytään kalliimmalla myyntiin.
Myyjänän minua ei kiinnosta ostajan motiiivit, pääasia että pääsen tavaroista eroon. Muuten olisin laittanut ne roskiin, kun ei vanhoja vaatteita viitsi tarjota edes tuttaville, kun loukkaantuvat siitä.
1/5