Kiva tulla taksilla yövuorosta kotiin ihan puolikuolleena ja taksikuskilla hirvee puheripuli!
Huoh kun väsyttää ja haluis vaa olla hiljaa ja rentoutua eikä pölöttää jotain aivotonta small talkia. Tämä tapahtui eilen ja on tapahtunut sama aiemminkin
Kommentit (18)
Opettele sanomaan ettet halua jutella. Niin yksinkertaista.
Vastaa sille ruotsiksi niin siihen loppuu juttelut (tosin saatat saada puukosta).
Aikuinen ihminen osaa kyllä kohteliaasti ilmaista haluttomuutensa jutteluun.
Minä istun aina vältellen takapenkille. Usein on kysytty, että olenko ok, kun en jaksa hölöttää.
Olisit onnellinen, että saat taksikyydin. Minä joudun odottamaan julkisia. Mielelläni kuuntelisin kuskin jutteluita, bussipysäkillä odottamisen sijaan. Tämä yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit onnellinen, että saat taksikyydin. Minä joudun odottamaan julkisia. Mielelläni kuuntelisin kuskin jutteluita, bussipysäkillä odottamisen sijaan. Tämä yksityisellä.
Ei voi olla mahdollista. Jos minun pitäisi esim. Juhannuspyhien aikaan mennä julkisilla niin tulisi 12 km kävelyä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos julkiset eivät pyhien takia liiku, myös yksityiseltä saa taksikortin.
On ihan tyypillinen aihe, josta taksiliittoonvalitetaan. Kuski ei saahöpöttää, josasiakas ei halua. Yhteys... ei tänne.
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ettet halua jutella. Niin yksinkertaista.
Helppo sanoa että joo sano näin, tilanne todellisuudessa eri kun pitäis oikeesti sanoa se. Kuulostaa helposti töykeältä
Joku väitti että taksikuskin pitäisi odottaa että asiakas puhuu, heillä ei ole oikeus hölöttää jos asiakas ei halua keskustella.
Kyseessä on täysin ammattitaidoton taksikuski, tuota meinaan painotetaan jatkuvasti että asiakkaan ehdoilla mennään noissa puhejutuissa ja aloite on täysin asiakkaalla ja ei puhuta mitään jos asiakas ei aloita.
Luulenkin että avauksesi on täyttä satua, noin ammattitaidottomiin kuskeihin ei pitäisi Suomessa törmätä.
Meillä Vantaalla julkinen liikenne kulkee myös Juhannuksena. Tosin harvennetuin vuoroin. Pakko kököttää bussipysäkillä,jos ei ole omaa autoa.
Minulle on kerrottu, että kuskit puhuvat pysyäkseen hereillä. Vastailen, jos kuski haluaa puhua. Perille pääseminen on tärkeintä kun otan taksin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko joku, että ap SAA sen kyydin, vai pitääkö hänen maksaa se? ( minä maksan itse omat työmatkani)
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on täysin ammattitaidoton taksikuski, tuota meinaan painotetaan jatkuvasti että asiakkaan ehdoilla mennään noissa puhejutuissa ja aloite on täysin asiakkaalla ja ei puhuta mitään jos asiakas ei aloita.
Luulenkin että avauksesi on täyttä satua, noin ammattitaidottomiin kuskeihin ei pitäisi Suomessa törmätä.
Kyllä ne puhuu ja puhuu. Itse menin viimeksi sairaalaan huonosti kepin tuella liikkuen. Tuli taksi, jossa nainen kuljettajana. Kertoi koko avioliittohistoriansa, työjuttunsa ja sairaudet. Kai luuli, että vanhempi, huonosti liikkuva on juttuseuraa vailla. Ja puhui sitten koko ajan. Olin hiljaa, onneksi matka kesti vain 20 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko joku, että ap SAA sen kyydin, vai pitääkö hänen maksaa se? ( minä maksan itse omat työmatkani)
Tottakai SAAN sen kyydin, työpaikalta taksikortti ja firma maksaa. En mä nyt 40€ maksa työmatkasta :D
Ap
Mulla on vastaavanlainen kampaaja.Käyn kampaajalla korkeintaan oari kertaa vuodessa,leikkauttamassa ja permanentissa,työttömällä ei ole varaa.Tahtoisin nauttia nämä kerrat rentoutuneena,tuntea hyvää tekevä olo kun toinen laittaa hiuksia.Mutta ei.Nainen on suunnilleen ikäiseni ja tunnemme toisemme koko asiakassuhteeni ajalta.En siksi kehtaa sanoa mitään,kun hän on mukava ja tarkoittaa hyvää.Emme muuten tapaile,emme ole siis ystävättäriä,mutta näinä kertoina hän kertoo omat kuulumisensa ja kyselee minulta kaiken mahdollisen minimiajassa.Hän kun on vielä "lännen nopein"kampaaja.Tekee toki hyvää ja makuni mukaista jälkeä.Lehtiä on vaan turha kuvitellakaan siinä selailevansa.
Ei se varmaan pahastuisi, jos sanoisit, että sorry, en jaksa nyt millään jutella, väsyttää ihan kamalasti.