Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksuaalisesti värittynyt n.30 vuotta vanha valokuva albumissani, joka viittaa lapseen sekaantumiseen

Vierailija
22.06.2016 |

Heti alkuun kerron, että kuvan on ottanut minä, mutta olen jäänyt miettimään, että kuvassa tulee hyvin voimakkaasti miehen elehtemisestä esikoistytärtään kohtaan sellainen tunne, että tyttärensä olisi ollut kyseisen miehen seksuaalisen häirinnän kohteena. Ja epäilykseni ei todellakaan ole mikään turha ja kuviteltu juttu, sillä itse olin lapsuudessani henkilökohtaisesti tuon saman henkisesti sairaan seksuaalisen häiriköinnin uhri.
Mitä tekisitte sijassani tuon valokuvan perusteella? Olisiko viisasta vaan antaa asian olla vai lähettää kyseinen kuva tuolle jo edesmenneen miehen tyttärelle, joka jo liki nelikymppinen perheellinen nainen, ja kysyä suoraan ja ottaa puheeksi, että joutuiko hänkin samankaltaisen ja ties vieläkin pahemman seksuaalisen häirinnän kohteeksi lapsuudessaan?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut sitten sillon mieleen kysellä kun veljesi rupesi lisääntymään? Vaan tälläin vuosikymmenten jälkeen, että hei niin muuten Pera hyväkskäytti mua, toivottavasti ei sua, en viittiny kertoa ja puuttua aiemmin, aattelin että saat paremmat traumat sisarustes kanssa!

Vittu haloo ap mikä ääliö olet, anna olla kun et aiemminkaan välittänyt!!!

ALOITTAJANA vastaan, että kiitos noista haukuistasi, joka kertoo kyllä sinusta ja häiriintyneisyydestäsi. Ja sulla on ikävä kyllä luetun ymmärtämisvaikeuksia. Mistä mun sisarusteni traumoista sä oikein puhut? Hei haloo, nyt on kyse mun häirikköveljeni tyttäristä, eikä mun omista sisaruksistani!!! Ei mun omia sisaruksiani veljeni häirinnyt vaan minua ainoastaan.

Vierailija
22/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna olla. Mitä myönteisiä vaikutuksia kuvan lähettämisellä voisi olla? Mies on kuollut, eli asiaa ei hänen kanssaan ole mahdollista selvittää eikä myöskään rikosilmoitusta voi tehdä. Jos hyväksikäyttöepäilyillä on pohjaa, on nainen jo tehnyt asian eteen ne toimenpiteet, jotka haluaa tehdä. Ei kuva mitään muuta, korkeintaan kääntää veistä haavassa. Minusta tuntuu, että oikeasti haluat vain päästä pätemään ja mässäilemään asialla.

ALOITTAJANA ihmettelen vaan,että mitähän pätemistä ja mässäilemistä olisi siinä, että haluaisin tietää, että jatkoiko veljeni myös omien tyttäriensä seksuaalista häirintää, kuten hän teki minulle lapsena ollessani; ja tiedoksi vaan, että asiaa kyllä yritettiin jo lapsena tekemäni ilmiannon jälkeen asianomaiselta tituleerata, mutta lääkityksen alaisuudessa oleva sairas kun oli, niin eihän hän pystynyt tunnustamaan mitään, vaan raivostui aivan silmittömästi vielä äidillenikin vuosikymmeniä myöhemmin.

Tässä oikeastaan paljastit motiivisi. Sinä haluat tietää, käyttikö mies myös tätä toista naista hyväkseen. Kyse on siis sinun uteliaisuudestasi. Ymmärrän, että asia vaivaa sinua, mutta mitä oikein teet tuolla tiedolla? Terapeutti on oikea henkilö käsittelemään traumaasi, ei veljesi tytär.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä kannatan totuuden julkituomista, puhumista myös kipeistä aiheista.

Voisiko tätä lähestyä siten, että laittaisit kuvan hänelle ja avaisit keskustelun kauttarantain 'tuleeko sinulle tältä ajanjaksolta muistikuvia' tms?

Kyse ei ilmeisesti ole ihan lähisukulaisesta? En todellakaan haluaisi, että joku kaukaisempi serkku tai naapuri ryhtyisi utelemaan yksistyisasioitani tai leikkimään terapeuttia. Nainen osaa itse hankkia terapiapalveluita ja kertoa asiasta niille, joille haluaa.

ALOITTAJANA  vastaan, että kyse on kuuleppas ihan veljeni tyttärestä. 

Ilmeisesti ette ole kovin läheisiä kuitenkaan? Jos olisitte, olisi asia varmaan tullut jo jossain muussa yhteydessä esille. Se, että alat kaivella tätä asiaa 30 vuoden jälkeen, kertoo, etteivät välinne ole sellaisia, että sinun kannattaisi mennä aiheesta kyselemään.

Vierailija
24/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut sitten sillon mieleen kysellä kun veljesi rupesi lisääntymään? Vaan tälläin vuosikymmenten jälkeen, että hei niin muuten Pera hyväkskäytti mua, toivottavasti ei sua, en viittiny kertoa ja puuttua aiemmin, aattelin että saat paremmat traumat sisarustes kanssa!

ALOITTAJANA vastaan, että kiitos noista haukuistasi, joka kertoo kyllä sinusta ja häiriintyneisyydestäsi. Ja sulla on ikävä kyllä luetun ymmärtämisvaikeuksia. Mistä mun sisarusteni traumoista sä oikein puhut? Hei haloo, nyt on kyse mun häirikköveljeni tyttäristä, eikä mun omista sisaruksistani!!! Ei mun omia sisaruksiani veljeni häirinnyt vaan minua ainoastaan.

Sinulla on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, nimenomaan tarkoitin sen esikoistyttären sisaruksia. Luultavasti niitä on joska mainitsit ESIKOISTYTÄR.

Vierailija
25/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä kannatan totuuden julkituomista, puhumista myös kipeistä aiheista.

Voisiko tätä lähestyä siten, että laittaisit kuvan hänelle ja avaisit keskustelun kauttarantain 'tuleeko sinulle tältä ajanjaksolta muistikuvia' tms?

Kyse ei ilmeisesti ole ihan lähisukulaisesta? En todellakaan haluaisi, että joku kaukaisempi serkku tai naapuri ryhtyisi utelemaan yksistyisasioitani tai leikkimään terapeuttia. Nainen osaa itse hankkia terapiapalveluita ja kertoa asiasta niille, joille haluaa.

ALOITTAJANA  vastaan, että kyse on kuuleppas ihan veljeni tyttärestä. 

Ilmeisesti ette ole kovin läheisiä kuitenkaan? Jos olisitte, olisi asia varmaan tullut jo jossain muussa yhteydessä esille. Se, että alat kaivella tätä asiaa 30 vuoden jälkeen, kertoo, etteivät välinne ole sellaisia, että sinun kannattaisi mennä aiheesta kyselemään.

Härren good sentään; jaa ettei veljen lapset ole minulle läheisiä sukulaisiako? Niinkö? Minun mielestäni he kylläkin ovat, ja sinä et voi tietää, etkä tiedäkkään, kuinka läheiset meidän välimme ovat tänäkin päivänä saatika, että et voi tietää, mitä edesmenneen veljeni perheessä on tapahtunut menneiden vuosien ajan, enhän nyt rupea tänne kaikkia yksityiskohtia kertomaan veljeni perheen tapahtumista hänen lapsienkaan suhteen, mitä on tapahtunut ja mitä ei.

Vierailija
26/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan halutessasi kertoa ystävällisesti mutta suoraan omasta kokemuksestasi. Mielestäni sinun ei kuulu avata toisten mahdollisia hyväksikäyttökokemuksia, omastasi voit puhua. Tyttö tekee sitten tiedolla mitä haluaa.

Vierailija
27/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sit uikutat täällä vastauksia. Ota kuva käteen ja lompsi kyseleen insestistä. Sillähän siitä pääset.

Et kuitenkaan vastannut mun viestiin sen enempiä, voisitko miettiä mielessäsi: miksi havahdut asiaan nyt, mikset 30v sitten? Silloin kun asialle olisi voinut tehdä jotain. Olet vaiennut asiastasi, kun olisit voinut sen veljesi vaimolle ja veljelle suoraan sanoa. Onko tavallistakin että insestin jälkeen vielä hengataan vuosikymmeniä hyvissä väleissä?

Joko tämä on huono provo tai olet ap oikeasti helvetin idiootti.

Vierailija
28/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sit uikutat täällä vastauksia. Ota kuva käteen ja lompsi kyseleen insestistä. Sillähän siitä pääset.

Et kuitenkaan vastannut mun viestiin sen enempiä, voisitko miettiä mielessäsi: miksi havahdut asiaan nyt, mikset 30v sitten? Silloin kun asialle olisi voinut tehdä jotain. Olet vaiennut asiastasi, kun olisit voinut sen veljesi vaimolle ja veljelle suoraan sanoa. Onko tavallistakin että insestin jälkeen vielä hengataan vuosikymmeniä hyvissä väleissä?

