Auton vuokraus Lontoossa ja maaseudulla, kokemuksia? Onko helppo ajaa kun ratti toisella puolella? Entä navi?
Lontooseen tekisi mieli, lisäksi olisi mukava käydä Doverissa ja joku linna katsastamassa.
Miten tankkaamisen kanssa on, pitääkö palauttaa täydellä tankilla?
Meinaako tulla kolareja?
Entä toimiiko kännyn navigointi siellä vai joutuuko maksamaan ekstraa?
*tyhmeliini*
Kommentit (25)
Väärän puolen rattiin tottuu nopeasti. Hankalaa oli lähinnä liikenneympyrät jota Britanniassa riittää. Ympyröissä saattaa olla 4-6 kaistaa. Suosittelen sixt vuokraamoa, kaikki toimi hyvin. Kannattaa ostaa oma navigaattori, vuokraaminen oli kallista. Ainakin garminissa oli hyvät kartat, puhelimella en lähtis navigoimaan
Vuokraus on yhtä helppoa kuin missä muuaalla tahansa, mutta helpompaa ja nopeampaa olisi varmaan juna Doveriin ja taksi linnalle.
Lontoossa en ajelisi autolla, vaan käyttäisin siellä julkisia.
kännykän navi tarvii nettiä(?) ni aikamoinen lasku tulee jos siellä 3G päällä
Kannattaa varautua teihin jotka on paikoitellen tosi kapeita ja siinä saa olla kieli keskellä suuta, että pääsee ohi vastaantulevista ilman, että kummankaan auto romuttuu. Lisäksi kannattaa varautua autoihin jotka ajavat ihan hullun kovaa olosuhteisiin nähden.
En lähtisi säätämään auton kanssa vaan menisin julkisilla. Ei tarvitse stressata liikenteessä ja pääsee suoraan sinne minne pitääkin. Lisäksi tulee varmasti halvemmaksi kuin jos automatkalle täytyy ostaa kaikki navista alkaen.
Yleensä auto palautetaan täydellä tankilla about joka puolella maailmaa.
Auton saa palauttaa vajaalla tankilla mutta silloin vuokraamo velottaa luottokortiltasi tankkauksen. Niillä on omat taksansa siihen eli normibensanhinta x 1,5-2. Eli aina kannattaa palauttaa täytenä ellei vuokrasopimuksessa erikseen lue, että tankillinen bensaa sisältyy vuokrahintaan.
Vuokra-auto tulee aina tankki täynnä ja se palautetaan tankki täynnä. Vaatimuksena voi myös olla, että se on juuri pesty. Lontoossa et autolla tee mitään, ellet halua viettää aikaasi ruuhkissa. Kulje vaikka taksilla, jos tube ja bussit ei kelpaa, tulee halvemmaksikin. Junalla pääsee myös hyvin. Moottoritiet Lontoon ulkopuolella ovat myös ruuhkaisia.
Vierailija kirjoitti:
kännykän navi tarvii nettiä(?) ni aikamoinen lasku tulee jos siellä 3G päällä
No ei ole konsti eikä mikään ostaa sopiva paikallinen prepaid.
Sitähän mä tässä mietin että maaseudulla ajo varmaan jotenkin sujuu, mutta Lontoo kyllä hirvittää...ja kun en navigaattoria tarvitse muulloin kännykän navin takia, niin ei viitsisi ostaa erikseen sitä.
Tulisikohan halvemmaksi mennä julkisilla?
Yksi päivä siis seikkailtaisiin Lontoossa ja 1-2 pv maaseudulla.
Jäi sanomatta että meitä lähtisi mä, mies ja 2 lasta.
Tulee halvemmaksi mennä julkisilla jos ostatte junaliput maaseudulle hyvissä ajoin eikä samana päivänä. Parhaimman hinnan saa mitä aiemmin liput ostaa ellei ole jotain erikoistarjouksia. Minä olen ostanut Manchesterista Walesiin junalippuja halvimmillaan 11 puntaa/suunta kun olen ostanut hyvissä ajoin etukäteen. Jos olisin ostanut liput matkustuspäivänä, ne olisi maksaneet 30 puntaa/suunta.
Yksi mahdollisuus on myös ostaa Family & Friends Railcard jolla saa ihan hyvät alennukset lipuista:
A Family & Friends Railcard costs £30 and it'll save you 1/3 on adult fares and 60% on kids’ fares throughout Great Britain for a whole year.
The discount applies to all Standard, Anytime, off-Peak and Advance fares and what's more, up to four adults and four children can travel on one card, and they don't even need to be related.
http://www.nationalrail.co.uk/times_fares/praad3fe0a04000201004ccc1f4e0…
Yhdessä päivässä ette kyllä seikkaile maaseudulla kuin käväisemällä yhdessä paikassa, sillä matkoihin menee aikaa. Sama pätee Lontoossa. Varaat jo pari tunti matkaan hotellilta lentokentälle, että olet kentällä pari tuntia ennen lähtöä ja nippa nappa riittää. Siihen lasten kanssa vessareisdut ja ruokailut päälle... Puoli päivää on lähtöpäivänä jo mennyt. Sama tietty tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi mennä julkisilla jos ostatte junaliput maaseudulle hyvissä ajoin eikä samana päivänä. Parhaimman hinnan saa mitä aiemmin liput ostaa ellei ole jotain erikoistarjouksia. Minä olen ostanut Manchesterista Walesiin junalippuja halvimmillaan 11 puntaa/suunta kun olen ostanut hyvissä ajoin etukäteen. Jos olisin ostanut liput matkustuspäivänä, ne olisi maksaneet 30 puntaa/suunta.
Yksi mahdollisuus on myös ostaa Family & Friends Railcard jolla saa ihan hyvät alennukset lipuista:
A Family & Friends Railcard costs £30 and it'll save you 1/3 on adult fares and 60% on kids’ fares throughout Great Britain for a whole year.
The discount applies to all Standard, Anytime, off-Peak and Advance fares and what's more, up to four adults and four children can travel on one card, and they don't even need to be related.
http://www.nationalrail.co.uk/times_fares/praad3fe0a04000201004ccc1f4e0…
Mistä olet ostanut junalippuja etukäteen? Eli jos reissuun on aikaa vaikka kuukausi niin voiko niitä ostaa netistä, pitääkö tulostaa tms?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä päivässä ette kyllä seikkaile maaseudulla kuin käväisemällä yhdessä paikassa, sillä matkoihin menee aikaa. Sama pätee Lontoossa. Varaat jo pari tunti matkaan hotellilta lentokentälle, että olet kentällä pari tuntia ennen lähtöä ja nippa nappa riittää. Siihen lasten kanssa vessareisdut ja ruokailut päälle... Puoli päivää on lähtöpäivänä jo mennyt. Sama tietty tullessa.
Olen ollut Lontoossa ja noin se menee. Mutta yks päivä voisi mennä siellä Doverissa, siellä ois linnakin joten vois käydä sielläkin.
Lontoossa ei paljoa shoppailtaisi, käytäisiin London Eyessa, Buckingham Palacen pihalla ja jossain museossa.
Tyhmeliini kirjoitti:
Lontooseen tekisi mieli, lisäksi olisi mukava käydä Doverissa ja joku linna katsastamassa.
Miten tankkaamisen kanssa on, pitääkö palauttaa täydellä tankilla?
Meinaako tulla kolareja?Entä toimiiko kännyn navigointi siellä vai joutuuko maksamaan ekstraa?
*tyhmeliini*
Ensin kannattaa ajella rauhallisemmilla teillä. Se liikenteen puoli ei kuitenkaan ole iso ero, vaan merkittävämpänä tulee muut liikennesääntöjen erot. Ne kannattaa opetella kunnolla etukäteen, koska juuri risteyksissä ne erot on merkittävimmät. Risteyksissä se toisella puolella ajaminenkin vaatii eniten keskittymistä.
Navigointilaitteet maksaa erikseen. Paremmissa autoissa ne on sisäänrakennettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Lontoossa ja noin se menee. Mutta yks päivä voisi mennä siellä Doverissa, siellä ois linnakin joten vois käydä sielläkin.
Lontoossa ei paljoa shoppailtaisi, käytäisiin London Eyessa, Buckingham Palacen pihalla ja jossain museossa.
Tuohan on hyvä suunnitelma. Hankk junaliput etukäteen ja tulosta ne. Mille kentälle lennätte? Jos Gatwickiin, saat nekin junaliput Expressiin halvemmalla ostamalla etukäteen netistä ja tulostamalla. Sama London Eye, muuten voi mennä tuntikausia jonossa. Metroliputkin voi tilata kotiin, tulee alle viikossa. Mitä paremmin suunnittelet noin kompaktin loman etukäteen, sen enemmät saatte siitä irti ja vältytte turhalta jonottamiselta.
Olimme juuri Englannissa autolla. Ajaminen vasemmalle ei ole se ongelma, liikenteen määrä kyllä. Liikenne ruuhkautuu helposti, ja sitä on paljon kaikkialla. Lisäksi parkkipaikkoja saa etsiä kauan. Park and ride -systeemi kaupungin ulkopuolella toimii hyvin. Navi kannattaa ottaa mukaan. Vasemmalla puolella ajaminen ei ongelma, tosin parkkipaikalla yms meinaa ajaa väärältä puolen.
Suosittelen ostamaan britrail-passin, edullisinta ja toimii hyvin. Toimittavat Suomeen parissa päivässä.
Up