Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun Berner jäi kiinni Finavia-sikailusta, niin milloin ruvetaan kunnolla penkomaan sitä lastensairaalatapausta?

Vierailija
23.06.2016 |

Bernerhän junaili yhteiskunnan varoilla rahoitetun sairalaan luovutuksen ilmaiseksi yksityiselle suomenruotsalaiselle säätiölle.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pengottu.

Vierailija
2/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on pengottu.

Mutta silti hanketta ei ole estetty, vaan yhteiskunnan varojen siirto yksityisille on ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että saadaan lapsille uusi sairaala. 

Vierailija
4/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, lapsia on helppo hyväksikäyttää hämärissä hankkeissa. Kun näyttää kuvaa sairaasta lapsesta, lahjoittajat heltyvät eivätkä kyseenlaista sitä, että rahat eivät menekään lasten hyväksi vaan rikastuttamaan ennestäänkin rikkaita säätiöitä.

Vierailija
5/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuinka kauaksi aikaa? Se vuokra on ihan törkeän hintainen (noin 3.5 miljoona euroa/vuosi) ja varmasti nousee vaan tulevaisuudessa. Mielenkiintoista nähdä kuinka kauan aikaa sairaanhoitopiirillä (HUS) on sellaista varaa kustantaa.

Vierailija
6/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätiö on perustettu sairaalaa varten. Ota selvää, ja mieti millä muulla keinolla kun yksityisellä tahoituksella tuo sairaala olisi saatu aikaan?

Vierailija
7/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säätiö on perustettu sairaalaa varten. Ota selvää, ja mieti millä muulla keinolla kun yksityisellä tahoituksella tuo sairaala olisi saatu aikaan?

Ei se ole saanyt yksityistä rahoitusta kuin aivan pienen osan. Valtio ja kunnat maksavat käytännössä koko sairaalan, mutta sairaala siirretään silti yksityisen suomenruotsalaisen säätiön omistukseen. Ja kuin kirsikkana kakun päällä koko huijauksen kliimaksi on se, että HUS joutuu maksamaan säätiölle vuokraa sairaalan käytöstä. Eli ensin maksetaan itse sairaala sitten joudutaan maksamaan siitä vielä vuokraa. Tästä ei huijaus enää parane.

Vierailija
8/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin perustaa vaikka 10 sairaalaa samalla konseptilla. Ensin yhteiskunta maksaa sairaalan, sitten se siirretään ilmaiseksi minun omistukseeni ja minä rupean keräämään käyttäjiltä vuokraa.

Vierailija
9/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo berner on ahne kyykäärme.

Vierailija
10/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole saanyt yksityistä rahoitusta kuin aivan pienen osan. Valtio ja kunnat maksavat käytännössä koko sairaalan, mutta sairaala siirretään silti yksityisen suomenruotsalaisen säätiön omistukseen. Ja kuin kirsikkana kakun päällä koko huijauksen kliimaksi on se, että HUS joutuu maksamaan säätiölle vuokraa sairaalan käytöstä. Eli ensin maksetaan itse sairaala sitten joudutaan maksamaan siitä vielä vuokraa. Tästä ei huijaus enää parane.

Kaivapa vähän enemmän tietoa, niin saat ehkä oivalluksen.

Vierailija
11/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, yksityinen rahoitus (keräys) kustansi kokonaista 30 miljoonaa, valtio ja HUS loput 130 miljoonaa http://www.hs.fi/talous/a1403060787429

Vierailija
12/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomen valtiolla ja suomalaisilla ei tule lähivuosina olemaan rahaa jotta tämän sairaalan ylläpito onnistuu. Tuskinpa laspet sen paremmin sinne hoitoon pääsevät kuin nytkään. Suomlasiet ovat niin helposti höynäytettävissä.

Vierailija
13/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämäkin vielä tuosta Hesarin linkistä:

MONIA KOHTEITA voidaan hyvin perustein rahoittaa joko julkisesti tai yksityisesti. Harmaalla vyöhykkeellä toimii lukuisia hyväntekeväisyyteen varoja kerääviä järjestöjä. Moni ensiarvoisen tärkeä toiminta on nyt erityisen ahtaalla.

Näin siksi, että yritysten ja yksityishenkilöiden hyväntekeväisyyteen käyttämät rahamäärät ovat rajallisia. Yritykset kanavoivat tätä nykyä usein kaiken yleishyödyllisiin tarkoituksiin käyttämänsä rahat lastensairaalalle. Tämä on vähentänyt merkittävästi mahdollisuuksia rahoittaa muuta hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
14/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin perustaa vaikka 10 sairaalaa samalla konseptilla. Ensin yhteiskunta maksaa sairaalan, sitten se siirretään ilmaiseksi minun omistukseeni ja minä rupean keräämään käyttäjiltä vuokraa.

Minä voin alkaa sun yhtiökumppaniksi. Voidaan rakennuttaa myös muita tiloja ja asuntoja tuolla konseptilla.

Vierailija
15/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivapa vähän enemmän tietoa, niin saat ehkä oivalluksen.

Tiedän kyllä, miten asia meni. Tuossahan se jo selitettiin, miten pieni osuus tuli yksityisiltä lahjoittajilta.

Vierailija
16/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomen valtiolla ja suomalaisilla ei tule lähivuosina olemaan rahaa jotta tämän sairaalan ylläpito onnistuu. Tuskinpa laspet sen paremmin sinne hoitoon pääsevät kuin nytkään. Suomlasiet ovat niin helposti höynäytettävissä.

Tuo ei ole valtion sairaala, vaan Helsingin.

Vierailija
17/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Berner jotenkin hyötyy tästä. Onko tietoa, miten?

Vierailija
18/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole valtion sairaala, vaan Helsingin.

No eipä se ole Helsinginkään.

Vierailija
19/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo berner on ahne kyykäärme.

Äläs nyt, tuo on loukkaus kyykäärmeitä kohtaan

Vierailija
20/87 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra kattaa sairaalan ylläpito- ja hallintokulut ja se maksetaan YLEISHYÖDYLLISELLE säätiölle. Teidän mielestänne varmaan Bernerin pitäisi maksaa kiinteistön kunnossapito omasta pussistaan?

Kokoomuksen äänestäjä