Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannissa äiti keräsi 50 000 euron leikkaukseen rahat lapselleen. Toivottavasti Suomen suunta on eri

Vierailija
25.06.2016 |

Kamala juttu naisesta, jonka oli kerättävä 50 000 euroa lapsensa leikkaukseen, jotta tämä edes oppisi puhumaan joskus. (Lapsen kasvoissa oli niin paljon kystia, ettei kieli mahtunut suuhun)

Toivottavasti Suomessa jatkossakin hoidetaan sairaudet verovaroin, ettei ihmisten tarvitse itse kerätä sairasrahojaan. Tuollainen meno on kamalaa.

Miettikääs vaikka pienehkötulpista lapsetonta, joka testamenttaa omaisuutensa syöpätutkimukseen, jotta tulevat sukupolvet eivät kärsisi. Huonossa tulevaisuudessa voisikin käydä niin, että niitä kalleimpia syöpähoitoja (jotka löytyivät uusien tutkimusten avulla) ei annettaisikaan muuta kuin itsemaksaville ja maksu okisi vaikka 10 000 euroa kuussa. Eipä saisi tuonkaan pienen testamenttilahjoittajan kaltaiset itse hoitoja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu oli siis 7 päivää -lehdessä.

Ap

Vierailija
2/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuhan täälläkin 17-vuotias tyttö paiskimaan pahimmillaan vuorokauden ympäri töitä saadakseen sairauteensa hoitoa. Tämäkin tapaus oli Seiskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen lisäksi ärsyttää myös ajatus siitä, että Suomeen kutsuttaisiin ulkomaalaisia hoidattamaan itseään suomalaisilla huippulääkäreillä.

Eli huippulääkärit harjoittelevat noviiseina suomalaisilla taviksilla ja kun vihdoin ovat taitavia, leikkaavatkin rahasta ulkomaalaisia.

Muutenkin harmittaa terveydenhoidossa kaikenlaiset harjoittelijat.

Vierailija
4/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan jo ihan samassa tilanteessa. Ja kun mennään hammashoidon puolelle, tilanne on vielä pahempi. Pysykää terveenä, olkaa rikkaita tai kuolkaa, se on Suomen tilanne tällä hetkellä.

Vierailija
5/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin huonossa tulevaisuudessa? Jo nyt on tilanne se, että parhaita syöpähoitoja ei saa julkisella puolella, on pakko mennä yksityiselle potilaaksi. Kuukauden hoito voi maksaa esim. 8000 e, mutta kun sitä hoitoa saa 10 kk ajan, mahdollisuus jäädä henkiin on parempi kuin ilman hoitoa. Kela ei korvaa, yhteiskunta ei maksa - lapsen oma perhe joko myy kotinsa tai ottaa lainaa.

Elät jossain ihmeellisessä haavemaassa, jos kuvittelet, että suomalaisessa sairaalassa saisi parhaan hoidon. Ei, saa sen verran hoitoa, että ei samantien kuole.

Vierailija
6/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onno Suomessa jo todellakin joskus niin, ettei hoitoa saa kuin isolla rahalla? Toivottavasti tuo kehitys ei jatku.

Amerikassahan köyhille annettiin ennen vain ensihoito, mutta Obama sai köyhien terveydenhoidon vähän paremmaksi.

Vierailija
7/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia uutisia lukiessani olen niin helpottunut siitä, ettei minulla ole lapsia. En halua koskaan kokea tuollaista huolta ja ahdistusta.

Vierailija
8/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoideta, täytyy leipoa kakkuja.

Vierailija
9/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti seuraavaksi saadaan vasemmistoa hallitukseen, ettei terveydenhoito julkisella enää huonone.

Nyt onbjatkuva tekosyy säästötarve. Terveydenhoidosta ei ole varaa säästää.

Vierailija
10/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarinoita voitaisiin lukea Suomestakin, jos täällä olisi mahdollisuus kerätä rahaa. Nyt ihmisten pitää vaan antaa kuolla, jos ei satu olemaan hyvää säkää tai rahaa. Omassa lähipiirissäni on jo kaksi tällaista tapausta viimeisten parin vuoden ajalta.

Vierailija
11/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti seuraavaksi saadaan vasemmistoa hallitukseen, ettei terveydenhoito julkisella enää huonone.

Nyt onbjatkuva tekosyy säästötarve. Terveydenhoidosta ei ole varaa säästää.

Muuten samaa mieltä, mutta ei se vasemmistokaan mitään parannusta asiaan tulisi tekemään.

Vierailija
12/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin avosydänleikkauksessa. Maksoi vajaat 500 euroa ja siitäkin sosiaalitoimisto maksoi n. 400 euroa loput maksoin itse.

Oikea hinta operaatiolle 20000 - 25000 euroa ja siihen sitten 1 vuorokausi teho-osastolla n. 1500 euroa ja sitten 6 vuorokautta osastolla n. 500 euroa per vuorokausi.

Vierailija
13/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kertoisitko tarkemmin, mitkä sairaudet oltaisiin lähipiirissäsi jätetty hoitamatta?

Vierailija
14/14 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa se yksityinen syöpäsairaala Helsingissä. Tietysti sen omistajat haluavat ihmisten hädissään maksavan mitä vain.

Tuollaisen ilmaantuminen on aina vaara. Se ei tulisi, jos ei olisi kysyntää. Ja kun rikkaimmat alkavat käyttää sitä, tavisten hoito näivettyy entisestään.

(Esim hammashoito. Jos ei olisi yksityishammaslääkäreitä ollenkaan, ei taatusti kunnallinen olisi näin huono, kun varakkaatkin olisivat kunnallisesta riippuvaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä