Mies kieltäytyi siivoamasta makkareita - onko reilua?
Meillä mies hoitaa siivoamisen ja nyt vain viikkosiivousta tehdessään ilmoitti, ettei aio siivota mun ja lasten makkareita, kun ei niissä asukaan. (Nukutaan siis miehen kanssa eri huoneissa, kun mies lähtee aamulla aiemmin kuin kaikki muut.) Menikö reilusti vai sainko suuttua?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mieskö teillä yksin siivoaa?
Mies on yrittäjä ja töissä joka päivä n. 10-12 tuntia. Siksi hän osallistuu kodinhoitoon tekemällä siivoukset, pyykkäykset, puutarhanhoidon sekä viikonloppuisin ruuat.
ap
Joskus oon kieltäytynyt siivoamasta jotain miehen sotkua, esimerkiksi nyt odotan että siivoaa parvekkeelta romut ja roskat pois mitkä on sinne heittänyt että pääsen sinne imuroimaan ja moppaamaan, siivosin sieltä tasan tuhkakupin ja kissan aiheuttamat sotkut.
Olisko siellä makuuhuoneissa todella paha sotku ja kaaos, eikä vaan perussiivouksen tarve?
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies hoitaa siivoamisen ja nyt vain viikkosiivousta tehdessään ilmoitti, ettei aio siivota mun ja lasten makkareita, kun ei niissä asukaan. (Nukutaan siis miehen kanssa eri huoneissa, kun mies lähtee aamulla aiemmin kuin kaikki muut.) Menikö reilusti vai sainko suuttua?
Valmistaako hän vain omat ruokansa, pesee vain omat pyykkinsä ja tiskaa omat astiansa. Makseleeko hän muuten noin yleisesti vain omat kulunsakin?
Siis miehesi tekee ylitä suurimman osan päivää ja silti vaadit että hän tekee kaikki kotityöt? Huh huh. Siivoa oma huoneesi laiska paska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistaako hän vain omat ruokansa, pesee vain omat pyykkinsä ja tiskaa omat astiansa. Makseleeko hän muuten noin yleisesti vain omat kulunsakin?
Ei kun kyllä hän tekee kaiken muun ihan koko perheen hyväksi. Siksi tämä siivousjuttu vähän ihmetyttikin. Koska mies myös tienaa erittäin hyvin, hän periaatteessa maksaa meidän elämisen. Joskus suuttuessaan ärsyttävästi vetoaa tuohon maksamiseen, että hän ei ymmärrä, miksi hänen pitää tehdä niin paljon kun maksaa kaiken.
ap
Siis miehesi on puolet vuorokaudesta töissä, lisäksi hän siivoaa koko asunnon, pyykkää, hoitaa puutarhan ja tekee ruuat viikonloppuisin. Mitä sinä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on yrittäjä ja töissä joka päivä n. 10-12 tuntia. Siksi hän osallistuu kodinhoitoon tekemällä siivoukset, pyykkäykset, puutarhanhoidon sekä viikonloppuisin ruuat.
ap
Mitä sinun kotitöihin kuuluu? Tai lasten? Ilmeisesti teet arkisin ruuan, mutta mitä muuta?
Niin ja paljonkos töitä sinä teet päivässä, paljonko tienaat, mitä kotitöitä teet?
Vierailija kirjoitti:
Siis miehesi on puolet vuorokaudesta töissä, lisäksi hän siivoaa koko asunnon, pyykkää, hoitaa puutarhan ja tekee ruuat viikonloppuisin. Mitä sinä teet?
Jää sitä hommaa minullekin. Hoidan lasten vaatteet, aika paljon ruokia ja kaupassa käyntejä viikolla, sisustusasioita yms. Lisäksi lasten nukkumaanmenotappelut ovat minun heiniä kun mies nukkuu eri paikassa kuin me muut ja haluaa aiemmin unille. Olen myös normaalissa kahdeksasta neljään työssä.
ap
Vierailija kirjoitti:
:D miten joku voi uskoa tätä? Selvempää provoa saa hakea
Saattaa ehkä kuulostaa siltä, mutta tähän kuvioon liittyy pari sellaista juttua, joita en huomannut mainita ja jotka toisaalta voivat avautua vähän hankalasti ulospäin. Ensinnäkin miehen työntekoa on jatkunut koko sen ajan kun meillä on ollut lapsia (jotka ovat nyt molemmat teinejä). Voitte uskoa, että lasten ollessa pienempiä minullakin oli rankkaa, kun mitään tukiverkostoa ei ollut. Toiseksi mies selvästi tykkää työstään. Se on siis vähän niin kuin hänen harrastuksensa eikä pelkkä rasite.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä ylläty kun miehesi lähtee lätkimään. Sikäli kun jutuissasi on puoletkaan totta. Sun pitää olla ihan mestari seksin suhteen jos miehesi oikeasti tekee kaiken mitä väität. Oma veikkaus on että porvoosta nuo sun puheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitäs sä teet noin niin kun yleensä?
Saa suuttua. Laita myös luukku kiinni ainakin kuukaudeksi niin mies tajuaa että vaimolle ei vittuilla.