Jumalatonta karjumista trampoliinilla (juhannus)
Joo-o, lapset saa leikkiä omalla pihallaan. Mutta eikö edes juhannuksena voisi sanoa, että pomppikaa, mutta älkää karjuko keuhkojen pohjasta? Naapurissa (omakotitalo) lapset ovat kesäkaudella aamusta iltaan huutamassa, kirkumassa ja tappelemassa trampoliinillaan (tonttien rajalla). Vapaapäivänä siihen saattaa jopa herätä. Usein höysteenä on useita kavereita, joille pitää esittää ja huutaa vielä kovempaa.
Nyt meillä on juhannusvieraita, ja olisi kiva syödä pihalla. Tämä hiton kiljuminen on niin kovaa, että hyvä kun saa vieraiden kanssa juteltua. Ja meillä on ihan reilun kokoinen tontti ja grillipaikka aivan eri puolella kuin tuo naapurin trampoliini, mutta kesäillassa tuo huuto kyllä kantautuu. Naapurin aikuisia pihalla ei näy koskaan muuten kuin sillon kun livahtavat autoonsa. Turha alkaa lapsia "kouluttamaan", aikuisille kyllä kehtaisin sanoa, että rauhoituittaisiinko edes juhannuksena hieman.
Muita trampoliinin vihaajia paikalla?
Kommentit (62)
Kannattaiskohan teidän muuttaa vähän syrjemmälle, missä muita ihmisiä ei ole häiritsemässä. Täällä maalla saa olla ihan rauhassa muuten paitsi juhannuksena, jolloin kaikki kynnelle kykenevät kaupunkilaiset rynnivät mölyämään. Ei tosin häiritse tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama huuto alkoi tänään klo 7.30. Ei nyt helvetti. AP
Nyt oon kyllä sun puolella. En päästä omiani ulos mölyämään ennen klo 10. Enkä klo 22 jälkeen.
Asutko sää meidän korttelissa? Täällä prikulleen sama tilanne.
Suurin syy tähän ongelmaan on postimerkin kokoiset tontit, joita jokainen maalaiskaupunkikin kaavoittaa alueelleen, kun asutuksen täytyy olla "tiivistä". Sitten niille postimerkkien kokoisille tonteille myönnetään rakennusoikeutta 250 + 50 neliötä, joten niille pykätään hirveän isot talot, eikä pihaa jää nimeksikään. Kun ihmiset sitten rakentavat ja muuttavat alueelle unelmoiden omasta rauhasta ja omasta pihasta, on todellisuus järkytys. Alueella on tietysti paljon lapsiperheitä trampoliineineen ja muine äänekkäine härpäkkeineen. Lapsiperheitä jotka ovat yhtälailla haaveilleet tilasta lapsilleen temmeltää. Kun yhtälöön vielä lisätään nykyihmisten moukkamainen käytös ja toisten ihmisten huomioimisen puute, on "ihana asumisrauha" kaunis haave vain. Ehkä aivan keskeisintä pääkaupunkiseutua lukuun ottamatta Suomessa kyllä lääniä riittäisi. Ei olisi mikään pakko kaavoittaa näitä hirveitä omakotitaloalueita 500-900 neliön tontteineen.
Olkoon tontti iso tai pieni, niin jostain syystä aina se trampoliinirotisko sijoitetaan mahdollisimman lähelle naapuria. Esim. juuri näköpaikalle naapurin terassin tai grillipaikan lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne lapset saa sitten tehdä? Ei skeitata, saako skootata eli potkulautailla? Ei trampoliiniä, niin mitä piha pelejä saisi olla? Meillä ei ole trampoliini ikäisiä lapsia, mutta naapureissa on. Meidän naapurien lapsista lähtee normaalit lapsen äänet eikä mitää ylimaallista huutamista. Hauskaa kuulostaa olevan eli ei ne hiljaa ole. Joka toisessa pihassa trampoliini, mutta ei ylimaallista mökää. Taidan asua sivistyneellä alueella.
Jos luet ketjun viestit, niin aika monessa tapauksessa trampoliini tarkoittaa suoraa, jatkuvaa kirkumista ja huutamista. Ei ole puhuttu ketjussa skeittaamisesta tai "skoottaamisesta", riippuu varmaan huutaako lapsi sitä tehdessään kuin syötävä ;)
Luin. Joku valitti skeittin paukuttamisestakin. Sanoin, että meidän hoodeilla on monia trampoliinejä ja iloisia lapsia, mutta ei yhtäkään ylimaallisesti kiljuvaa lasta. Tämä Helsingissä. Ehkä meidän aluaan kaupunkilaislapset ovat tottuneet olemaan hiljempää. Ovat ehkä pikkulapsina asuneet vaikka kerrostaloissa. Itseäni aina mietityttää, kun joku ihminen kertoo kaikkien talon lapsien pitävän hirveää meteliä tai kirkuvan pihalla. Jos kaikki alueen lapset ovat häiriköitä, niin kannattaa muuttaa pois. Luulen, että suurempi syy on se, että joku on yliherkkä eikä kestä laste normaalia ilonpitoa. Teinien naurukin metrossa ärsyttää monia ja aina joku on huutamassa "turpa kiinni". Ja yleensä se huutaja on itse joku juoppo joka yrittää suureen ääneen herättää muiden mielenkiinnon typerillä jutuillaan.
Meillä naapurin eläkeläispariskunta leikkaa nurmikkoa kerran viikossa vähintäänkin ja grillin savut tulevat aina meidän pihalle ja polttavat saunanpesässä haisevia roskia. Kyllä on ärsyttävää kun on naapureita. Muuttaisivat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne lapset saa sitten tehdä? Ei skeitata, saako skootata eli potkulautailla? Ei trampoliiniä, niin mitä piha pelejä saisi olla? Meillä ei ole trampoliini ikäisiä lapsia, mutta naapureissa on. Meidän naapurien lapsista lähtee normaalit lapsen äänet eikä mitää ylimaallista huutamista. Hauskaa kuulostaa olevan eli ei ne hiljaa ole. Joka toisessa pihassa trampoliini, mutta ei ylimaallista mökää. Taidan asua sivistyneellä alueella.
Jos luet ketjun viestit, niin aika monessa tapauksessa trampoliini tarkoittaa suoraa, jatkuvaa kirkumista ja huutamista. Ei ole puhuttu ketjussa skeittaamisesta tai "skoottaamisesta", riippuu varmaan huutaako lapsi sitä tehdessään kuin syötävä ;)
Luin. Joku valitti skeittin paukuttamisestakin. Sanoin, että meidän hoodeilla on monia trampoliinejä ja iloisia lapsia, mutta ei yhtäkään ylimaallisesti kiljuvaa lasta. Tämä Helsingissä. Ehkä meidän aluaan kaupunkilaislapset ovat tottuneet olemaan hiljempää. Ovat ehkä pikkulapsina asuneet vaikka kerrostaloissa. Itseäni aina mietityttää, kun joku ihminen kertoo kaikkien talon lapsien pitävän hirveää meteliä tai kirkuvan pihalla. Jos kaikki alueen lapset ovat häiriköitä, niin kannattaa muuttaa pois. Luulen, että suurempi syy on se, että joku on yliherkkä eikä kestä laste normaalia ilonpitoa. Teinien naurukin metrossa ärsyttää monia ja aina joku on huutamassa "turpa kiinni". Ja yleensä se huutaja on itse joku juoppo joka yrittää suureen ääneen herättää muiden mielenkiinnon typerillä jutuillaan.
Ja v***t. Täällä meillä Espoossa ihan korkeakouluttujenkin vanhempien lapset täällä hyväosaisillakin alueilla kiljuvat trampalla niinkuin päätä leikattaisiin irti. Kyse ei todellakaan ole normaalista ilakoinnista, olen itsekin vanhempi, jonka lapset ovat nyt nuoria aikuisia. Minä kestän kyllä ihan normaalin teiniälämölön bussissa tai ratikassa, kauppakeskuksissa hymyilen osaaottavasti itkupotkuraivareiden saaneiden lasten vanhemmille. Kyse on siitä, että näiden järjettömillä desibeleillä karjuvien ja kirkuvien lasten annetaan häiriköidä kaikkia muita asuinalueen perheitä, kun lapsethan vaan "toteuttavat itseään". Ja jos minä pyydän naapurin Mikko-Einaria hieman laskemaan volyymiaan, niin siitä tulee tälle tulevalle isänmaan toivolle ihan kauhean paha mieli. Ja minä olen jälleen se v*********n naapuri.
Jep, kyllä sillä on vissi ero, kiljahtaako esim. muutaman kerran kovempaa vai huutaako tuntikaudet päivittäin suoraa huutoa kuin olisi hengenhädässä. Ihan todella stressaavaa ja ärsyttävää kuunnella tällaista karjumista aamusta iltaan.
Kyllä teillä ongelmat on jos ei lasten riemuäänetkään saa juhannuksena kuulua. Kummaa porukkaa, itse olette asuinpaikkanne valinneet joten turhasta valitatte. Olisitte valinneet kuten me. Käki kukkuu eikä moottorin tai ihmisten mölinää ole kuulunut aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä ongelmat on jos ei lasten riemuäänetkään saa juhannuksena kuulua. Kummaa porukkaa, itse olette asuinpaikkanne valinneet joten turhasta valitatte. Olisitte valinneet kuten me. Käki kukkuu eikä moottorin tai ihmisten mölinää ole kuulunut aikoihin.
Jännää "riemua" sitten jollain, kun tapellaan ja karjutaan tuntikausia. AGRRRAGAG!!!!!! ÄÄÄHHÖHÖHÖHÖH AAAAAAARRGGG! Tönitään toisia alas ja sitten valittaen siitäkin asiasta tapellaan. Kyllä niistä äänistä on ilo ja riemu melko kaukana. Ja ei todella rajoitu vain juhannukseen, vaan joka helvetin päivään sulan maan aikana.
Mä kävisin viiltelemässä sen trampan yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, kun EI MITÄÄN saa tehdä kun joitain häritsee kaikki. Ruudun hyppääminen, fillarointi pyörätiellä, trampoliini, koripallopeli toisen kadun päässä (ei vieressä), kauko-ohjattavalla autolla ajaminen (liikaa melua), kauko-ohjattavan helikopterin lennättäminen (yleisellä pellolla). Häritsee niin että pitää koko ajan kytätä ja käydä huomauttamassa. Sitten kun sanoo asiasta, niin voi voi kun meidän Pirkka-Peetu 3v ei saa nukuttua päiväunia pihalla rattaissa kun jostain saattaa kuulua jotain.
Miksi 3-vuotiasta pakkonukutetaan rattaissa pihalla? Jumituttu jotenkin vauva-aikaan? Kiva kun rattaisiin väkisin nukkumaan tumpattu 3-vuotias huutelee sieltä että "äitiiii mä en haluu nukkua!!!" Johon äiti vastaa että kyllä sun on pakko kun on päikkäriaika. Tai vaan sihahtaa kärttyisästi TSSST!!!
Tästä syystä KOKO naapurusto pitää olla päivät hiljaa. Kaipa Pirkka-Peetu työnnetään vaunuissa kouluunkin:D Ei heve mitä jengiä.
Ja sitten tämän valittajaperheen omat kiljukaulat 3 kpl, huutavat pihalla koko ulkoilunsa ajan tauotta. Se ei tietenkään herrasväkeä itseään häiritse, vaan ne naapurit joiden hengittäminenkin on jo liikaa. Katsoisivat peiliin ja menisivät oikeisiin töihin. Kenen tahansa pää leviää kun tönötetään päivät pitkät kotona kaitsemassa niitä ihania rakkautenhetelmiä.
T:57
Voi hyvää päivää. Mihin tää maailma on menossa. Siis oikeasti menkää muualle jos haluatte viettää rauhallista juhannusta. Voisi samaan tapaan puhua teistä kun mölisette ja häiritsette perheemme onnea. Kai nyt omassa pihassa saa lapset leikkiä ja pelata. Menes koulun pihaan välituntien ajaksi ja kuuntele millaisia lapset nyt vain ovat. Hyvää juhannusta kuitenkin!
Voisit tulla lapsille/vanhemmille sanomaan kasvotusten asiasta kuin asiasta eikä tätä kautta purkaa vihaa. Olisi aika nastaa. Naapurisopu kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Mihin tää maailma on menossa. Siis oikeasti menkää muualle jos haluatte viettää rauhallista juhannusta. Voisi samaan tapaan puhua teistä kun mölisette ja häiritsette perheemme onnea. Kai nyt omassa pihassa saa lapset leikkiä ja pelata. Menes koulun pihaan välituntien ajaksi ja kuuntele millaisia lapset nyt vain ovat. Hyvää juhannusta kuitenkin!
Muualle omasta kodista? AP:n ongelmahan ei ollut pelkkä juhannus, vaan koko kesä. Kuten monen muunkin tässä ketjussa.
Voisi vähän sirkkelöidä kostoksi esim. ma-aamuna klo 5 naapurin aidan vieressä :'D
:D :D :D