Kun jogurttitölkki menee tyhjäksi..heität sen roskiin heti vai vielä huuhteletko vedellä ja juot?
Kyse siis niistä litran ja kahden litran tölkeistä. Itse lasken hieman vettä, heiluttelen ja tadaa lasillinen janojuomaa. Nuukuutta? :)
Kommentit (22)
Ostan jogurttini ämpärissä ja kun jogurtti on syöty, pesen ämpärin ja käytän sitä esim. pakastusrasiana.
Leikkaan pahvisen tölkin auki ja kaavin niin puhtaaksi, ettei huuhtomalla enää enempää irtoa.
Huuhtelen ja pistän kartonkikeräykseen. En juo. Hennkilökohtaisesti minua kyllä ärsyttää se että jukurttitölkkiä ei saa kunnolla tyhjäksi, vaan loppu menee aina huutoessa hukkaan. Jotenkin tuollainen "pesuveden" juominen ei kuitenkaan kiehdo. Malttaako ap heittää juomisjätteen eli virtsan hukkaan vai säilöökö sen tuohon tyhjään purkkiin?
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan pahvisen tölkin auki ja kaavin niin puhtaaksi, ettei huuhtomalla enää enempää irtoa.
Olen joskus myös harrastanut tuota, mutta siinä sotkee veitsen ja leikkuulaudan. Mitä käytät kaapimiseen, lusikka on vähän lyhyt. Taikinanuolija voisi olla kätevä?
-5-
Leikkaan tölkin auki ja nuolen puhtaaksi. Joskus myös ravistelen maidon kanssa, mutta en veden.
Heitän roskiin. Säästöä tulee siinä kun ei osta jogurttia purkeissa.
Leikkaan tölkin pieniksi palasiksi, nuolen palaset puhtaaksi ja käytän niitä palapelinä. Ravintoa ja viihdykettä.
Puristan tölkin tyhjäksi ja heitän sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus myös harrastanut tuota, mutta siinä sotkee veitsen ja leikkuulaudan. Mitä käytät kaapimiseen, lusikka on vähän lyhyt. Taikinanuolija voisi olla kätevä?
-5-
Leikkaan saksilla, puolestavälistä poikki. Lusikka riittää ja tiskiä vain sakset ja lusikka.
Tungen täyteen talouspaperia, annan muhia pöydällä vuorokauden ja sitten lasken rojut sisään. Kalun nuoletan lopuksi rouvalla. Kätevää ja edullista.
Huuhtelen maidolla tai sitten en.
Leikkaan saksilla auki, ja koira nuolee sen tyytyväisenä. Sitten roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan tölkin auki ja nuolen puhtaaksi. Joskus myös ravistelen maidon kanssa, mutta en veden.
Tuoremehu on ihan ok myös. Ainakin osa noista juotavista jogurteista on jotain mehun ja jogurtin seoksia.
Rutistan ppurkin tyhjäksi, avaan ja huuhtelen kierrätykseen.
En kyllä todellakaan joisi mitään jogurttiin sotkettua vettä.
Hölskytän prkleellisesti appelsiinimehun kanssa -> taivaallinen smoothie.
Rutistelemalla tyhjennän sen kulhoon tai suoraan suuhun.
Sekajätteeseen sen jälkeen.
Useimmiten leikkaan tölkin ja kaavin lusikalla tyhjäksi. Joskus jätän leikkaamatta, laitan tilkan vettä tai maitoa, ravistelen ja laitan esim. smoothieen.
Maidolla huuhdon..lapsille jukurttijuomaa.
Ne on ihan et wauu...mamma on taikuri.Arjen ihmeitä
Pistän puoli desiä punaista viinimarjamehua ja hieman vettä. Hölskytän ja juon tämän pirtekön. Sitten vettä, hölskytän ja kaadan viemäriin. Puhdas tölkki kartonkikeräykseen litistettynä.
Käytännöllisyyttä.