Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kamala niskakipu-mikä auttaa oikeasti?

Vierailija
25.06.2016 |

Olen kärsinyt todella pitkään niskakivuista ja niskan alueen jännitystilasta.
Hieronta ei auta koska juuri kukaan ei osaa käsitellä sitä kohtaa missä se jumitus on.
Mitä teen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatti osaa hakea ja käsitellä oikean kohdan, tavallisista hierojista ei ole ollut minullekaan koskaan mitään apua.

Vierailija
2/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 20 vuotta löytää hieroja, joka löysi mun "viat" ja alkoi korjaamaan niitä.

Burana 3 x päivässä auttaa ensi hätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osteopaatti osaa hakea ja käsitellä oikean kohdan, tavallisista hierojista ei ole ollut minullekaan koskaan mitään apua.

Vois olla. Olen käynyt kymmenillä hierojilla ja vain yksi osasi mutta se oli vain sen kerran siellä hierojakoulussa..

Tänäänkin tunnustelin sitä jumia jota hierojat eivät koskaan löydä.

Hierovat vaan selkää ja hartioita.

Pakko nyt kokeilla aivan muuta.

Vierailija
4/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpussi auttaa parhaiten pahimmissa tuskissa. Sellainen opakastimessa jäädytetty. Muusta hoidosta en osaa sanoa.

Vierailija
5/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti 20 vuotta löytää hieroja, joka löysi mun "viat" ja alkoi korjaamaan niitä.

Voitko vinkata missä päin tämä hieroja vaikuttaa?

Vierailija
6/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmäpussi auttaa parhaiten pahimmissa tuskissa. Sellainen opakastimessa jäädytetty. Muusta hoidosta en osaa sanoa.

Niin. Täytyy kokeilla.

Vierailija
7/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin todellisen avun fysioterapeutin hieronnassa/käsittelyssä ja toiseksi suosittelen myös osteopaattia :)

Kannattaa vaan yrittää löytää se, jolta saa apua..

Vierailija
8/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ota burana.

2) Kun se alkaa vaikuttaa, ota jumppapallo kämmenien väliin ja ala thdä sillä isohkoa kahdeksikkoa pääsi päällä. Jatka rauhallisesti muutama minuutti. Laske alas ja pidä tauko. Tee kaheksikkoa toiseen suuntaan.

3) Ota perusaasento, jossa päsi on suorassa ja ikäänkuin kuvittelisit, etä Niskaranka ja takaraivo roikkuisivat katosta. Vedä tästä varovasti päätä vähän taaksepäin, pidä asento muutaman sekunnin ja vapauta. Pumppaa näin kymmenkunta kertaa, pidä tauko ja tee taas kynmenkunta kertaa.

Toista kohtia 2 ja 3 pari kertaa ja aina parin tunnin välein.

Vierailija
9/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on kokeilematta esim. triggerkäsittely ja vyöhyketerapiassa en oo ollut vuosiin.

En pysty pitämään päätä suorassa kun lihakset kiristävät niin paljon.

Vierailija
10/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku äläkä istu sohvalla päivät pitkät. Lihakset surkastuu ja pää painaa kuin keilapallo

Vierailija
11/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku äläkä istu sohvalla päivät pitkät. Lihakset surkastuu ja pää painaa kuin keilapallo

Liikun välillä.

Vierailija
12/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa ensiavuksi Voltaren geeliä kipualueelle ja villahuivi päälle (kesällä ei niin kivaa kuin talvella). Jostain syystä se rentouttaa mukavasti lihaksia. Sitten tulehduskipulääkettä 3 krt päivässä kuuriluontoisesti. Hyvä fysioterapia, johon kuuluu lihastreeniä, hierontaa ja syvälämpöä/sähköä.

Vierailija
13/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele, hölkkää, ui. Jumppaa kepillä ja kuminauhalla. Hierojat voi helpottaa oireita, mutta liikunta auttaa syyhyn.

Vierailija
14/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marco Bjuströmiä lainatakseni "liike lähtee lantiosta."

Googleta "upper cross syndrome" ja tee vähän niitä liikkeitä sekä hakeudu osaavan fysioterapeutin pakeille.

Vierailija
15/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohjalla.

Vierailija
16/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele, hölkkää, ui. Jumppaa kepillä ja kuminauhalla. Hierojat voi helpottaa oireita, mutta liikunta auttaa syyhyn.

Liikunta ei mun kohdalla auta syyhyn.

Kävin vuosia erilaisissa jumpissa ja koskaan tämä niskavaiva ei helpottanut.

Se on vaivannut mua 25 vuotta ainakin.

Vierailija
17/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohjalla.

Mies vai nainen?

Nimikirjaimet tai muuta?

Lohja on sen verran lähellä että voisin käydäkin.

Vierailija
18/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei mun kohdalla auta syyhyn.

Kävin vuosia erilaisissa jumpissa ja koskaan tämä niskavaiva ei helpottanut.

Se on vaivannut mua 25 vuotta ainakin.

Mulla sama juttu. Vaivat alkoivat 37 vuotta sitten. Liikun ja jumppaan paljon, mulle on laadittu monta henkilökohtaista ohjelmaakin, joita noudatan, ja silti kärsin niskahartiaseudun vaivoista

Vierailija
19/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene (hatha)joogaan.

Välttämättä se syy ei edes ole niskassa, jumitus voi lähteä paljon kauempaa. Joogassa hyvä on se, että liikkeet tehdään hitaasti ja ns. kokonaisvaltaisesti. Kun huomaat mikä liike toimii sinulle voit tehdä sitä myös kotona. Joogassa parasta on se (esim. jumppaan verrattuna!) että ohjaaja (kunhan on oikea jooga-ohjaaja, ei mikään "jumpan vetäjä") osaa sanoa ja näyttää juuri oikein ne liikkeet. Niinkin pieni asia kun mihin suuntaan varpaat ovat, tai kuina päin kämmen on ym. nimittäin vaikuttavat siihen meneekö liike ns. oikein vai väärin.

Vierailija
20/30 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä pitkään kärsiviltä ikinä kuvattu millään tavalla kaularankaa? itselläni on kans ollut noin 25 vuotta niska kipeä. Siellä on nivelrikkoa ja välilevynpullistumanalut. kuvattiin noin 20 vuoden kärsimisen jälkeen.

Tässä ei jumpat auta, vaan kun pahaksi menee, niin ibuprofenia naamaan, kylmägeelipussi niskaan ja makaamaan.