Olenko kamala, jos jätän kaverin juhlat väliin?
En jaksaisi yhtään, olin varautunut viettämään juhannuksen rauhassa perheen parissa kotona. Kerrankin ei tarvitse mennä lauantaina töihin. Kaveri sitten kysyi eilen suunnitelmiani tälle päivälle ja kun kerroin tilanteen, hän kutsui baby showereihin. Mietin, eikö niille oikeasti ole juhannusta parempaa ajankohtaa. Suoraan sanottuna en jaksaisi mennä, kyseessä on ala-asteaikainen kaverini, jonka kanssa olemme viime aikoina etääntyneet. Elämäntilanteemme ovat niin erilaiset, että ainakin minusta tuntuu, että näemme toisiamme lähinnä velvollisuudentunnosta. Sinne on tulossa myös muita, mutta näiden kaverin kaverien kanssa minulla on vielä vähemmän yhteistä. Avoinna olevaa kauppaakin pitäisi lähteä metsästämään, sillä kuulin myöhään eilen illalla, että kaveri oli ajatellut nyyttäreitä.
Kommentit (13)
Jos noin viime hetkillä kutsutaan sen voi skipata. Epäilyttää että on kutsuttu täytteeksi kun osallistujia on vähän. En todellakaan menisi. Kuka ylipäätään järjestää juhannuksena moisia juhlia.
Ei kait kenellekään tulisi mieleen jouluna järjestää ja minusta sama asia.
Sanot ettet pääse, kun vietät perhejuhannusta. Ei ole vaikeaa.
Mä en menisi. Kutsu tuli ihan liian myöhään ja vielä juhannuksena. Itse olisin perheeni parissa mieluummin.
Järjettömän lyhyt varoaika. En menisi.
Ja sun piti kysyä sitä täältä koska? Oletteko ihan aikuisia kumminkin?
No et ole. Sano että kutsu tuli liian myöhään ja ajankohtakin huono.
Eikö tuollaisiin pitäisi kutsua ajoissa että ehtii hankkimaan lahjan yms? Vaikuttaa siltä ettei paikalle ole tulossa oikein porukkaa ja kutsui sinut siksi.
Hei ja kiitos kutsusta, en pääse lähtemään näin pikaisesti kun ei ole lastenhoitajaa / lupasin miehelle xyz
Olemme sopineet että virtämme tämän päivän perheen kesken ei kiitos
Minä ainakin vastaisin, että en pääse, kutsu tuli liian myöhään ja ajankohta on huono. Rehellinen vastaus vaan. Luultavasti moni ei juuri tämän takia tulekaan ja sitten on alettu miettiä varahenkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ja kiitos kutsusta, en pääse lähtemään näin pikaisesti kun ei ole lastenhoitajaa / lupasin miehelle xyz
Minulle perhe tarkoittaa äitiäni, olen vasta parikymppinen. :) Kaverin voi olla hankala ymmärtää, kun eihän minulla ole edes poikaystävää, jonka kanssa olisi juhannussuunnitelmia, mutta harvoin ehdin opintojen ja töiden vuoksi viettää näin paljon aikaa lapsuudenkodissani. Kaveri tietenkin kuvittelee minun pääsevän, kun olen kerrankin vain kilometrin päässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja sun piti kysyä sitä täältä koska? Oletteko ihan aikuisia kumminkin?
Koska minulla ei ole sen kummempia suunnitelmia kuin kotona lojuminen, vaikka se tuntuukin minusta oikein hyvältä tavalta viettää juhannus. :)
Varavaihtoehtoteoriaan en usko, kaverillani ei ole kovinkaan laajaa ystäväpiiriä, tyttökavereita on kourallinen.
Nyyttäriehdotuksesta tuli kyllä mieleen, että rahat ovat vähissä ja juhannusherkut kelpaavat. Tiedä sitten.
Ap
Ei tarvitse selitellä. Kiitos kutsusta, mutta en pääse. Onnea kuitenkin vauvan johdosta.
Jos sua on eilen kysytty tänään oleviin juhliin niin on ihan ok jättää väliin. Ei sinne kyllä olis pakko mennä silloinkaan jos olisi ajoissa kutsuttu.