Viiniä vai viintä?
Juotko viiniä vai viintä? Minä viiniä, inhoan viintä-sanaa
Kommentit (18)
Viiniä tietysti. Samat perustelut. En tajua miksi se pitäisi toisin taivuttaa.
Juoma: Viini, viiniä
Nuoliviini: Viintä
Tarkoittavat eri asiaa, toinen on esine, ensimmäine on neste.
Lohi - lohta
Punajuuri - punajuurta
Viini - viintä
Tapailin miestä, joka aina ehdotteli, että voisimme viettää iltaa viintä juoden. Niin takakireä kuiva frigidi olen, etten pystynyt jatkamaan tapailua.
Taivun kyllä mitä ihmeellisimpiin asentoihin ja ideoihin, mutta vain, jos mieskin hallitsee taivutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin miestä, joka aina ehdotteli, että voisimme viettää iltaa viintä juoden. Niin takakireä kuiva frigidi olen, etten pystynyt jatkamaan tapailua.
Taivun kyllä mitä ihmeellisimpiin asentoihin ja ideoihin, mutta vain, jos mieskin hallitsee taivutuksen.
Peukku tälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukku tälle!
Jep.
Juon viiniä. Myös petaan petini, en pedaa. Onhan näitä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskallan väittää että oli kummankin kannalta parempi ettet jatkanut tapailua.
Kamalalta kuullostaa kun jotkut puollustaa tuota viintä. Ihan selvää se on että se on viiniä. Ketä juo viintä...
Vierailija kirjoitti:
Kamalalta kuullostaa kun jotkut puollustaa tuota viintä. Ihan selvää se on että se on viiniä. Ketä juo viintä...
Olet humoristi. Ihanaa. Ylänuoli.
Viini - viinen - viintä on nuolikotelo.
Viini - viinin - viiniä on juoma.
Laulussa, jossa "nuoli on Amorin viinistä kai", on siis erhe. Pitäisi olla viinestä.
Vierailija kirjoitti:
Lohi - lohta
Punajuuri - punajuurta
Viini - viintä
Viili - viiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi - lohta
Punajuuri - punajuurta
Viini - viintäViili - viiltä
Siili - siiltä. Siilen pesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi - lohta
Punajuuri - punajuurta
Viini - viintäViili - viiltä
Viski - visktä
Juon viintä ja syön kaalta, odotellessani lentoa Thaimaaseen.