Joko tämä on huono provo tai olet ap oikeasti helvetin idiootti.

Ei vaan sinä olet helvetin idiootti kun tällaisia kirjoittelet. Hyväksikäyttö traumatisoi ja mykistää uhrin vuosiksi. Sinä syyllistät tekstilläsi uhria, jolla on riittävän raskas historia. Häivy pois kirjoittelemasta ja näe painajaisia pahuudestasi.

Vierailija
29/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin huolissani veljen tyttärestä ja yrittäisin lähestyä häntä jotenkin asiassa. Se olisi välittämistä.

Vierailija
30/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä videosta saa hyviä vinkkejä tällaisissa vaikeissa tilanteissa!

Vierailija
31/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein haluat, ap? Kysyt mielipiteitä ja neuvoja, ja kun sinulle vastataan asiallisesti ja perustellen, heittäydyt nenäkkääksi ja alat väittää vastaan. Älä kysy, jos et halua vastauksia. Mielipiteet ovat jakautuneet selvästi niin, että enemmistön mielestä sinun ei tule ottaa asiaa puheeksi. Tämä ei selvästikään ole se vastaus, jota toivoit, mutta siihen sinun tulee tyytyä. Minua ei ainakaan huvita enää jatkaa keskustelua, koska taitaa olla aika selvää, että teet oman mielesi mukaan riippumatta siitä, mitä muut sinulle sanovat.

Vierailija
32/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voi auttaa muita, pitää olla itse vahva. Ja selvinnyt. Vuosikausia noihin meneekin. Nykyään uskaltaa sentää sanoa sanan insesti ääneen, vuosia sitten ei. Tabut murtuu.

Vierailija
33/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, nimenomaan tarkoitin sen esikoistyttären sisaruksia. Luultavasti niitä on joska mainitsit ESIKOISTYTÄR.

ALOITTAJA VIELÄ SELVENTÄÄ: Mistäpä tiedät, mitä on kyselty ja keneltä; ja kuten tässäkin tapauksessa, ei itse syyllinen kyennyt edes puhumaan rikollisesta häiriköinnistään milloinkaan eläessään, vaikka sitä häneltä tivattiin vanhemmiltani saadun tiedon mukaan jo lapsuudessani ja myöhemminkin. Itse kyllä sain kehoitettua syyllisen eläessään, että älä vaan häiritse omia lapsiasi!!!!!  Siitähän juurikin onkin kysymys, että ehtikö häiritä sittenkin???? Mutta mitäpä sillä tiedolla enää tekisinkään!!!  Toisekseen veljeni vaimolle olen kertonut ko. häiriköinnistä jo vuosikymmeniä sitten omasta jutustani, että kainet sillä veljeni vaimollakin on olleet silmät päässään, ja pystyi seurailemaan, jos pystyi tuossa suhteessa, noh, eipähän nuo jutut olekkaan aina kuin kahden keskistä ilman todistajien läsnä olemista, ja tyhmäkin ymmärtää, että silminnäkijät sattuvat harvoin paikalle, kun tuon luokan kiusaaja iskee uhriinsa.

Vierailija
34/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse ääliö, jos olet noinkin pihalla koko ap:n jutusta, että hänen olisi pitänyt kysellä jo ennen veljensä lisääntymistään olemattomilta veljen lapsiltaan ko. asiasta, ai keneltä ap. olisi kysellyt sitten, onko häirintää tapahtunut, kun ei veljellä ja vaimollaan vielä ollut yhtään lastakaan??????

Vierailija
35/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että olet oikea henkilö selvittämään asiaa. Jos tuolla 40-vuotiaalla tyttärellä on näitä kokemuksia ja hän ei ole niitä tähän päivään mennessä sinun kanssasi jakanut, jätä hänet rauhaan. On ihan mahdollista, että hän on saanut apua muualta.

Minulla on kokemuksia veljeni ahdistelusta. En ole niitä käsitellyt perhepiirissä. Veljeni meni naimisiin ja sai lapsia, myös tyttöjä. En ole katsonut asiakseni tarkkailla heidän elämäänsä. Voin omasta kokemuksestani sanoa, että viimeinen mitä haluaisin, on se, että väärä henkilö tulisi urkkimaan kokemuksestani.

Vierailija
36/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajaa painavat vanhat tapahtumat, hänen kannattaisi hankkia ammattiapua. 

Kahden hyväksikäytetyn keskenäinen yhyy-mässäily ei auta kumpaakaan. 

Mistä ap tietää, miten toinen nainen on käsitellyt asiansa? Kenties hän ei tiedosta koko asiaa, jolloin ap:n puheet voisivat tehdä pahaa jälkeä, pilata lapsuusmuistot, aiheuttaa mielenterveydellisiä ongelmia jne. Oikeasti vakavia asioita toisen naisen psyykelle. On myös mahdollista, että hän on jo käynyt terapiassa tapauksen vuoksi ja "hoitanut asian". 

Sitten toki sekin, että ei ollut oikeasti mitään seksuaalista hyväksikäyttöä ja ap menisi haukkumaan pedofiiliksi viatonta edesmennyttä ja edelleen toisen naisen mielenterveys järkkyisi ja arki muuttuisi huonompaan. 

Vierailija
37/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on käytetty lapsena hyväksi perheen sisällä. En todellakaan alkaisi puhumaan asiasta ventovieraan kanssa. Vain paras ystäväni ja mieheni tietävät. En kertoisi edes muille kavereille/perheenjäsenille/sukulaisille/lapsuuden tutuille/KENELLEKÄÄN. 

Jos kukaan alkaisi kyselemään aiheesta, tulisi jotenkin perverssi kuva kyselijästä enkä kertoisi mitään. 

Jos joku tulisi avautumaan omista lapsuustraumoistaan, toki lohduttaisin mutten edelleenkään kertoisi mitään omista asioistani. Ne ovat minun historiaani, ne eivät kuulu kenellekään muulle ja olen pitänyt tätä linjaa koko ikäni. 

Olen myös käynyt juttelemassa ammatti-ihmiselle. Olen monet kerrat ajatellut, että olisipa keino jolla unohtaa kaikki tapahtunut. Olla vaan autuaan tietämätön. Olisi paljon helpompaa kuin elää koko ajan näiden mörköjen kanssa.

Vierailija
38/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittajaa painavat vanhat tapahtumat, hänen kannattaisi hankkia ammattiapua. 

Kahden hyväksikäytetyn keskenäinen yhyy-mässäily ei auta kumpaakaan. 

Mistä ap tietää, miten toinen nainen on käsitellyt asiansa? Kenties hän ei tiedosta koko asiaa, jolloin ap:n puheet voisivat tehdä pahaa jälkeä, pilata lapsuusmuistot, aiheuttaa mielenterveydellisiä ongelmia jne. Oikeasti vakavia asioita toisen naisen psyykelle. On myös mahdollista, että hän on jo käynyt terapiassa tapauksen vuoksi ja "hoitanut asian". 

Sitten toki sekin, että ei ollut oikeasti mitään seksuaalista hyväksikäyttöä ja ap menisi haukkumaan pedofiiliksi viatonta edesmennyttä ja edelleen toisen naisen mielenterveys järkkyisi ja arki muuttuisi huonompaan. 

Tämä!

Vierailija
39/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse ääliö, jos olet noinkin pihalla koko ap:n jutusta, että hänen olisi pitänyt kysellä jo ennen veljensä lisääntymistään olemattomilta veljen lapsiltaan ko. asiasta, ai keneltä ap. olisi kysellyt sitten, onko häirintää tapahtunut, kun ei veljellä ja vaimollaan vielä ollut yhtään lastakaan??????

Ihanko oikeasti täällä on näin heikkolahjaisia ihmisiä? Eivät ymmärrä lukemaansa mitenkään päin?

No ei muuta kun jatkakaa. Ap 40v sukulaisnainen on varmaan hyvillään, kun tälläista asiaa ruvetaan nyt repostelemaan ☺

Vierailija
40/74 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti täällä on näin heikkolahjaisia ihmisiä? Eivät ymmärrä lukemaansa mitenkään päin?

No ei muuta kun jatkakaa. Ap 40v sukulaisnainen on varmaan hyvillään, kun tälläista asiaa ruvetaan nyt repostelemaan ☺

Tällaista asiaa ruvetaan repostelemaan. :) Ääripää, että pidetään suuppuset kiinni, ollaan hiljaa, jotta mahdollinen kierre saa rauhassa jatkua ja seurataan uutisia josko näkyisi tuttuja nimiä. Tuskin ap asialla rupeisi repostelemaan. Ja jos ottaakin kontaktia veljentyttöön, tuskin ekoissa lauseissa repostelisi että isäs oli sairas, koskiko suhunkin. Vaatinee parit kahvittelut alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi