Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Voi vitsi, mä tein tänään aamupissasta rfsu:n ovulaatio tikkutestin, näytti negaa. Tein äsken toisen merkin puikkotestillä ja tuli samantien ihan kirkuvan punainen viiva kontrolliviivan lisäksi, eli positiivinen!😊 Tiesin jo eilen odottaa tota, kun tuli taas tissit kipeiksi ja alamahaa nippaili toiselta puolelta. Tänään siis heilutellaan peittoa urakalla😂😂
Tässä vielä tää mun tikkurivi, eilen ja toissapäivänä näkyy selkeästi huippu ja tänäänkin vielä viiva yhtä punainen kuin kontrolli😊
No tänään ne vihdoinkin alkoi! Nimittäin kauan odotetut menkat! Viime kierto oli siis hurjat 45 päivää! 😬 Toivottavasti tää kierto palaa normaaliin 31-33..
Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️
OnervaKanerva: Hyvä juttu, että menkat alkoi! Toivotaan, että kierto alkais normalisoitumaan. Mulla e-pillereiden lopetuksen jälkeen kierto vaan lyheni ja lyheni. Alunperin alkoi siis kp41 ja nyt viimeisin kierto oli kp28.
Nyt menkat parhaillaan. Eikun sitten vaan heinäkuun vauvaa yrittämään ja oviksia testailemaan!
Heippa kaikille! Liityn jälleen tänne kuumeilijoiden ja yrittäjien joukkoon!
Viimeksi olin mukana vuonna 2015, tuolloin meidän esikoinen sai alkunsa yrityskierrossa 3, joka oli oikeastaan samalla sekä meidän ensimmäinen "onnistunut" yrityskierto, että ensimmäinen, josta varmuudella bongasin ovulaation. Nyt lapsi onkin jo 1v8kk ikäinen touhutäti, ja olen ihan yhtäkkiä havahtunut kuumeilemaan toista lasta, jota meille ei ikinä pitänyt tulla.. :D
Ajattelin aloittaa taas rauhakseen, ilman ovistestejä ja omaa kehoa kuunnellen, limoja seurailemalla ja kiertopäiviä laskemalla. Olen kyllä sellainen, että tosi helposti ja nopeasti sorrun liialliseen tikutteluun, jos yritys ei heti tuota tulosta tai jos testejä varastosta löytyy..
Malttamattomin mielin nytkin lähden yritykseen, toiveena tietysti on, että seuraavia menkkoja ei tulisi. Todennäköisyyksiä vastaan tämä toki sotii, että katsotaan nyt mitä kierto tuo tullessaan. Mua toppuuttelee oikeastaan ainoastaan se, että miehen veli vaimoineen odottaa nyt toista lastaan. Heidän esikoisensa on muutamia kuukausia meidän lasta vanhempi. Tiesimme tuolloin 2015 heidän raskaudestaan ennen kuin aloin odottaa, mutta yritimme kuitenkin jo ennen uutista. Nyt mulla on sellainen olo, että jos tulen raskaaksi, ihmiset olettavat meidän odottavan lasta taas vain sen takia, kun toisillekin on tulossa. Että meidänkin on "pakko" saada uusi vauva, kun toisillekin tulee -vaikka eihän asia ole näin, eikä mun vauvakuumeeni mitenkään kumpua heidän raskaudestaan. Tavoittaako joku mitä yritän selittää?
Kaikesta huolimatta toivon meille kaikille plussatuulia!
Mamalukki, kp4/26, yk 1
Ps. Olen tällainen höpöttäjä. Antakaa armoa :D
Minäkin voisin tänne päivitellä kun oon enemmän tuolla kolmas haaveissa keskustelussa kun kolmas olis nyt suurena haaveena 😊 tyhjennys vuoto 3 päivää kierukan poistosta ja jotain tuhrua tuli elokuun lopussa vielä ja selkeät ovulaatio oireet kolme viikkoa sitten ja siitä yli viikko niin vasta tuli ovis plussa ja sittemmin ei ole menkkoja kuulunut ja testailtu on ja keskiviikkona sain rfsu testillä haaleista haaleimman haamun ja luinkin että niillä voi tulla vaikkei ole raskaana ja ostin sinä päivänä apteekin testin ja se oli torstaina nega ja ostin sitte kaupasta sekä pregchek että rfsu että on mitä vertailla ja niin eilen illalla rfsu haamu ja tänään aamulla myös pregchek haamu että oon aivan ymmälläni kyllä.. en kyllä luota vielä että raskaana olisin ja kun kierrosta ei ole mitään tietoa kun ei oo menkkoja tullu niin ei auta ku odottaa mitä tapahtuu.. tissit onkyllä kipeät ja etoo mutta saa nähä olisihan sekin jos ne menkat edes sieltä alkais niin tietäs että kroppa toimii tai viiva vahvistuis.. kiitos ja anteeksi tuli kunnon romaani 😅 onko muut saanu haamuja kaupan testeillä?
Noniin, täällä pärähti just plussa testiin, joten siirrynkin suoraan odottaviin kesäkuisiin😊 Onnea nyt vielä kaikille muillekin, että sen plussan saatte!😊
Täällä kans haamut vahvistui eli raskaana ollaan 😊onko täällä joku odottavien ryhmä "kstriiiiina"?
Kääk! Täällä plussaa jo kolmatta päivää herkimmillä liuskatesteillä. No, eilen sitten illalla tuli kerran pyyhkiessä vaaleanpunaista vuotoa paperiin(kp 26/28). Tänään aamulla ruskeaa tuhrua ja nyt ei enää mitään. Kamalaa tämä epätietoisuus.. viime kuussa oli kemiallinem raskaus ja vuoden yrittämisen ja pettymysten ja menetyksen jälkeen sitä on pää aivan sekaisin. Uskoako vai eikö, iloita vai ei... Täytyy hakea ainakin joku muu kuin tommoinen super herkkä testi jatkoon.. Tämä kierto eroaa edellisestä siinä että nyt ei ole muuten oireita??? Nivusissa on tuntemuksia välillä mutta muuten ei oikein mitään. Olisko oireettomuus sitten hyvä oire(:
Pilvenhattara kirjoitti:
Täällä kans haamut vahvistui eli raskaana ollaan 😊onko täällä joku odottavien ryhmä "kstriiiiina"?
https://www.vauva.fi/keskustelu/2983890/la-kesakuu-2018?changed=1507314…
Tuolta löytyy kesäkuisten ryhmä😊
Vautsi, paljon onnea plussanneille! <3 ja tervetuloa uusille :) Itse päivittelen tänne kuulumisia näköjään muutaman kuukauden välein. Viimeksi kesällä kerroin lopettaneeni pillerit, mutta yrityksen aloittamista ollaan suunniteltu syksylle/talvelle. Mulla on edelleen kierto aivan sekaisin ilmeisesti hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen takia ja siksi ollaan lykätty yrityksen aloittamista vielä parin kierron päähän. Lisäksi mies on pitkillä reissuilla ja ovikset saattaisivat nyt syksyllä jäädä senkin vuoksi hyödyntämättä. Mun kierrot on siis vaihdellut 16 ja 33 päivän välillä, oviksia en ole onnistunut bongaamaan :/ Nyt olen kokeilumuotoisesti alkanut syömään macajauhetta, joka kuulemma tasapainottaa naisen hormonitoimintaa! Lisäksi juon greippimehua. Nää on tällasia vippakonsteja, en sit tiijä mikä todellinen vaikutus on mut ei näitä kokeilemalla mitään häviäkään :D onks teillä ollu jotain vastaavia niksejä käytössä hedelmällisyyden lisäämiseksi? Vauvajutut pyörii edelleen mielessä ja toivon todella kovasti, että kierto tasoittuisi ja bongaisin jatkossa myös ovikset... Meilläkin siis ensimmäinen lapsi on haaveissa :)
Muro 22v, ya 3/2017
Mimpsu 23v, ya 6/2017
NMV 26v, ya 6/17
Mamalukki?
Ervasto, 23v, ya 12/2017
Onpas hauska sattuma Mamalukki, sun nimimerkki osui heti täältä silmään ja tajusin että oltiin aikoinaan samassa yritys päällä 2015-ketjussa TAI vauva.infon foorumilla vastaavassa ketjussa ja plussattiin ilmeisesti sitten samoihin aikoihin, mun pieni täytti siis juuri 1v9kk. Itse tulin nyt tänään ekaa kertaa tänne kurkkimaan, yritys aloitettiin tässä kuussa. Kiva että on "tuttuja" mukana! 😄
Ja Heippa vaan kaikille! Mulla ennestään pojat vm 09 ja 15. Toiveissa kolmas lapsi ensi vuodelle💖 Tuleva jännittää kovasti, edellisellä kerralla tulin raskaaksi yk3, oli kaksosraskaus mutta toisen sydän pysähtyi jo ennen kymmenettä viikkoa. Synnytys oli traumaattinen, kesti neljä päivää kaikkineen ja päättyi hätäsektioon istukan revettyä. Pitkään ajattelin ettei ikinä enää mutta aika on parantanut "haavoja" ja haaveilen uudesta raskaudesta jo kovasti. Toivottavasti haave toteutuu. 😍 Olisi niin ihanaa vielä kerran päästä elämään vauva-arkea ja saada pikkusisarus pojille.
-Höpötin, yk1, kp 21/28-31
Jatkan täällä yksinpuheluani.😂 kuukautiset alkoivat tänään kuin tyhjästä 6 päivää etuajassa , ei mitään ennakkomerkkejä. Kierto oli huimat 22 päivää siis... Seuraavasta ovulaation ajankohdasta ei ole nyt mitään käsitystä, onneks oma kroppa yleensä ilmoittaa ihan selkeästi kun sellainen on käsillä. Mulla on ollut vuoden verran suht säännöllinen kierto niin ärsyttää kyllä kieltämättä jos kierto alkaa nyt sekoilemaan. Jotenkin liittäisin tän ehkä nyt siihen että kuopuksen kanssa imetyskerrat on viimeisen kolmen päivän aikana jonkin verran vähentyneet niin luulisi sellaisen voivan vaikuttavan myös hormonitoimintaan...
-Höpötin, yk2, kp 1/22-31
Hauska yhteensattuma, Höpötin! Mä en sua valitettavasti muista, mutta kävin kurkkimassa, että oot tainnut plussata niihin aikoihin kun liityin taustajoukoista tuohon Yritys päällä 2015 -ketjuun. Mä plussasin silloin toukokuun loppupuolella, eli meidän tyttö on tammikuussa 2016 syntynyt. Katsotaan josko nytkin plussattais samoihin aikoihin :)
Pahoittelut menkoista! Josko seuraavassa kierrossa tärppäisi. Mäkin imetän vielä meidän tyttöä, tällä hetkellä tosin enää melko harvoin. Vähän jännittää, miten imetys mahtaa yritykseen ja kropan toimintaan vaikuttaa..
Omaa napaa sen verran, että täällä tällä hetkellä menossa kp 17/26, oviksen luulin limojen perusteella bonganneeni jo maanantaina kp15, mutta eipä limat loppuneetkaan siihen, vaan vieläkin jatkuu. Yritin muistella esikoisen raskausaikaa, ja pieni muisto oli siitä, että plussakierrossa ovislimat eivät ehkä loppuneetkaan ovikseen niinkuin aiemmin. Olisi kyllä ihan uskomatonta, jos ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäisi -mitä kyllä epäilen.
Vielä Höpöttimen viimeiseen viestiin kantaa ottaen; täällä on kyllä huomattavasti hiljaisempi elo kuin pari vuotta sitten. Mutta kiva tänne on silti jakaa ajatuksiaan :)
Lisäksi paljon onnea kaikille plussanneille!
Mamalukki kp 17/26, yk1
Onpas hauska yhteensattuma Mamalukin ja Höpöttimen kohtaaminen :D Mä täällä aktiivisesti seurailen välillä tosiaan hiljaisempaa keskustelua, itsellä kuitenkin yritys alkamassa vasta parin kk päästä niin vielä ei ole paljoa kirjoiteltavaa. Muuta kuin panikointia epäsäännöllisestä kierrosta.. Oon miettiny ovistestien tilaamista jos voisin nyt etukäteen vähän opetella sen oviksen tunnistamista mutta onkohan sekin jo sitte vähän liian hysteeristä näin aikaisin, en tiedä :D Itse olisin kyllä ihan valmis aloittamaan yrityksen jo tästä kierrosta, mutta mies tosiaan reissussa.. Ja sovittiin kuukausi sitten, että annetaan kierron nyt ensin vähän tasoittua. Mulla on aikanaan ennen pillereitä ollut melko säännöllinen kierto, mutta nyt heitto ollut ihan älytöntä :/
Moikka kaikille!
Lueskelin hieman tätä ketjua keväällä kun päätettiin, että yritys alkaa toukokuun lopulla. E-pillereiden lopettamisen jälkeen odoteltiin ensimmäisiä menkkoja ja sen jälkeen tärppäsikin heti! Vauvasta on haaveiltu pitkään ja olin onneni kukkuloilla. Käytiin yksityisellä varhaisultrassa rv7, koska stressasin menkkamaisia kipuja. Silloin näkyi pikkuisen sydämen syke ja gynekologi sanoi kaiken olevan ihan ok. Valitettavasti rv12 ensimmäisessä virallisessa ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno.. :´( Nyt odotellaan vielä lääkkeellisen tyhjennyksen jälkivuodon loppuvan (kohta mennyt kolme viikkoa ja edelleen tulee pientä tuhrua). Saatiin lääkäriltä lupa aloittaa yritys uudestaan heti vuodon loputtua, mutta hoitohenkilökunnalle olisi helpompi arvioida raskauden kesto jos odotamme ensimmäisiä menkkoja. Odottaminen on turhauttavaa ja vielä turhauttavampaa on se kun ei tiedä milloin tärppää..
-kolibri
Täällä haaveissa kans vauva. :) Yritys vasta aloitettu ja ovishommat mietityttää, että millon on se mun ovishetki kun ei oikein selkeitä oireita ole, tosi pitkään jatkuvaa ala-vatsasärkyä on, eikä viime kierrossa tikuttamalla sanut mitään selvyyttä. Nyt kp10 menossa, joten alkaa oman kehon tutkimukset. :)
Heippa taas!
Tulin päivittelemään omia kuulumisia 😊
Eli nyt ois menossa kp 40/31! 😳
Viikko sit näytti negaa, tänään tein kahen tunnin päiväpissasta ja negaa sekin näyttää. Mun menkat on täysin kateissa! Välillä on menkkakipuja, lievää etomista, rinnat turpeat ja kipeät.. En tiiä! Tulis nyt plussa tai alkaispa menkat 😂 Ihan miten vaan, kunhan nyt jotain tapahtuis! 😬
Aattelin huomen aamuna tehä myös testin. Varmaan kans nega, mut sit jään vaan odottelemaan jos jotain tapahtuis. Mulla ei oo ikinä normaalisti venyny kierto näin 🙈
*Muoks. Puhdas nega tuli!
Kauanko muuten pitää odottaa, et menkat käynnistetään lääkkeillä??
Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️