Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Täällä ilmoittautuu vauvaa toivova vuodelle 2018! Olen 26-vuotias, mieheni pari vuotta nuorempi. :) Yhdessä kolmisen vuotta, omakotitalo ostettiin toissakesänä. Tilaa olisi pienelle yllinkyllin. <3 Yhteisesti on sovittu, että pillerit jätetään pois kun tämä liuska loppuu, eli kahden viikon kuluttua. Ovulaatio luultavasti samoihin aikoihin. Itsellä niin järkky vauvakuume ettei malttaisi odottaa! :> Elämä ollut melkoista vauva-ajattelua viimeisen viikon ajan kun päätös tehtiin. Toivottavasti tärppää nopeasti.. <3
Täällä taas uusi kierto ja vielä varmemmat ja erilaiset tuntemukset kuin viime kierrossa. Toisinaan kuitenkin oireet on myös hävinneet ja olo ollut että ei tärppänny sittenkään. Tänä aamuna apteekin omalla testillä negatiivinen kp 25/28
Tein aikaisin sillä tänään on duunipaikan pikkujoulut.... Mut jos nyt pari lasii viiniä ruoan kanssa 🍷
Minäkin palailen takaisin.
15.11. sain plussan sekä liuskaan että digitestiin, raskaana 1-2. Olin odottanut isompaa/korkeampaa tulosta, joten melko varovaisesti innostuen päätin tehdä viikon päästä uuden testin. Jotenkin oli jo tuolloin olo, ettei kaikki ollut kunnossa. 22.11. viiva ei ollut vahvistunut ja 23. päivä alkoikin vuoto. Edellisenä päivänä olivat hävinneet kaikki raskausoireet. Yhteistuumin neuvolan kanssa kävin vielä tämän viikon maanantaina HCG-mittauksessa, jonka tulos oli alle 2. Eli kaikki mahdollinen raskausmateriaali oli ehtinyt jo vuotaa pois ja arvo laskea -tuskin se alun alkaenkaan on kovin korkea ollut. Kyseessä siis alkuraskauden keskenmeno tai kemiallinen raskaus. Varmaksihan sitä ei nyt pysty sanomaan, kumpi oli kyseessä.
Nyt uuteen yrityskiertoon. Melko korkealta pudottiin. Lähipiiristä tulee yhä useampia raskausuutisia. Eipä helpota se, että tällä hetkellä työskentelen raskaana olevien, keskenmeno- ja keskeytyspotilaiden kanssa. Jotenkin pelottaa ajatus yrityksen jatkamisesta, toisaalta vauvan kaipuu on todella kova. Tuntuu, ettei olekaan oikea aika, vaikka samaan aikaan tuntuu että on. Haluaisin lapsen ennen kuin esikoinen täyttää kolme, sekin "deadline" alkaa tulla vastaan. Toisaalta meidän elämä on tällä hetkellä hurjan helppoa juuri näin. Vaan kyllä tähän toinenkin lapsi mahtuisi mukaan.
Ehkä tämä silti olisi se meidän kierto..
Mamalukki kp 11/??, yk 3.
Hei kaikki!
Jospa minäkin uskaltautuisin seuraanne, oon pitkään jo salaa teitä seurannut 😉
Meillä siis tilanne on tällainen; olen 25 v ja mies vuotta vanhempi. Seurustelu ollaan 8 v ja naimisissa noin 2v. Meillä on omakotitalo sekä vakituiset työt molemmilla.Viime toukokuussa päätettiin ehkäisy jättää pois. Alkuun raskautuminen meni sillä ajatuksella että ei mitään laskeskella ja vauva saa tulla jos tullakseen. Kesän jälkeen rupesi kuitenkin tulemaan varmaan lähinnä itselleni epäonnistujan tunne ja se tunne senkuin jatuu 😐
Omat kiertoni ovat aivan sekaisin edellinen kierto 56 pv 😮 sitä aiemmat 33-39 pv välillä. Tuskastuneena ensimmäistä kertaa olen nyt tikuttanut ovista, koska itse en juuri oireita huomaa. Ensimmäistä kertaa tikutin viime viikolla, vklp oltiin reissussa ja en tikuttanut peittoa onneksi heiluteltiin sunnuntaina nimittäin eilen maanantaina sain oviksen tikutettua!! Tottakai myös eilen peittoa heilutettiin 😃
Nyt siis toivotaan kovasti. Itsellä on välillä erittäinkin kateellisia ajatuksia lähipiiriäni kohtaan kun muille vauvoja vain satelee ja tyypillisesti niin "et joo heti ekasta kierrosta tärppäsi." Olen myös täysin väsynyt jo muiden kyselyihin lapsien hankkimisesta. En ole puhunut kenellekkään tästä meidän vauva haaveesta, joten jonnekin oli päästävä purkamaan omia ajatuksia 😀
Sylin täydeltä kuitenkin onnea plussanneille sekä meille yrittäville, jospa se vielä tärppäis 😊
Onnittelut plussanneille ja pahoittelut keskenmenoista. :(
Itelläni menossa kp 32/30. Eilen illalla tikutin negan, mutta menkat eivät ole vielä alkaneet. Yhtään mitään oireita ei ole, hieman ällöä oloa on ollu n. 5 päivän ajan, n. tunnin verran päivässä. Tissit eivät tunnu miltään mutta vatsaa turvottaa. Sanoin kyllä miehelle, että jos perjantaihi mennessä ei menkat ala niin käyn verikokeessa, koska lauantaina olisi tiedossa railakkaat ryyppäjäiset.
Hassua olisi jos olisin raskaana, joska harrastimme seksiä juuri kuukautisteni jälkeen viimeksi. Olin reissuhommidda tässä välissä.
Kiitos ❤
Tänään alkoikin menkat, joten yk 3 alkoi, periaatteessa yrityskierto 2, pilleritön kierto 3.
Kp 1/ 35.
Esikoisesta meni vajaa vuosi, kakkonen ~4kk, kolmas kerrasta, mut meni tosiaan kesken viime kuussa.
Kierto on ainakin lyhentynyt elokuusta.
Miehelle jäi traumoja tuosta keskenmenosta, joten on kammarissa ollut nyt hiljaisempaa..
Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️
Mulla alko menkat sitten kp 37/30. Ei olut edes keskenmeno kun ehdin menemään verikokeisiin juuri samalla hetkellä kun menkat alkoivat. :D Ja negaa näytti sekin tulos.
Edeltävänä päivänä heräsin järkyttävään kipuun niin epäilen, että kysta olisi tehnyt tepposet. :(
Nyt yk 4 tai 5 ja jos saisin tupakoinnin aivan minimiin niin täytyy toivoo, että se auttaisi. :)
Moi! Ajattelin tänne kirjoitella, kun ei ole oikein muita kelle puhua kun oma mies. Olen siis 26v ja mies saman ikäinen. Pitkän väännön jälkeen saimme sovittua, että alamme yrittämään esikoista. Olen tätä jo kauan odottanut ja miestä lämmitellyt ajatukselle, joten odotus ja ajatushan oli, että nonii nythän oon jo hyvin ennen joulua sitten paksuna.
En oikein enää ajattele mitään muuta kuin tätä, oon selannu näitä keskustelujakin varmaan kuukauden, joten pakko päästä johonkin puhumaan! Olen tehnyt abortin 4v sitten, koska meidän elämäntilanne ei vaan yksinkertaisesti sallinut lasta siihen kohtaan. Nyt olen alkanut pelkäämään, että voiko yks keskeytys tehdä jotain vahinkoa kohtuun tms.. yk 2 siis menossa ja viikonloppuna pitäisi alkaa menkat. Kaks testiä olen jo tehnyt eikä selkeämpää negaa voisi kuvitella 😩 nyt siis kp26/28. Silti mahaa välillä nippailee oudosti, tosin nekin olen perustellut tällä omalla psyykkaamisella raskauteen ja raskaana olemiseen, mikä ei tietenkään oo järkevää.
Oon jotenkin aivan maassa jo näistä kahdesta kerrasta, kun ei ole heti tärpännyt, kun selkeästi ainakaan 4v sitten kummassakaan ei ole ollut mitään fyysistä estettä lapsen saamiselle. 🤔
Luulen, että mun pitäisi vaan rauhoittua ja ootella rauhassa.. ehkä tää avautuminen auttaa 😅
Täällä 23-vuotias kuumeilija, joka kesästä asti yrittänyt raskautta. YK 6 menossa, kp 12 nyt tänään. Kovasti halu saada vauva ❤️ Onko täällä muita, joilla ajatus ihan loppuvuoden vauvasta tai alkuvuoden vauvasta tuntuu epämieluisalta? Haluaisin saada viimeisintään marraskuun alun vauvan tai helmikuun alun. Mutta marraskuun lopusta tammikuun loppuun vähän sellaista aikaa, etten haluaisi vauvan syntymäpäivää siihen..
Ovulaatiota oon tikuttanut kesästä asti ja NaturalCycles sovellus ollut käytössä. Aamulämmöt siis mittaa päivittäin. Onko täällä muita naturalcyclesin käyttäjiä tai joku jota kiinnostaisi sen aloitus? Mulle voi laittaa sähköpostia babakoors@gmail.com, jos kiinnostaa alennuslinkki tai paremmin tietoja sovelluksen käytöstä.
Bloginkin aloittelin kirjoittamaan http://www.lily.fi/blogit/babakoors/
Minulla itselläni ei ole niin väliä koska lapsen laskettu aika olisi kunhan vaan tärppäisi :)
Yritystä takana vasta tämä kuukausi oikeastaan ja ehkäisy jätetty pois syyskuun lopussa ja tyhjennys vuoto tuli ja yhdet luomu menkat. nyt olisi pitänyt alkaa menkat jo pari päivää sitten, että nyt odotellaan alkaako vai olisiko käynyt niin, että olisin raskaana. Ajattelen kyllä, että sieltä ne kyllä tulevat niin ei tule pudottua kovaa ja korkealta :)
Itse en ole mitään lämpöjä mittaillut tai ovulaatiotestejä tehnyt vaan mennään nyt ihan omalla painollaan. Ehkä sitten myöhemmin jos silloinkaan
Moikkamoi kaikki!
Olen 24v, mieheni kolme vuotta vanhempi.
Vauvasta ollaan haaveiltu ahkerasti, yk9 starttaa ilmeisesti pian. Tärppiä tuskin tässä kierrossa tulee.
Vehnänalkioöljy, foolihappo ja muut vitamiinit käytössä nyt, katsotaas kuin käy 😊
Ps. Oisko jotain whatsapp ryhmää? Ois mukava 😊
Palailen taas. Viime kierrossakaan ei tullut tärppiä, mutta ei tullut yllätyksenä, jotenkin tuntuikin että ei ollut onnistunut. Itseasiassa kuukautiset olivat melko niukat ja ruskeat väriltää, joka ilmeisesti merkki että en ovuloinut ollenkaan. Tässä kierrossa näin ovis limat ja tuntin sen. Lempeä harrasteltu pari kertaa oviksen aikoihin.
Oireita on mutta en uskalla luottaa tuntemuksiin. Enään muutama päivä sitten testailen.
Itselle ei väliä syntymäajalla, mutta jostain syystä en toivoisi lapseni olevan horoskoopiltaam Skorpioni. Tuntemani skorppareiden kanssa energiat ei vaan kohtaa.
Uusi kuumeilija tässä, kolmatta yritetään, mutta toivottavasti ikä ei tule vielä vastaan. Huomenna pitäis olla eka menkkapäivä, vielä tänä aamuna RFSU-halpis näytti negaa, alkaneista oireista (närästys) päätellen voisi kuitenkin olla raskaana ihan ekasta yrittämästä. Pari kolme kiertoa sitten ehkäisy vielä oli käytössä, mutta se petti (unohtunut minipilleri ja oksennustauti) mutta keskenhän se meni heti alkuunsa, juuri ehdittiin iloita ja shokeerata plussatestistä. Josko nyt sitten ihan oikea yritys tuottaisi tulosta.
Facebookista löytyy myös salainen ryhmä piinailijoille/kuumeilioille. Tervetuloa mukaan!
Uusi vauvakuumeinen täällä moi!
Kovasti olisi toiveissa vauva vuonna 2018. Viime elokuussa mentiin miehen kanssa naimisiin ja silloin jätettiin ehkäisy pois sillä ajatuksella, että esikoinen tulee jos tulee. Noh, marraskuussa teinkin positiivisen testin ilman sen suurempaa ajoittamista ja yrittämistä. Harmiksemme ehdimme iloita plussasta vain reilun viikon kun aloin vuotaa. Ja tätä keskenmenoa tein koko joulukuun. Sanotaanko, että ehkä kurjin aika vuodesta tämmöseen, kun oli pikkujouluja, joulu ja uusivuosi ja koko ajan epätietoisuus tilanteesta.. Ja tuntuu, että häiden takia monilla on odotuksia ja jatkuvasti vihjaillaan että joko on vauva tulossa. Tarkkaillaan onko mulla viinilasi kädessä vai ei.
Viime lauantaina mulle tehtiin mekaaninen kaavinta kun kaikki ei ollut tullut itsestään eikä lääkkeiden avulla ulos ja nyt on vuoto vihdoin loppunut. En silti jotenkin uskalla vielä iloita, koska kuukauden aikana vuoto alkoi uudestaan ja loppui kolme kertaa.. että jos sielä vieläkin on jotain jäljellä ja vuoto alkaakin taas.
Menkkoja nyt siis odotellessa ja sitten uuteen yritykseen. Aika paljon kyllä pelottaa, että tämä täytyy kokea uudestaan.. Olen myös aina ajatellut, että en haluaisi saada lasta joulukuussa, mutta nyt on semmoinen olo että ihan sama kunhan nyt vaan onnistuisi.
Tsemppiä kaikille uuteen vuoteen, toivotaan että tästä tulee vauvojen vuosi ❤️
Täällä myös yritys alkamassa! Päätöksen tekeminen mahdollisesta vauvasta kesti meillä jonkun aikaa, mutta nyt ollaan aika innoissamme :)
Naimisiin mentiin 8/17 ja silloin ajateltiin, että kun saadaan häämatkat tehtyä, niin voidaan jättää ehkäisy pois. Etukäteen ajattelin, että otetaan ihan rennosti ja "ei nyt ainakaan mitään ovistikkuja hankita" 😁 Eipä.. Mutta toisaalta, mä täytän ensivuonna jo 34, joten parempi ottaa kaikki keinot käyttöön.
Tsemppiä teille kaikille yritykseen!
Heippa kaikille!
Täältä yksi vauvakuumeilija liittyy kanssa keskusteluun, vertaistuen toivossa! :)
Meillä on menossa yk4 ja henkisesti on jo nyt todella rankkaa, oon vauvaa kovasti toivonut jo kauan, pitkään meni ennen kuin mies lähti projektiin mukaan :D hormonaalisen ehkäisyn oon lopettanu jo 1,5 vuotta sitten muista syistä ja kierto on hyvin säännöllistynyt mutta nyt kaks viimesintä kiertoa on ollu ihan outoja... pitää varmaan gynelle varata aikaa tälle kuulle jos menkat taas alkaa!
Tsemppiä kaikille yrittäjille <3
Hui! 2010 sairastuin SLEhen jolloin lääkäri sanoi, että raskaus haaveet voipi unohtaa. 😢 Kesäkuussa -17 sairauteni tiimoilta lääkärillä käydessä kysyin että onko se tosiaan niin, että lasta ei ole mahdollisuutta yrittää ja eipä vain ollutkaan niin! Lääkkeet vaihtoon ja putki tolkulla verikokeita ja seurantaa ja 6kk jälkeen olen siinä pisteessä, että huomenna lähtee kierukka. Jännittää(hyvällä ja huonolla tavalla), ihastuttaa, ilostuttavat ja pelottaa, että kaikki menee ihan pieleen ja kuitenkin on niin varma että tää onnistuu.
Tsemppiä ja plussa onnea ❤️
❤️
Tsemppiä "Toiveissa" uuteen yritykseen!
Täällä myös uusi piinailija ilmoittautuu jännäilemään, menossa kp19 ja ilmassa kyllä kaikki mahdolliset esiraskausoireet mitä kuvitella saattaa (varmasti mielikuvituksen tuotetta tosin 😃).
En ole mikään himotestailija, esikoisesta taisin tehdä testin 4+4 ja tätäkin ekaa yrityskiertoa meinaan kyllä jännäillä ihan loppuun saakka ja testailen vasta sit 30/28 jos ei menkkoja ala kuulumaan, joten tässä on tulossa superjännät kaksi viikkoa 😂.
Millaisia oireita te olette kokeneet piinailuaikoina? Täällä oli eilen alaselkäkramppia ja menkkamaista vihlontaa ja tänään flunssainen olo ja palelua, eli aika monia "tyypillisiä" esioireita, toki voi olla tulossa myös ihan oikea vanha kunnon flunssa 😂. Mutta siis ihanaa päästä piinailemaan ja toivotaan että lopputulema olisi hyvä, minulla aina ollut syysvauva haaveissa joten ajankohta olisi erinomainen ❤!
Suuri osanottoni onervakanervalle :( pudotus oli varmasti kova. Pieni hengähdys ja päättäväisesti eteenpäin. Onnistuminen tulee varmasti vielä.
Aisaparille onnittelut plussasta =)
Itselläni siis viime kierrolla kaikki mahdolliset raskautumisenoireet, mutta sieltä ne menkat alkoivat kuitenkin. Tällä kierrolla en ajatellut koko asiaa ollenkaan, koska pettymys menkkojen alkamisesta oli suuri ja epäluulo tunnenko omaa kehoani ollenkaan.
Tällä kierrolla seksiä kuitenkin enemmän, johtuskohan juuri siitä kun ei liiemmin ajattele vaan hedelmöittymistä.