Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etiketti: annanko miehen tarjota vai maksanko omani?

Vierailija
22.06.2016 |

Olemme menossa kahvilaan ensitreffeille. Jos mies tarjoutuu ennen lompakon esille ottamista maksamaan molempien kahvit, niin kuuluuko etiketin mukaan sanoa, että maksan omani, vai onko parempi vain hymyillä, kiittää ja antaa miehen maksaa? En ole ollut pitkään aikaan treffeillä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin mitään väliä miten teet, kunhan ette jankkaa asiaa suuntaan tai toiseen

Vierailija
2/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiität ja sanot, että tarjoat ensi kerralla.

Lompakkolois-jankkaajaa odotellessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiität ja sanot, että tarjoat ensi kerralla.

Lompakkolois-jankkaajaa odotellessa...

Tuota "tarjoan ensi kerralla" en voi sanoa, sillä en ole tavannut häntä vielä kertaakaan, enkä varmasti vielä kassalla tiedä, tuleeko jutulle jatkoa...

Vierailija
4/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan antaisin tarjota kahvin, mutta jos olisi kalliimpi ostos (esim. kahvi, leivos ja kuohuviinilasillinen) haluaisin maksaa itse.

Mutta jos näkisin miehestä heti, että toisia treffeille ei tule missään tapauksessa, sitten en antaisi tarjota.

Vierailija
5/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein seuraavanlaisen suunnitelman. Aion tilata vain kahvin. Yritän ottaa nopeasti lompakon esiin, jotta hän ei luule minun olettavan, että hän tarjoaisi. Olen aika varma, että mies kuitenkin haluaa tarjota ja jos niin käy, annan hänen tarjota. Jos menemme joskus ravintolaan tai baariin (jolloin lasku on enemmän kuin pari euroa), voin sitten maksaa itse.

Vierailija
6/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa!

Vierailija
7/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa!

Vierailija
8/8 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on heti intoutumassa maksamaan, anna maksaa. Jos tilanteessa on yhtään kiusallisuutta, odottelua tai epäselvää (teidän osaltanne), tai mies katsoo sinua kysyvästi maksaessaan, niin maksa omasi. Jätä treffien loppuun se, jos haluat huikata "ensi kerralla minä tarjoan!", jos et ole vielä aloittaessa valmis, tuleeko toisia treffejä. Maksamista tärkeämpi on kuitenkin, että olet oma itsesi, ja saat selville onko mies sen arvoinen, että kannattaa jatkaa. Jos jatkoa on tulossa, saat monta tilaisuutta maksaa takaisin. Jos jatkoa ei tule, niin aivan sama miten se meni.