Adoptio, avoin adoptio, sijaisperhe
Kaikki parempia vaihtoehtoja kuin abortti. Siis silloin, kun esim äidin terveys ei ole suuressa vaarassa raskauden takia.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakos lasta aloittajalle laitettaisiin?
Ja joko olet sijaisperhe toiminnassa? Näistä kun on nykyisinkin vajetta.
Olen kyllä
Loistavaa. Mitenkäs, onko sinulla mahdollisuutta ottaa lisää hoidokkeja? Meinaan vaan, että sinä haluat semmoisen kymmenisen tuhatta ei-toivottua lasta vuodessa lisää Suomeen, ja näille täytyisi saada kodit jostain.
Noin paljonhan ei perhettä tarvitsevia lapsia tosiasiassa olisi. Adoptiojonossa on ihmisiä vuosikausia ja lisää tulee joka vuosi. Väitänpä siis, että jokainen kyllä kodin saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaihtoehto miten ja kenelle?
Minä olen vela ja jos tulisin vahingossa raskaaksi niin todellakin tekisin abortin saman tien.
Lapselle
Miten syntyminen on paras vaihtoehto esim. alkoholistin FAS-lapselle tai lapselle jolla on äidin narkkaamisesta johtuen pahoja ongelmia/vammoja?
Sulla ei ole oikeutta päättää siitä että FAS-lasten yms. elämä olisi muka arvotonta ja että niiden pitäisi mieluummin kuolla. Niillä on tismalleen sama ihmisarvo kun sullakin.
Älä sössötä vaan kerro, että miten se lapsen syntyminen tuossa tapauksessa on lapselle itsellen se paras vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin ihailen niitä äitejä jotka kriisiraskauden kohdatessa mieluummin synnyttävät lapsen adoptoitavaksi kuin abortoivat sen. Jos ei itse pysty kasvattamaan lasta (esim. pahoja mt-ongelmia, kuolemaan johtava sairaus) niin on musta tosi epäitsekästä ja fiksua sivuuttaa oma mukavuus 9kk ajaksi ja sitten antaa muksu pariskunnalle joka on valmis lasta varten. Kauhistuttaa ne jotka vaan valuttavat lapsensa kylppärinsä lattiakaivosta tai wc-pöntöstä alas tai dumppaavat sairaalan roskikseen.
Abortti on paljon parempi ja rohkeampi teko. Alkio ei kärsi abortista, eikä joudu kokemaan tuskaa varmuudella enää sen jälkeen. Adoptio ei ole mikään epäitsekäs rakkauden teko, minä sinunkaltaisesi itsekkäät hihhulit sen jostain syystä haluavat nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sen lapsen pitää itsekin.
Niin. Ihanteellista lapselle olisikin syntyä vanhemmille/vanhemmalle, jotka hänet haluavat ja ovat kykeneväisiä hänestä huolehtimaan. Abortti on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin adoptio. Ihan jo sitä biologista äitiä ajatellen. Hänellä on oikeus siedettävään elämään, koska on jo olemassa. Adoptio aiheuttaa elämänmittaiset traumat ja on sosiaalinen itsemurha.
Voi voi sentään. Asiaa olisi voinut ajatella ennen sekstailemista. Äitiparkako joutuisi pian kärsimään. Sillä ei ole mitään väliä, että toinen kuolee.
Abortti ei ole mikään murha, tiedoksesi. Suretko myös kesken menneitä raskauksia? Ei tietenkään sulle äidillä olekaan väliä, taidat nähdä heidät pelkästään jonain arvottomina synnytyskoneina, jotka auttavat sinua saamaan haluamasi. Ihan oikein jumala päätti, jos ei sulle lapsia antanut... Oletkohan edes kyvykäs sijaisvanhemmaksi, ne "huonojen naisten lapset" kun kuitenkin ansaitsisivat myös henkisesti terveen ja empaattisen huolenpitäjän.
Miten niin huonojen naisten? Naisethan ovat mitä parhaimpia ihmisiä, kun ovat antaneet lapsilleen mahdollisuuden elämään. Kunnioitan heitä paljon. Mistä päättelet ettei minulla ole biologisia lapsia? Onhan heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vela ja jos tulisin vahingossa raskaaksi niin todellakin tekisin abortin saman tien.
Lapselle
Miten syntyminen on paras vaihtoehto esim. alkoholistin FAS-lapselle tai lapselle jolla on äidin narkkaamisesta johtuen pahoja ongelmia/vammoja?
Sulla ei ole oikeutta päättää siitä että FAS-lasten yms. elämä olisi muka arvotonta ja että niiden pitäisi mieluummin kuolla. Niillä on tismalleen sama ihmisarvo kun sullakin.
Älä sössötä vaan kerro, että miten se lapsen syntyminen tuossa tapauksessa on lapselle itsellen se paras vaihtoehto?
Kerro sinä miten Fasin voi todeta raskausaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä
Kukaan järjellinen sijaisperhetoimintaa vähänkään oikeasti tunteva ei todellakaan toivo, että sellaisia lapsia tulisi lisää jotka päätyisivät sijoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle
Kerro sinä miten Fasin voi todeta raskausaikana.
Älä sössötä vaan kerro, että miten se lapsen syntyminen tuossa tapauksessa on lapselle itselleen se paras vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi velvoittaa käymään läpi raskautta ja kantamaan sisällään oliota jota itse ei halunnut, jos lapsen haluaa niin sen tietoisesti tekee ja synnyttää, jos ei halua niin abortti ja kukaan ei saa siitä syyllistää. Maailma on täynnä orpoja siitä vaan adoptoimaan halukkaat, ei pliis tehdä tänne enää yhtään enempää ei-toivottuja lapsia ihan lasten oman edun takia.
Olio ei tule itsestään sinne sisälle. Kyllä jokaisella lapselle tässä maassa rakastava koti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä
Kukaan järjellinen sijaisperhetoimintaa vähänkään oikeasti tunteva ei todellakaan toivo, että sellaisia lapsia tulisi lisää jotka päätyisivät sijoitukseen.
Ei tietenkään sellaista toivota. Mutta sekin vaihtoehto on parempi kuin kuolla ennen syntymäänsä. Ja edelleenkin se adoptio...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä
Aivan. Laitokset on jo täynnänsä hankalia teini-ikäisiä joita ei kukaan edes huoli sijoitusperheeseen, miksi siis pitäisi lisätä lapsimäärää sijoitusperheisiin eikä ensin hommata niille teineille sijaiskoteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi velvoittaa käymään läpi raskautta ja kantamaan sisällään oliota jota itse ei halunnut, jos lapsen haluaa niin sen tietoisesti tekee ja synnyttää, jos ei halua niin abortti ja kukaan ei saa siitä syyllistää. Maailma on täynnä orpoja siitä vaan adoptoimaan halukkaat, ei pliis tehdä tänne enää yhtään enempää ei-toivottuja lapsia ihan lasten oman edun takia.
Olio ei tule itsestään sinne sisälle. Kyllä jokaisella lapselle tässä maassa rakastava koti löytyy.
Paitsi niille laitoksissa oleville teineille joita ei kukaan huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sen lapsen pitää itsekin.
Niin. Ihanteellista lapselle olisikin syntyä vanhemmille/vanhemmalle, jotka hänet haluavat ja ovat kykeneväisiä hänestä huolehtimaan. Abortti on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin adoptio. Ihan jo sitä biologista äitiä ajatellen. Hänellä on oikeus siedettävään elämään, koska on jo olemassa. Adoptio aiheuttaa elämänmittaiset traumat ja on sosiaalinen itsemurha.
Voi voi sentään. Asiaa olisi voinut ajatella ennen sekstailemista. Äitiparkako joutuisi pian kärsimään. Sillä ei ole mitään väliä, että toinen kuolee.
Abortti ei ole mikään murha, tiedoksesi. Suretko myös kesken menneitä raskauksia? Ei tietenkään sulle äidillä olekaan väliä, taidat nähdä heidät pelkästään jonain arvottomina synnytyskoneina, jotka auttavat sinua saamaan haluamasi. Ihan oikein jumala päätti, jos ei sulle lapsia antanut... Oletkohan edes kyvykäs sijaisvanhemmaksi, ne "huonojen naisten lapset" kun kuitenkin ansaitsisivat myös henkisesti terveen ja empaattisen huolenpitäjän.
Miten niin huonojen naisten? Naisethan ovat mitä parhaimpia ihmisiä, kun ovat antaneet lapsilleen mahdollisuuden elämään. Kunnioitan heitä paljon. Mistä päättelet ettei minulla ole biologisia lapsia? Onhan heitä.
Sunkaltaiset "hyväntekijäthän" usein pitävät näitä äitejä huonompina, koska eivät kykene lapsistaan huolehtimaan. Välillä toki nuoleskellaan ja kehutaan, ainakin siihen asti että saadaan heiltä lapset pois, koska eivät niistä kuitenkaan pysty huolehtimaan...
Mitä jos lapset saavatkin huonon elämän? Ihan tavallisia virheitä tekeviä ne adoptiovanhemmatkin ovat. Ei adoptio takaa mitään hyvää elämää. Abortti onkin siksi paras ratkaisu, vähiten kärsimystä äidille ja lapselle, vaikka adoptiojonossa olevia kismittäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä
Ei tietenkään sellaista toivota. Mutta sekin vaihtoehto on parempi kuin kuolla ennen syntymäänsä. Ja edelleenkin se adoptio...
Juurihan sitä tuossa aloituksessa ja viesteissäsi toivotaan. Etkö tajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä
Edelleen: sikiö ei kärsi abortista eikä osaa kaivata elämää. Ei ole siis lapsen etujen mukaista, että hän syntyy mihin tahansa oloihin millä tahansa vammoillla/sairauksilla vain koska te varajeesukset haluatte sijoituslapsia tai adoptiolapsia. Te sitä haluatte, ei ne sikiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi niille laitoksissa oleville teineille joita ei kukaan huoli.
Näinpä. Sen lapsen kun pitäisi mielellään olla mahdollisimman pieni ja terve vauva. Ne on ihkuimpia ja halutuimpia.
Ihanaa, mukava nähdä pitkästä aikaa! Palstan aborttiprovoaja paikalla juhannuksen kunniaksi, sinua ei olekaan näkynyt! Montas lasta olet synnytellyt tässä välissä adoptioon annettavaksi? Viimeisimmät lapsesihan annoit pois gradun teon, ylipainon, ulkomaan töiden, koiran ja nuoren iän takia.
Siis adoptioprovoaja, ei abortti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle
Ihan ohiksena ottamatta kantaa aloitukseen, mutta ystävälläni on FAS ja hän on todella ihana perheellinen nainen. Onneksi hän on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä
Loistavaa. Mitenkäs, onko sinulla mahdollisuutta ottaa lisää hoidokkeja? Meinaan vaan, että sinä haluat semmoisen kymmenisen tuhatta ei-toivottua lasta vuodessa lisää Suomeen, ja näille täytyisi saada kodit jostain.
Noin paljonhan ei perhettä tarvitsevia lapsia tosiasiassa olisi. Adoptiojonossa on ihmisiä vuosikausia ja lisää tulee joka vuosi. Väitänpä siis, että jokainen kyllä kodin saisi.
Eihän kaikki lapset nykyisinkään saa kotia, joten miten muka kaikille olisi kodit, jos lapsia olisi kotia vailla enemmän.
Ai niin, unohdin ihan, että lapsi on arvokas vain, jos se on kotimainen. Mitä väliä noilla kiinalaisilla tai venäläisillä orvoilla.
Ja ne jonot ovat pitkät, koska kriteerit ovat hyvin tarkat. Haluatko sinä, että adoptiovanhemmiksi kelpuutetaan kuka vaan? Koska jos määrä kasvaa ja kaikille pitää saada koti, on alennettava vaatimuksia ja laskettava vanhemmiksi sopivien tasoa.
Opetelepa lukemaan. Minä kysyin, että miten eläminen FAS-lapsena tai narkkariäidin kamankäytön vahingoittamana olisi lapselle se paras vaihtoehto.
Tiedoksesi, ko. lasten elämä ei todellakaan ole helppoa niille itselleen ja ne tarvitsee yhteiskunnan apua ja tukea kehdosta hautaan.