Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tupakanhajua pääse karkuun minnekään? Miksei polttamista kielletä kaikkialla?!

Vierailija
25.06.2016 |

Rautatieasemalla junaa odottaessani nenääni tuli tupakankatku. Juhannuskokolla nenääni tuli tupakankatku. Kadulla, puistossa, luonnon helmassa löytyy AINA niitä tupakoitsijoita. Pari päivää sitten päiväkotolaiset olivat retkellä ja yksi opeista meni kauemmaksi röökille.

Emmekö voisi alkaa kerätä nimiä adressiin: savuton Suomi ja vaatia tupakoinnin täyskieltoa. Ja olen muuten tosissani!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää parvekettani, koska jostain leijailee aina se tupakankatku. Olen niin täynnä tätä helkutin savustamista!!!! ap

Vierailija
2/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta EAR korvatulpat ja laita ne nenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olipa kiva yrittää tuulettaa kerrostalokämppää kun raittiin ilman sijaan saikin jotain helkutin syöpäsavua. Pidin mieluummin tunkkaisen sisäilman. Se on oksettavaa! Mutta eiväthän ne hajuaistinsa tuhonneet sauhuttelijat enää mitään itse haista.

Vierailija
4/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaamietin. Koko lapsuuteni haistelin savua kun kotona poltettiin sisällä. Nyt rivitaloon naapuriin muutti kessutteleva pariskunta. Olen niin täynnä tupakansavua. Ja sitä terrorismia että kyllä heillä on oikeus pihallaan tehdämitä vain. Suurempi oikeus kuin minun haistella raikasta ilmaa?!

Vierailija
5/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako inistä!

Vierailija
6/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään tupakan hajun raivoisan inhoajan, ja siitä sen verran että on läpeensä hullu ihminen, ja mikä ihmeellisintä, polttaa silti itsekin välillä. Hanki elämä!

Vierailija
7/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttakaa nenänne! Toiset ihmiset eivät voi sietää teidän hajuanne.

Vierailija
8/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käyttää parvekettani, koska jostain leijailee aina se tupakankatku. Olen niin täynnä tätä helkutin savustamista!!!! ap

Minulla on astma ja alakerran asukas polttaa parvekkeella, usein kavereidensa kanssa. Joudun ottamaan kohtauslääkettä usein, lisäksi saan päänsärkyä, mutta asialle ei voi mitään.

Vierailija
9/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 on aika toope.

1. Nenää ei voi kouluttaa, nenä kyllä tottuu hetkellisesti hajuihin, esim omaa hajuvettään ei haista, mutta vain hetkellisesti.

2. Listaapa ne hienhajun vaaralliset yhdisteet? Hajuvedetkin on vaarallisia vain allergisille, joita ei montaa oikeasti ole.

3. Tupakan haju tulee molekyyleista, joita tupakan polttaminen synnyttää. Nämä hajun aiheuttavat molekyylit ovat nekin vaarallisia, jopa niille jotka eivät ole allergisia. Googleta "third hand smoking". Saat samalla selville, että jopa takkiin piintynyt haju sisältää noita molekyylejä, jotka ovat vaarallisia.

4. Tupakoija lemuaa aina, ei itse vain haista sitä, riippumatta siitä polttaako sillä hetkellä vai ei. Se lemu tunkee ulos ihohuokosista, haisee hengityksessä ja on tarttunut hiuksiin.

Vierailija
10/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa vaan ihmetyttää miten köyhä ja helppo elämä pitää ihmisellä olla, että toisten tupakointi on oikeasti se isoin murhe ja ongelma. Jotkut tupakoi, tupakoi myös jatkossa, etkä sille mitään voi. Mikset siis antaisi vaan olla etkä kuluttaisi energiaasi moiseen?

Kyllä minuakin häiritsee monet äänet, asiat, monet hajut ja mä nyt vaan elän sen kanssa ja keskityn tärkeämpiin asioihin. Ihan turha päivästä toiseen keuhkota jostain mille et mitään voi. Peace.

Vierailija
11/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmentää se, että yhteisen hengitysilman pilaaminen on noin monille pikkujuttu. Jos polttaisin vaikka jätteitä partsilla, sitä ei hyväksyisi kukaan. Addiktion varjolla saa kiusata muita? Ja ei, kyse ei ole elämäni suurimmasta ongelmasta.

Vierailija
12/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on astma ja alakerran asukas polttaa parvekkeella, usein kavereidensa kanssa. Joudun ottamaan kohtauslääkettä usein, lisäksi saan päänsärkyä, mutta asialle ei voi mitään.

En ymmärrä näitä alapeukutuksia, koska tämä ei ole mielipideasia, vaan tosiasia. Mutta täällä löytyy alapeukuttajia, vaikka sanoisi, että maapallo on pyöreä. Huoh.

Vierailija
13/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa vaan ihmetyttää miten köyhä ja helppo elämä pitää ihmisellä olla, että toisten tupakointi on oikeasti se isoin murhe ja ongelma. Jotkut tupakoi, tupakoi myös jatkossa, etkä sille mitään voi. Mikset siis antaisi vaan olla etkä kuluttaisi energiaasi moiseen?

Kyllä minuakin häiritsee monet äänet, asiat, monet hajut ja mä nyt vaan elän sen kanssa ja keskityn tärkeämpiin asioihin. Ihan turha päivästä toiseen keuhkota jostain mille et mitään voi. Peace.

Monet hajut eivät vain ole yhtä kuvottavia kuin tupakanhaju. Monet hajut eivät tuo tullessaan kuolemaa, niin kuin tupakanhaju. Eikö sinulla muka ole tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään kuolleita sukulaisia tai ystäviä? Minulla on, enemmän kuin yksi.

Jos sinua ei tupakanhaju haittaa, ole kiitollinen. Meitä toisenlaisia on tässä maassa kymmenin tuhansin. Ei ole erityisen mukavaa kärsiä kaikki hellepäivät lamauttavasta päänsärystä, mutta kiva, kun ei sinun tarvitse.

Vierailija
14/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään tupakanpoltto, ai ei väliä koska et polta? Mitäs seuraavaksi kielletään, ai ei väliä koska ei oo sulta pois? Entäs siinävaiheessa, kun kielletään jotain mikä on sulta pois? Tuleeko silloin mieleen et ei se natseilu ja kaiken ehdoton kieltäminen ollutkaan niin kiva juttu? 

Ja joo en itse polta enkä ole koskaan polttanutkaan, mutta pienempi paha se tupakanhaju on mitä natsimaiset totaalikiellot olisivat. Vapauksia on helppo antaa pois, vaikea saada takaisin.

Vierailija
15/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet hajut eivät vain ole yhtä kuvottavia kuin tupakanhaju. Monet hajut eivät tuo tullessaan kuolemaa, niin kuin tupakanhaju. Eikö sinulla muka ole tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään kuolleita sukulaisia tai ystäviä? Minulla on, enemmän kuin yksi.

Jos sinua ei tupakanhaju haittaa, ole kiitollinen. Meitä toisenlaisia on tässä maassa kymmenin tuhansin. Ei ole erityisen mukavaa kärsiä kaikki hellepäivät lamauttavasta päänsärystä, mutta kiva, kun ei sinun tarvitse.

Siinä se taas tuli, yhden typerän ihmisen typerä kommentti "tappava tupakansavu". :D Etkö ymmärrä, että esimerkiksi sinun parvekkeellesi leijaileva "savu" on se pelkkä haju, eikä sisällä enää niitä aineita jotka ovat sun terveydellesi haitallisia. Se savu on myrkkyä, mutta sille ihmiselle joka itse tupakoi. Lakkaa olemasta kyylä, älä puutu muiden asioihin. Kyllä minäkin saan päänsärkyä ja pahaa oloa hajuista ja muista asioista, ne nyt vaan kuuluu elämään. Muuta maalle keskelle ei-mitään, eipä tarvitse kitistä enää. :)

Vierailija
16/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään pierut

Vierailija
17/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä alapeukutuksia, koska tämä ei ole mielipideasia, vaan tosiasia. Mutta täällä löytyy alapeukuttajia, vaikka sanoisi, että maapallo on pyöreä. Huoh.

Minä alapeukutin, koska tosiasia on, että asialle voi jotain heti kun uusi tupakkalaki tulee voimaan. Viestistäsi saa käsityksen että sille ei voi koskaan ikinä tehdä mitään.

Vierailija
18/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykehityksen valossa luulen (ja toivon), että muutaman sukupolven päästä tupakointi on monissa länsimaissa muuttunut hyvin marginaalisen vähemmistön harrastukseksi, ellei sitä ole saatu kokonaan kitketyksi lainsäädännöllä, politiikalla ja valistuksella. Tupakointi näyttäytyy koko ajan yhä oudompana ja sen puolustaminen yhä huvittavampana ilmiönä.

Vierailija
19/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa paska tuoksuu ruusulle tupakan hajuun verrattuna.

Vierailija
20/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä alapeukutin, koska tosiasia on, että asialle voi jotain heti kun uusi tupakkalaki tulee voimaan. Viestistäsi saa käsityksen että sille ei voi koskaan ikinä tehdä mitään.

Puhuin tästä hetkestä. Asia ei parane kyllä sittenkään, kun parveketupakointi kielletään. Kun naapuri alkaa polttamaan sisällä, jos vuokranantajansa sen sallii (ja luultavasti sallii), savu tulee rappukäytävän kautta ja lisäksi rappukäytävä tulee haisemaan. Tiedän tämän, koska samassa alemmassa kerroksessa on asukas, joka juodessaan polttaa sisällä, koska hänellä ei ole parveketta ja savu tulee eteisen kautta asuntooni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi