Mahdollinen raskaus, mies ei halua puhua asiasta!
Tilanne siis se, että olen mahdollisesti raskaana. Testin voin tehdä vasta viikon päästä, joten sinne asti pitäisi odotella.
Koitin jutella asiasta miehen kanssa ja hän toteaa vain että "mitäpä sitä etukäteen stressaamaan" !! Siis en minä haluakaan stressata, mutta olisi kiva jutella vaihtoehdoista näin etukäteen, ettei tule sitten shokissa tekemään typeriä päätöksiä.
Mies kuulemma miettii asiaa sitten kun se on ajankohtainen. Ärsyttää kun en tiedä yhtään mitä mieltä hän on asiasta, en HALUA odottaa sitä positiivista raskaustestiä.
Kysyin ahdistaako häntä asiasta puhuminen. Ei ahdista.
Ainoa mitä mies suostui sanomaan oli se, että hänelle sopii kyllä kaikki vaihtoehdot. Sen minäkin olen jo arvannut, mutta miksi ei voi sanoa yhtään miltä hänestä tuntuu ja mitä mieltä olisi asiasta.
On joskus puhunut, että oma vauva olisi kiva, mutta minä olen käsittänyt ne vitsinä. Samoin joskus vitsaili "sitten me varmaan tehdään vauva" kun kumit olivat lopussa.
Minua ahdistaa niin paljon, olisi kiva jos voisi puhua näistä jonkun kanssa. Kenellekään kaverilleni en kehtaa vielä tässä vaiheessa puhua, jos en sitten olekaan raskaana.
Kommentit (29)
Voi juma, odota nyt oikeasti sitä testin vastausta ensin. Voit kirjoittaa jossittelusi vaikka päiväkirjaan!
Eli siis sinä haluat keskustella perheen perustamisesta, mutta et tohdi ottaa asiaa suoraan puheeksi, niin käännät sen tuolla tavoin, että haluat keskustella miehen kanssa siitä, jos nyt sattuisit ehkä mahdollisesti olemaan raskaana?
Olen kyllä miehen kanssa samoilla linjoilla, että mitäpä tuota ennakkoon jahkailee, oletko vaiko et, sen sijaan kannattaisi vaan ottaa asia puheeksi siltä kannalta, että haluatteko lapsen nyt vai ei, tuollainen "sitten me varmaan tehdään vauva" heittely puolin ja toisin saa tilanteen vaikuttamaan siltä, että molemmat ehkä vähän haluaisittekin lasta, mutta ette kehtaa ottaa asiaa puheeksi tosimielellä.
Hyi mikä psykoakka. Toivottavasti et ole raskaana
Miksi luulet olevasi raskaana jos menkatkaan eivät ole vielä myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Mietin täällä ihan samaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oiskohan vaikka ehkäisy pettänyt.
No joo, olen ap:n kanssa samaa mieltä, että kannattaisihan noista asioista puhua, varsinkin kun mieskin tuntuu jopa haluavan lapsen.
Oletteko olleet vain vähän aikaa yhdessä? En keksi mitään muuta syytä moiselle ujostelulle ja vihjailulle.
Ehkä mies pelkää, että haluat ehdottomasti abortin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in, mutta kun ap ei ole vielä edes tehnyt testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in, mutta kun ap ei ole vielä edes tehnyt testiä.
Millainen testi kumin puhkeamiseen tarvitaan?
Miksi ap ei ole hakenut jälkiehkäisyä? Miksi et käytä pillereitä? Olette siis harrastaneet seksiä ilman mitään ehkäisyä useita kertoja, kun voit olla noin varma raskaudestasi?
Vierailija kirjoitti:
No joo, olen ap:n kanssa samaa mieltä, että kannattaisihan noista asioista puhua, varsinkin kun mieskin tuntuu jopa haluavan lapsen.
Oletteko olleet vain vähän aikaa yhdessä? En keksi mitään muuta syytä moiselle ujostelulle ja vihjailulle.
Minustakin tuntuu, että mies haluaa lapsen enemmän kuin ap ja pelkää että ap tekee väkisin abortin.
Siis mikä tuossa on epäselvää? Mies haluaa miettiä asiaa sitten kun raskaus on varmistunut. Hänelle käy kaikki vaihtoehdot, eli haluaa kyllä pitää lapsen, mutta ei aio pakottaa sinua äidiksikään jos haluat abortin.
Jos mies ei haluaisi lasta, ahdistuisi silminnähden ja sanoisi heti että vain abortti on vaihtoehto.
Lue rivien välistä hyvä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tuntuu, että mies haluaa lapsen enemmän kuin ap ja pelkää että ap tekee väkisin abortin.
Minusta taas kuulostaa siltä että ap tahtoo lapsen enemmän kun mies ja mies toivoo ettei ap ole raskaana jotta ei tarvitse ehdottaa aborttia
No minä en itse haluaisi olla sellaisessa parisuhteessa, jossa ei keskusteltaisi. En todellakaan jaksaisi mitään "katotaan sitten" -jahkailua. Jos joku asia mietityttää, siitä pitää voida puhua. Varsinkin tuollaiset elämän suurimmat asiat haluan ehdottomasti puhua selväksi kunnolla, enkä odotella jotain epämääräisiä "jutellaan sitten kun se on ajankohtaista" -aikaa. Se puhumisen aika on nyt, kun kerran se asia nyt on ajankohtainen!
Vierailija kirjoitti:
No minä en itse haluaisi olla sellaisessa parisuhteessa, jossa ei keskusteltaisi. En todellakaan jaksaisi mitään "katotaan sitten" -jahkailua. Jos joku asia mietityttää, siitä pitää voida puhua. Varsinkin tuollaiset elämän suurimmat asiat haluan ehdottomasti puhua selväksi kunnolla, enkä odotella jotain epämääräisiä "jutellaan sitten kun se on ajankohtaista" -aikaa. Se puhumisen aika on nyt, kun kerran se asia nyt on ajankohtainen!
Eihän se asia ole nyt ajankohtainen kun raskaustestiä ei ole vielä tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ajankohtainen, jos kerran ap sitä miettii. Vai eikö teillä keskustella mistään tulevaisuudesta etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Moi ap! :) Turhaan koitat puolustella räyhäämistäsi. Kaikki me tiedetään että se olet sinä. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ajankohtainen, jos kerran ap sitä miettii. Vai eikö teillä keskustella mistään tulevaisuudesta etukäteen?
Ajankohtainen tarkoittaa sitä että asia on päällä juuri nyt. Lasten yrittäminen on se ajankohtainen asia nyt ja siitä olisi pitänyt apn ja miehensä puhua jo ennen paljaalla panemista eli yritetään kytkeä lasta vai ei. Lapsi on ajankohtainen vasta sitten kun se positiivinen testi sieltä tulee ja silloinkin on vielä se 12 viikon riskiaika että raskaus menee kesken
Ennemmin teidän kannattaisi puhua ehkäisystä. Siis joko kumia käytetään tai sitten ei ja laitetaan se lapsi alulle. Tänään. Heti.
Rauhoitu! Vedät oireita ihan omasta päästäsi jos menkatkaan ei ole vielä myöhässä. Raskausoireet alkavat vasta rv5, eli abaouttiarallaa silloin kun kuukautiset jäävät pois.