Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

541/583 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt vaan omanapailen täällä, kun on pakko purkaa ajatuksia. Samaan aikaan on sekä niin tylsää, että mahdottoman jännää. Tänään kp 23/26, ajatuksessa pyörii vain se, miten viimeksi tässä vaiheessa jo "tiesin" olevani raskaana ja testikin sen muutaman päivän päästä todisti (silloin kierto oli siis 24 päivää). Nyt ei ole mitään tuntemuksia, ei sitten niin minkäänlaisia... Oletetun ovulaation jälkeen olin jo aivan varma että JES, nyt tärppäsi varmasti! Se olo jotenkin katosi, varsinkin kun ei ole minkäänlaista oiretta näköpiirissä -nyt tosin myöhäisen ovulaation takia on vasta dpo6 :D Ehkä kärsivällisyys palkitaan. Henkisesti olen varautunut jo yrityskiertoon 2, vaikka toive kesäkuun vauvasta edelleen itää.

542/583 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin kans omanapailemaan 👌 Oon kyllä seuraillu taustalla teitä muita 😁 Onnea jo plussan saaneille ❤

Täällä on tällä kierrolla heiluteltu ihan urakalla peittoja.. Mies jo tänään totesi, että joko taas?!? No KYLLÄ!! Nyt tehdään se heinäkuun vauva meille 😂

Tänään siis kp 20/33 (viime kierto oli sen 45 päivää muistaakseni..) Nyt tuntuis olevan taas tuo normi kierto. Ovis siis just parhaillaan.

Ihanaa, kun tässä IRL monet tutut on raskaana 😍❤ On sitten seuraa mammalomalla, jos tässä nyt pian tärppäis 😊👍

Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
543/583 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne menkat alkoi niin kuin aavistelinkin. Seksikerrat meillä kyllä osui kivasti oviksen aikoihin, mutta eipä onnistunut. Tää pettymyksen määrä on yllättävän suuri siihen nähden, miten varma jo olin siitä, ettei tärpännyt.

Siispä siirrytään yrityskiertoon 2. Kummasti ajatus ovulaatiotestien tilaamisesta polttelee mielessä. Olisi kiva tietää se, ovuloinko edes. Nämä kun ovat vasta kuudennet kuukautiset esikoisen syntymän jäljiltä ja imetyskin on vielä osittain kuvioissa.

Mamalukki kp2/26, yk2

Vierailija
544/583 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Tänne saa varmaan liittyä seuraan? Olen tuolla Vauva vuodelle 2018 suljetussa ryhmässä, mutta sielä ei kukaan jutustele oikeestaan ikinä mitään :(

Vähän itsestäni eli olen 22v & perheeseen kuuluu miehen lisäksi taapero❤ Esikoista tekemällä tehtiin about vuosi jonka jälkeen tärppäs luomuna. Nyt toista ollaan yritetty n. 1v & 6kk :( Ei plussan plussaa, mulla lievä pco. Ollaan menossa marraskuussa ekalle hoitokäynnille kuulemaan tuloksia & miettimään jatkoa. Ei oo hirveen toiveikas tai iloinen olo ollut pitkään aikaan, mut ehkä me saadaan vielä joku kaunis päivä nyytti syliin...

kikiii kp 15/28-31 yk 19

545/583 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kikiii!

Minä yritän, kärsimättömänä ihmisenä, pongailla ovista. Olisi kiva tietää ovuloinko edes. Tai sitten se on vaan hätiköintiä ja turhaa panikointia. En tiedä. :D Tässä kierrossa ei ole ovistikkuja tullu käytettyä, mutta mielestäni ei ole oireitakaan.

546/583 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Täällä kans haaveillaan vauvasta! Meillä siis yksi lapsi (5v) ja nyt toinen olisi toiveena. Mä oon oikeestaan jo 3 vuotta haaveillut toisesta lapsesta, mutta mies on vasta nyt kypsynyt ajatukselle. Nyt siis yritys alkanut viime kierrosta alkaen eli yk 2 meneillään. Kp 2/28 ja ovistikut odottaa laatikossa jo valmiina.. vaikka yritys vasta alkanut niin oon jo nyt ihan malttamaton.. oon niin kauan odottanut tätä, että nyt ei vaan enää jaksai odottaa, että nyt ensiks sais edes sen plussan siihen ovistestiin... viime gynekäynnillä kävi ilmi ettei oo enää varmaa että edes ovuloin. Mulla todettiin että toinen munasarja on pco-tyyppinen ja kun toista munasarjaa on jo useampaan otteeseen operoitu, niin ei ole varmaa toimiiko kumpikaan enää kunnolla... 😔 tästä nyt tuli tällainen purkausviesti..

Mutta toivotaan plussatuulia kaikille! ❤️

Vierailija
547/583 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin vihdoin itsekin mukaan. Emme varsinaisesti yritä lasta, mutta toive on kova. Mikäli lapsi meille vielä siunaantuisi olisi se meidän neljäs ja iltatähti. Seksiä meillä on harvakseltaan. Viimeksi sitä oli sattumalta ovulaation aikaan. Ja tottakai minulla on nyt kaikki mahdolliset oireet. Vielä olisi 9 pvää kk:n alkuun. Vihlovaa kipua alavatsassa sekä selässä. Huimausta, etova olo alkoi tänään kuten myös vatsa ollut hieman sekaisin. Rinnoissa ei ole mitään tuntemuksia. Sormet ja varpaat ristiin. Toivotan onnistumisia teille kaikille. On tää niin jännää kyllä.

548/583 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tulinpahan ilmoittamaan, et täällä saatu tänään +! 😍❤

549/583 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se ois itekki liittyttävä tänne joukkoon! Olen siis 24v vauvasta haaveilija, tai mieheni kanssa haaveillaan ensimmäisestä omasta nyytistä. Nyt onkin hauskempia homma se että mä en tiedä mitä nämä tämän hetkiset "oireet" ovat mutta siihen kuuluu kylmyys, jatkuva nälkä, väsymys ja välillä etova olo. Tänä aamuna oli tosi huono olo.

Tässä alkaa olemaan sellainen fiilis että olisi jo aika varmaan tehdä testi mutta ajattelin vielä odottaa viikon mikäli ei menkkoja ilmesty. Koska testin tekeminen on todella turhauttavaa kun odottaa sitä plussaa muttei 2 kertaan ole vielä ilmestynyt. ☺

Joten, mitkä testit on luotettavampia?

550/583 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Taidan itsekkin liittyä joukkoon :) emme mieheni kanssa varsinaisesti yritä lasta (käytössä tällä hetkellä e-pillerit). Viime liuskan aikaan mulla oli keskellä liuskaa viikon kestävä välivuoto ja lumetableteilla tyhjennyvuotoa ei kuulunut. Parina päivänä jäi paperiin vessareissun yhteydessä ihan pientä tuhrua.

2 riviä olen uudesta liuskasta syönyt ja tällä hetkellä tuntuu olevan kaikki maailman raskausoireet. Tikuttanut olen pari viikkoa, vaikka tiedän että se on liian aikaista. Pettymys on aina suuri, kun nega tulee tikkuun. Tällä hetkellä edellisestä tyhjennysvuodosta laskettuna olisi kp 44/28 menossa. Mutta jos minimaalinen tuhru silloin parina päivänä lasketaan mukaan niin kp 16/28 menossa.

Vauvakuume itsellä on kova ja en muuta taida tehdäkkään kuin selata vauvoihin ja raskauteen liittyviä keskusteluita.

Vinkkejä millon mun kannattais tikutella, että tiedän varmasti olenko raskaana vai en? Malttamaton kun olen :D E-pillereissä on Stefaminelle käytössä (halvempi versio Yazista).

Vierailija
551/583 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
552/583 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuiset Onnittelut onervakanervalle plussasta!

Ite tein raskaustestin jonka pysty tekee 6pvä ennen oletettua kk alkamista pvää. Negaa näytti =( vielä on kuitenkin toivoa. Maanantaihin asti pitäs sinnitellä ennen uutta testiä ellei sitten menkat ala jo aiemmin.

Mulla on siis takana km ja viime tyhjennysvuoto kesti vain 4 pvä 7 sijaan en nyt siis ole ihan varma kierrostani.

553/583 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mamabear! 😍❤

Tsemppiä sulle! Jos ei tästä kierrosta, niin toivottavasti seuraava ois sit sun kiertosi ❤

554/583 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pudottiin pilvilinnoista alas 😢

Eli tulen takaisin teidän joukkoon. Viime yönä alkoi kivulias verinen vuoto. Lääkäri totesi, että todennäköisesti on keskenmeno 😥 Kahden viikon sisällä vielä tarkistusultra, että kaikki on vuotanut pois..

Takki tyhjänä..

Eli täällä kp1/yk3.

555/583 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki!

Meillä pari kuukautta sitten päätettiin aloittaa raskautumisen yrittäminen ja toiveissa tietenkin vauva vuodelle 2018.

Kierrosta ei ole aavistustakaan, koska minulla on ollut kierukka 3 vuotta ja koko se aika mennyt ilman vuotoa ja se otettiin pois nyt 5 viikkoa sitten, mutta vuotoa ei ole kuulunut. Eli nyt jännitetään sitten että olenko raskaana. Tässä kun tietäisi edes, että milloin niitä testejä pitää tehdä, eilinen aamu näytti vielä negaa, mutta jännityksellä odotan ja pitää välillä testailla. Onko muilla ollut samaa tilannetta?

Uusi tulokas olisi minulle kolmas ja miehelleni ensimmäinen. Itselläni on siis 6v ja 8v lapset, joita molempia yritettiin ex-miehen kanssa noin vuoden verran ennenkuin tärppäsi. Toki toivon että nyt saataisiin lapsi alulle nopeastikin, koska muutoin elämä on sillä mallilla, että tervetuloa uusi elämä. Parikin lasta meillä on haaveissa ja pelkona tietysti, että ikä tulee vastaan.

Onnea kaikille yritykseen!

556/583 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä olisi myös vauva haaveena vuodelle 2018!

Ensimmäinen lapsi olisi kyseessä molemmille :)

Laastari jätetty pois ja tyhjennysvuoto tuli ihan normaalisti, mutta sen jälkeen ei ole menkkoja näkynyt...

Sen tiedän, että raskaana en voi olla :)

Itsellä ikää 26v ja tätä hetkeä olen kyllä odottanut niin kauan! Vauva haaveissa ollut jo monta vuotta.

557/583 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Voimia OnervaKanerva <3

Itse olen toiveikas raskauden suhteen sillä oireet tuntuvat voimistuvan koko ajan. Viime yönä tuli aivan jäätävä pahoinvointi kohtaus, että piti kontata vessasta takaisin sänkyyn. Alavatsassa tuntuu koko ajan painetta ja välillä on nippaillut. Finnejäkin tuli yhtäkkiä aivan kauheasti naamaan ja rintakehään! (vai johtuukohan se siitä, että söin pienen levyn suklaata..) nytkin on pahoinvointia ja etova olo. Makea ei tahdo mennä ollenkaan alas, mikä on aika omituista. Lämmöt on koholla (37,1 kun viimeksi mittailin). Alaselkää jomottaa ja olo on väsynyt ja raskas. Lumetabletit alkaa lauantaina ja tyhjennysvuodon pitäisi alkaa viimeistään maanantaina.

Saas nähdä pärähtääkö plussaa tikkuun ;) eilen tein testin ja siihen tuli ihan toooodella tooodella haalea toinen viiva. Tosin se ilmestyi reilusti testiajan päätyttyä joten olikohan se vain viivanpaikka, kun en varmaksi osannut sanoa onko siinä väriä vai ei :/

558/583 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka poistettu ja nyt alkaa yrittäminen. Iik. Jännittää :D

Vierailija
559/583 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! 👋

Täällä ilmoittautuu myös yksi, jolla toiveena vauva vuodelle 2018! Meidän tapauksessa tuore päätös, viimeisen renkaan otin pois viime viikolla, tällä viikolla tyhjennysvuoto tuli normaaliin tapaan. Hormonaalista ehkäisyä on tullut käytettyä 8 vuotta putkeen, joten omasta, luonnollisesta kierrosta ei harmainta aavistustakaan. Tunne on, että plussaa saadaan vasta reippaasti ensi vuoden puolella, mutta haaveilen että tärppäisi vielä tämän vuoden puolella... :) Yrittämisestä ei ainakaan tule olemaan kiinni, suhde kun on tuore, molemmilla vauvakuume ja halut korkealla ;)

Ainiin, ja itse olen 23v. ja ensimmäistähän tässä yritetään. Pidetään peukkuja kaikille!

560/583 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan ilmoittamaan että testi tehty ja positiivinen tulos 😍 eli ens vuonna meillä on oma nyytti jos kaikki menee hyvin 😘❤