Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin kirje miehelle, joka kävi eilen kaupassa ostamassa kaljaa

Vierailija
22.06.2016 |

Muistan sinut aikaisemmiltakin kerroilta. En ehkä muuten muistaisi, mutta muistan ilmeet tyttäriesi kasvoilla. Toinen tyttäristäsi oli selvästi alle kouluikäinen ja toinen ehkä juuri kouluja aloittamassa. Vetoan sinuun ja kaikkiin muihin isiin jotka tekevät samaa; olkaa kilttejä ja lopettakaa. Se on teille vain muutama kalja työpäivän jälkeen, mutta tyttärillesi se saattaa aiheuttaa elinikäiset traumat.
Seuraavan kerran kun tulet tyttärinesi kauppaan ja ostat heille pillimehut ja itsellesi kaljat, pyydän, että katsot heitä silmiin. Pyydän, että näet heidän silmissään saman pelon, häpeän ja suoranaisen pakokauhun kuin olisin jonkun toivonut näkevän minun kasvoillani kun isäni teki minulle samoin.
Saatat ajatella, etteivät tyttäresi ymmärrä. Voin surukseni todeta että he kyllä ymmärtävät. He kyllä huomaavat, että olet nauttinut muutaman kaljan. He huomaavat, että olet erilainen. Se pelottaa heitä. Se hävettää heitä.
Joten jos yhtään rakastat tyttäriäsi, lakkaat tekemästä heille näin. Ja kyllä minä tiedän, että rakastat. Et ehkä näe syytä lopettaa, sillä "eihän muutama kalja työpäivän jälkeen ketään vahingoita". Jos et pysty lopettamaan itsesi tai vaimosi takia niin ole kiltti ja lopeta tyttäriesi takia.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla