Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kissat voivat olla yksin kotona?

Vierailija
25.06.2016 |

niin että joku käy ruokkimassa niitä kerran päivässä. Kyseessä tosi seuralliset kissat. Eivät ole minun, vierestä ihmettelen kun 4 päivää ovat olleet yksin ja kun niitä käy ruokkimassa ovat ihan sekaisin. En tiedä kissoista itse paljoa, olen koiran omistaja, mutta epäilen onko tuo normaalia.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa kissaa tai ylipäätään kotieläintä, jos ensimmäiseksi alkaa miettiä, kuinka pitkäksi aikaa eläimen voi jättää yksin kotiin?? Lemmikit on täysin riippuvaisia hoitajistaan.

No kuka tässä on puhunut siitä että on ottamassa lemmikin ja ekana miettimässä kuinka pitkään se voi olla yksin? Aloittaja vain ihmetteli sivusta seuraamaansa tilannetta.

Lisäksi, harva ihminen voi olla lemmikkinsä kanssa 24/7 joten on ihan loogista miettiä mikä eläinlaji pärjää minkäkin ajan yksinään. Itse olen kotihiiri, kuten jo aiemmassa viestissäni mainitsin mutta en suhtaudu kissoihini kuin vauvoihin jotka tarvitsevat jatkuvaa huomiota ja hoivaa. Viimeksi jätin kissani keskenään kotiin kun matkustin toiselle puolelle Suomea mummon synttäreille.

Ihan oikeasti, lemmikkien(kin) kanssa maalaisjärki on ihan kiva kaveri.

Vierailija
22/24 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi laiskaa sisäleijonaa. Yksin ovat maksimissaan kaksi yötä, jos esim. lähtee perjantaina reissuun ja jättää paljon vettä ja ruokaa ja tulee sunnuntaina kotiin. Hoitajan turvin ovat olleet joka kesä kaksi viikkoa keskenään, kun olemme reissussa. Hienosti ovat pärjäilleet. Tosin reissun jälkeen kaipaavat paljon hellyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojelulaki

5 §

Eläinten hoito

Hoidossa olevaa eläintä ei saa jättää hoidotta tai hylätä. Eläimen on saatava riittävästi sille sopivaa ravintoa, juotavaa ja muuta sen tarvitsemaa hoitoa. Eläimen sairastuessa sen on saatava asianmukaista hoitoa. Eläimen hyvinvointi ja olosuhteet on tarkistettava riittävän usein.

Eläinsuojeluasetus

10 §

Hyvinvoinnin seuranta

Jos hoidossa oleva eläin on ihmisen välittömässä valvonnassa tai tavoitettavissa, on eläimen kunto ja terveydentila sekä hyvinvointi tarkastettava vähintään kerran päivässä ja tarvittaessa useamminkin.

Eli periaatteessa eläinsuojelulainsäädäntö kieltää vuorokauden/useamman yksinolot, vaikka ruokaa yms. olisikin varattu eläimelle. Useinhan mitään ei tapahdu, mutta tilanne, jossa eläin sairastuisi yksinolonsa aikana, on erittäin ikävä sekä eläimelle että omistajalleen.

Vierailija
24/24 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vuorokauden olen antanut olla keskenänsä noiden kahden. Pärjääväthän ne silloinkin, jos olen töiden ym. vuoksi jopa 18 tuntia pois kotoa. Kyse on periaatteesta, joka ei luo mitään eroa: toisessa tapauksessa (työt) kisut ovat yksin päiväsaikaan, aamusta yöhön, toisessa tapauksessa (silloin tällöin) sen itse yön yli.

Ulkokissathan saattavat olla reissuillansa jopa viikkokausia. Ei niitä silloinkaan kukaan ole hoitoon viemässä, kun jotain sattuu. Ei niitä kukaan silloin pysty vahtimaan. Eläin-nuoret ja -aikuiset ovat ihmeen paljon paremmin itsestään toimeentulevia, kuin ihmisversiot.

Saattaahan se katti delata vaikka yön aikana, kun nukut. Ei tee eroa. Pääasia, että on turvallista, ruokaa ja juomaa, sekä kissan oma rauha. That's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi