Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajaa ei tavoita kesälomalla, mutta arvatkaapa tavoittaako perhepäivähoitajaa!

Vierailija
26.06.2016 |

Tuli tuosta opettajan tavoittamisesta wilman kautta mieleeni oma tilanteeni. Minä ajoitin lomani oikeastaan täysin hoitolasten vanhempien mukaan. Oma mies on opettaja, joten pystyin järjestämään lomani sen 10 viikon loman takia melkeinpä miten vain.

Olen ollut viikon lomalla. Joka päivä on tullut jotain viestiä hoitolasten vanhemmilta." Jäikö Emmin hanskat teille?", "Tässä ihana video: Sofia syö itse herneitä!", "Anni oppi tänään hyppimään tasajalkaa!!", "Venlalla on jo tosi kova ikävä, haluaisitko tulla puistoon joku aamu?".

Laitoin tylysti ennen juhannusta viestin kaikille, että lähdetään sähköttömälle mökille ja kännykkä on valitettavasti suljettuna loppuloman.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kiva, että lastenhoito on sinulle vain väliaikaista pakkopullaa. Toivottavasti löydät mahdollisimman pian "parempia" töitä.

Ensin piti olla koulutettu ja itkettiin, kun ap:lle ei ollut koulu "maittanut". Sitten käy ilmi, että ap onkin koulutettu, mutta sekin on väärin. Jee.

Jep. AP on aina väärässä...

Vierailija
22/26 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koulu maittanut aikoinaan? Nyt kärsit valinnoistasi.

No hohhoh. Kyllä maittoi. Olen maisteri ja ollut kymmenen vuotta työelämässä (omalla alalla, en perhepäivähoitajana). Sain potkut ja koska asuntolaina on pakko maksaa, oli pakko keksiä jotain työtä. Olen nyt kolmatta vuotta perhepäivähoitajana ja haen aktiivisesti oman alan töitä, joita valitettavasti tuntuu esiintyvän vain satukirjoissa.

Hyvää kesää sinullekin, ennakkoluuloistasi ja asenteistasi huolimatta.

ap

Onpas kiva, että lastenhoito on sinulle vain väliaikaista pakkopullaa. Toivottavasti löydät mahdollisimman pian "parempia" töitä.

Kateellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siitäkin voi pahoittaa mielensä että on hoitanut työnsä hyvin ja asikas on tyytyväinen ja kokee ehkä olevansa palveluntarjoajan ystävä.

Vierailija
24/26 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut 15 vuotta pph, mutta ei ikinä yksikään vanhemmista ole "häirinnyt" mua lomalla. Nykyään meillä on tosin työpuhelimetkin ja sanon aina loman alkaessa, että avaan puhelimen viimeisenä lomapäivänä joskus illansuussa. Mulla on silti hyvät välit vanhempiin ja saan jo hoidon lopettaneilta lapsilta joulukortteja. Mutta olen heti alussa aina antanut ymmärtää, että en ole osa perhettä enkä tule esim. synttäreille, rippijuhliin tai ylioppilasjuhliin, eikä kukaan ole pahastunut. Muuten, itsekin olen korkeasti koulutettu, ja tämä pph:n työ on ammatti, josta aion jäädä eläkkeelle. Niin paljon työstäni tykkään.

Vierailija
25/26 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin pph ja hoitosuhteen alussa kerron puhelinkäytäntöni. Iltaisin katson klo 21 ja aamulla klo 6. Viikonloppuisin kiinni, su-iltana avaan. Lomilla kiinni toisesta tai kolmannesta lomapäivästä alkaen.

Kunnallinen olen ja kun käytännöt käy alussa läpi jämäkästi mutta ystävällisesti niin vanhemmat kyllä sisäistävät. Pidän työstäni, aion jäädä tästä eläkkeelle. Pitkät, 10 tunnin työpäivät vaativat tietoisen irtioton illasta ja viikonloppuisin, jaksaakseni tehdä tätä työtä innokkaana. En ole kone.

Vierailija
26/26 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin 24 ja 25 kertoo, ei se ole vaikeaa pitää "hajurakoa", mutta silti olla ystävällisissä ja läheiseltäkin tuntuvissa väleissä vanhempien kanssa. Vaatii vain hieman jämäkkyyttä alussa. Ap sen sijaan kertoo että kaikki vanhemmat lähestyvät viestein loma-aikana. Silloin ei voi olla pelkästään vanhempien ajattelemattomuudesta kyse, vaan täytyy olla ap:n omasta toiminnasta lähtöisin tämä tilanne. Onneksi ap voi tilanteen itse myös korjata.