Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mahdollista, että isäni onkin ulkomaalainen?

Vierailija
23.06.2016 |

Olen 17-vuotias tyttö, enkä ole siis koskaan tavannut isääni (en tiedä edes hänen nimeään). Äitini on ihan suomalainen, vaikka hänellä onkin sukupolvien takana ruotsalaista (skånelaista) verta. Hän on ihan tavallanen, suoratukkainen blondi, jolla on siniharmaat silmät ja näyttää niin suomalaiselta kuin vaan on mahdollista. Samoin hänen molemmat vanhempansa, eli mummoni ja pappani, sekä heidän lisäkseen koko äitini puolen suku.

Minä taas olen ihan erinäköinen kuin muut suvustani. Minulla on luonnostaan täysin mustat (ja myös todella kiharat) hiukset, ripset ja kulmakarvat sekä oliivinvärinen iho. Kasvonpiirteitä on hankala kuvailla, mutta huuleni ovat aika täyteläiset, ja muuten olen naamasta ihan slaavilaisen näköinen. Esim. minulla on yksi slovakialainen kaveri, ja meillä on todella samantapainen kasvojen- ja nenän muoto ja silmät yms. Silmäni ovat siis ihan kirkkaan vihreät.

Vartalonikin on aika paljon sirompi kuin suurimmalla osalla suomalaisista, ja olen reilusti keskivertoa lyhyempi nimittäin 151 cm.

Nyt siis vain mietin, että onkohan isäni joku ulkomaalainen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä äitisi lomaili? Tuliainen Italiasta Marokosta tai kreikasta

Kysy äidiltä

Vierailija
2/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu äitisi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin meidän 16v tytöllä. On tummat, paksut ja kiharat hiukset, tosi vahvat kulmat. Ihan erilaiset kasvonpiirteet kuin meillä vanhemmilla, ei ole yhtään suomalaisen näköinen. Kuitenkin me molemmat vanhemmat ollaan ihan suomalaisia ja sen näköisiä ja tyttö on ihan meidän oma :)

Eli kyllähän se isäsi voi olla ulkomaalainen tai vaikka puoliksi ulkomaalainen, tai sitten täysin suomalainen. Mikset kysy äidiltäsi asiaa?

Vierailija
4/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuten aika saman näköinen, paitsi että 10 cm pidempi, mutta on luonnostaan mustat paksut hiukset, vihreät silmät, oliivibeige iho, ja muutenkin näytän lähinnä väimerelliseltä. Ulkomailla usein minua luullaan kreikkalaiseksi tai espanjalaiseksi.

Mutta isäni on ihan vaan suomalainen, satakunnasta kotoisin. Hän itse ei ole tumma edes, mutta hänen veljissään on sellaisia lähes aasialaisen näköisiä todella eksoottisen näköisiä tyyppejä, silti vaikka ei ole ulkomaisia sukujuuria. Hänen sukunsa on kyllä itärajalta, siellä ilmeisesti tummuus ja vähän aasialaisemmat piirteet on tavallisia. Itse tosin en näytä ollenkaan aasialaiselta, ei ole vinoja silmiä tai kellertävää ihoa.

Vierailija
5/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivinvärinen iho? Vihreä oliivi vai musta?

Vierailija
6/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt äidiltäni eikä hän koskaan vastaa mitään. Hän ei ikinä puhu isästäni, eikä muukaan sukuni, joten olen aika varma ettei äitini edes tiedä kuka isäni on...

Ap

Vierailija
7/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi on julma. Jokaisella lapsella pitää olla oikeus tietää juuristaan ja vanhemmistaan. Edes jotain tietoa.

Vierailija
8/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi tietää ole tiukka

Vierailija
9/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliivinvärinen iho? Vihreä oliivi vai musta?

Vihertävänruskehtavaan taittava beige. Itselläni on myös tuonsävyinen iho, ja valitsemalla vääränväriset meikit tai vaatteet, saan tosiaan ihosta erittäin rumasti esiin sen vihreän sävyn. Esim. joku lämmin beige tai ruskea, niin johan näytän pahoinvoivan ja sairaan vihreältä.

Vierailija
10/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äitisi on julma. Jokaisella lapsella pitää olla oikeus tietää juuristaan ja vanhemmistaan. Edes jotain tietoa.

Kyllä minustakin olisi syytä kertoa jos kerran tietää. Jos taas ei tiedä, niin senkin kanssa oppii kyllä elämään. Minut on adoptoitu ulkomailta eikä ole mitään mahdollisuutta koskaan saada vanhempia selville, ei edes äitiä. Äiti kun oli tullut synnyttämään nimettömänä ja jättänyt vauvan laitokselle. Kyllähän sitä on joskus ajatellut että olisi kiva tietää mistä on eri piirteensä perinyt, mutta kun ei niin ei, eipä tämä mikään maailmaakaatava murhe ole myöskään ollut. 

Vierailija
11/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo olemassa jotain geenitestejä, joilla voidaan selvittää, minkämaalaista verta ihmisessä on? Tai niin ainakin luulen ja muistelisin :D Jersey Shoren Snooki muistaakseni kävi tälläisessä.