Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku on hakkeroitunut omalle kotikoneelle stalkkaamaan ja vainoamaan

Vierailija
24.06.2016 |

siis koneelle, jossa on perussuojauksetkin kuitenkin ajan tasalla, niin miten on mahdollista ettei siitä jää ns. jälkiä liikenteeseen? Onko paikalla asiantuntijoita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi omaa konetta pitäisi hakkeroida ja itseäänkö sen jälkeen pitää stalkata ja vainota?

Vierailija
2/22 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista mahdollisuutta. Jos valvot liikennettäsi asianmukaisesti, huomaat hax-yritykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet, että joku "stalkkaa ja vainoaa"?

Vierailija
4/22 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittaisit johonkin tietoturvayritykseen ja pyytäisit tarkistamaan tilanteen nyt ja jatkossa. Lisäksi saisit parhaat vinkit suojautua hyökkäyksiltä. Hyviä ilmaisohjelmiakin kuulemma löytyy. Hakkerit itse varmaan käyttävät mahdollisimman tehokasta salausta, tosin onha heillä paljon salattavaakin. Mahtavat olla tavallista vainoharhaisempaa jengiä, toisensa ja temppunsa tuntien.

Vierailija
5/22 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Kuulostaa siltä, että kärsit jonkinlaisesta psykoosista. Suosittelen, että käyt juttelemassa lääkärin kanssa.

Vierailija
6/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kun koko ajan kaikki kehittyy, tuollaisten rikollisten toimintatavatkin, niin onko mahdollista stalkata toisen konetta/salakuunnella ym. siten ettei se näy sen koneen liikenteessä? Onko täällä ketään joka oikeasti tietäisi tällaisesta asiasta? Minulla on epäilys että olen joutunut tuollaisen kohteeksi, mutta miten, miten ihmeessä.

Vierailija
7/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis koneelle, jossa on perussuojauksetkin kuitenkin ajan tasalla, niin miten on mahdollista ettei siitä jää ns. jälkiä liikenteeseen? Onko paikalla asiantuntijoita?

Tiedustelupalveluita ei satunnaisen koneen ja käyttäjän valvominen kiinnosta eivätkä tietenkään toimi siten että paljastuisivat jos olisivat jotakin valvomassa. Naapureilla, tuttavilla ja sukulaisillasi ei ole tietomurtoon tarvittavaa taitoa, rahaa ja muita resursseja.

Jos koet että sinua vainotaan ja stalkataan koneesi kautta niin todennäköisesti koet joutuvasi vainoamisen ja stalkkaamisen uhriksi muutenkin. Ongelma ei siis ole koneen tietoturvallisudessa vaan todennäköisesti kysyjän mielenterveyteen liittuvä.

Psykoosi, skitsofrenia.

Vierailija
8/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up

Kun koko ajan kaikki kehittyy, tuollaisten rikollisten toimintatavatkin, niin onko mahdollista stalkata toisen konetta/salakuunnella ym. siten ettei se näy sen koneen liikenteessä? Onko täällä ketään joka oikeasti tietäisi tällaisesta asiasta? Minulla on epäilys että olen joutunut tuollaisen kohteeksi, mutta miten, miten ihmeessä.

Kerropa mikä on epäilysi perusteena. Siitä olisi hyvä lähteä liikkeelle.

Vierailija
9/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kone voidaan hakkeroida siten, että se saadaan täydelliseen hallintaan ja hakkeroinnin jäljet voidaan peittää.

Ei haittaohjelmia siinä tapauksessa saada enää millään torjuntaohjelmalla pois. Ainoa vaihtoehto on silloin kytkeä kone nettiyhteydestä irti, kovalevyn täysi formatointi, eli kaikki data kovalevyltä veks ja sen jälkeen puhdas käyttöjärjestelmän uudelleenasennus.

Tosin esim. "puhtaissa" Windowsseissakin saattaa olla jo valmiina esim. jotain NSA:n takaovia, näin on vähän uutisissa joskus kerrottu.

Vierailija
10/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kone voidaan hakkeroida siten, että se saadaan täydelliseen hallintaan ja hakkeroinnin jäljet voidaan peittää.

Ei haittaohjelmia siinä tapauksessa saada enää millään torjuntaohjelmalla pois. Ainoa vaihtoehto on silloin kytkeä kone nettiyhteydestä irti, kovalevyn täysi formatointi, eli kaikki data kovalevyltä veks ja sen jälkeen puhdas käyttöjärjestelmän uudelleenasennus.

Tosin esim. "puhtaissa" Windowsseissakin saattaa olla jo valmiina esim. jotain NSA:n takaovia, näin on vähän uutisissa joskus kerrottu.

Mutta eikö jotain näkyisi siltikin? Eikö jotain viitettä haittaohjelmasta silti näkyisi?

Vierailija
11/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin hakkeroinnin kun kone oli jännästi vaihtanut kieltä ja löysin välilehtiä, joilla en ole ikinä käynyt.

Tulipa mieleen kuinka asiaan suhtauduttaisiin jos joutuisin rikoksen uhriksi tai rikoksesta epäillyksi? Kuinka todistaisin etten ole käynyt noilla nettisivuilla?

Vierailija
12/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä stalkkereita on useita? Ja niillä on öisin kokoontumisajot siellä koneella..? Höh, mulla oli hömelö ex, joka teki tuollaista. Friikkiä, hymyilytti, kun jaksoi tuhlata aikaansa. Onhan niitä kaikkia, GPS-paikannuksia yms. Varmasti arkipäivää jossain piireissä, itse ajattelin pysyä noista harrastuksista aika kaukana.

Vierailija
13/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tajuu miks joku hakkeroituisi omalle koneelleen.

Vierailija
14/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa ilman että jäisi käytännössä mitään jälkiä liikenteeseen. Vie paljon aikaa ja vaatii hardcore it nörtin.

Vierailija
15/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:llähän niitä roikkuu;)

Vierailija
16/22 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudemmissa Windows - käyttiksissä on ikävä ominaisuus nimeltään telemetria ("telemetry"). Kone lähettää käytännössä koko ajan Microsoftin palvelimille tietoa siitä, mitä koneella teet. Kerrottuna perusteena on suorituskyvyn parantaminen, mutta yleisesti oikean syyn arvellaan olevan vakoilu ja mainosten kohdentaminen käyttäjään. Jos on siis Windows 7 tzi uudempi niin kannattaa asentaa koneeseen Spybot Anti-Beacon ilmaisohjelma, joka estää telemetrian eli vakoilutietojen lähettämisen. Tietoa lähetetään monelle palvelimelle samanaikaisesti, joten taviksella olisi työtä selvittää mikä on "laillista" vakoilua ja mikä muuten vaan vakoilua. Wireshark on hyvä työkalu jos sitä osaa käyttää.

Jos käyttää koneessaan puheentunnistusta niin silloin on huoneessa mikki auki eli kaikki mikrofonin kuulema ääni lähetetään niinikään Microsoftin tai Applen palvelimelle.

Netissä on myös myynnissä vakoiluohjelmia, joita jotkut asentavat puolisonsa tai tyttöystävänsä koneeseen.

Vierailija
17/22 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen ihan samaa, että "joku" (=tietty) on hakkeroinut koneeni ja kirjoittelee minun koneellani nyt kuin omallaan. Kysyn ihan samaa, kuin ap:kin, koska en mielestäni saanut selvää vastausta, eli jääkö siitä mitään jälkiä tälle koneelleni? Ko. epäilemäni henkilö on tietotekniikan ammattilainen. 

Vierailija
18/22 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna Gentoo.

Vierailija
19/22 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen ihan samaa, että "joku" (=tietty) on hakkeroinut koneeni ja kirjoittelee minun koneellani nyt kuin omallaan. Kysyn ihan samaa, kuin ap:kin, koska en mielestäni saanut selvää vastausta, eli jääkö siitä mitään jälkiä tälle koneelleni? Ko. epäilemäni henkilö on tietotekniikan ammattilainen. 

Oletko jakomieliautinen? Eli nyt joku kirjoittaa sinun koneellasi, olisitko sinä itse?

Mene aivolääkäriin

Vierailija
20/22 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koneen ja hakkerointi ja stalkkaus on hyvinkin mahdollista niin ettei peruspetteri sitä huomaa. Exäni teki tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän