Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoin eilen autoa puolen vuoden tauon jälkeen

Vierailija
22.06.2016 |

Olen siis melko tuore kuski ja erittäin vähän ajokokemusta. Olin niin paineissa :D ja ajoin max kakkosvaihteella koko matkan... Ja varmistin koko ajan apukuskilta (vaikka Pekka) tekemisiäni, tyyliin "toi väistää meitä, VAI MITÄ PEKKA??"

:)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tyhmä temppu hommata ajokortti ja lopettaa sitten ajaminen kokonaan. Toivottavasti opit tuosta kokemuksesta sen, että harjoittelet itsellesti ajotaidon nyt, kun sen pohjat vielä ovat koossa, ja sitten pidät sitä yllä siihen asti, kun lääkäri tai poliisi ottaa kortin pois.

Vierailija
2/7 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tyhmä temppu hommata ajokortti ja lopettaa sitten ajaminen kokonaan. Toivottavasti opit tuosta kokemuksesta sen, että harjoittelet itsellesti ajotaidon nyt, kun sen pohjat vielä ovat koossa, ja sitten pidät sitä yllä siihen asti, kun lääkäri tai poliisi ottaa kortin pois.

Minut pakotettiin hankkimaan ajokortti :( enkä talvella halunnut ajaa. Nyt täytyy treenata autokoulun viimeistä vaihetta varten, jonka käyn syksyllä

Ap

Vierailija
4/7 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jonnekin syrjäiseen ja aukeaan paikkaan, jossa harjoittelet auton hallintaa. Sitten lähdet ajamaan liikenteeseen ja harjoittelemaan sitä, että kuka väistää ja ketä. 

Eli opettelet siellä rauhallisessa paikassa kytkimen käytön täysin sujuvaksi, ajamaan kakkosella tasaisesti ja nykimättä ja löytämään sen hetken, jolloin auto haluaa vaihdettavan kolmoselle sekä vaihteiden vaihdon sujuvasti (on muuten rauhoittavampaa ajaa liian isolla kuin liian pienellä vaihteella, koska auto huutaa ja reagoi liian herkästi kun ajelet liian pienellä vaihteella). Lisäksi opettelet jarruttamaan, auton mittasuhteet (kylkien etäisyys pysäköidyistä tai vastaantulevista) ja peruuttamaan, mielellään taskuparkkiin ja mäkilähtö. Sitten on tehty niin hyvä pohjatyö, että voit keskittyä täysin liikenteeseen. Vaatii toki joidenkin tuntien työn, mutta ei ole lainkaan hukkaan heitettyä aikaa. 

Vierailija
5/7 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pois muutoa jo aiemmin, kun miehen kanssa meni huonosti mutta päätimme yrittää lasten takia. nyt kuitenkin katkesi se kamelin selkä, joko muutan pois tai teen jotain itselleni..

mielelläni lähtisin jo nyt, jos vain olisi paikka mihin mennä !

Olen tässä laitellut viestejä miehelle ja takaisin tuli " jos tuon kulta sulle suklaata ?" Idiootti..

Luuleeko se että minulla on pms ?!

en tiedä onko mies huomannut, etten muista milloin viimeksi olen vittu käynyt suihkussa tai että en pysty syömään ...

Toisaalta mies ei tuntenut mnua silloin, kun olin 16 v ja osastolla masennuksen takia. Kerroin joskus suhteen alussa illeeni nuorena masentunut, mutta mies ilm pisti sen teiniangstin piikkiin sillä alkoi hölistä miten häntä kerran suututti kun ei Apulannan keikalle päässyt. Tuon jälkeen päätin wtten kerro enempää!

Ap

Ap

Vierailija
6/7 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut pakotettiin hankkimaan ajokortti :( enkä talvella halunnut ajaa. Nyt täytyy treenata autokoulun viimeistä vaihetta varten, jonka käyn syksyllä

Ap

Se, halusitko kortin vai et, on yhdentekevää. Olennainen kysymys on se, haluatko oppia ajamaan kunnolla. Jos haluat, ajat sekä kesällä että talvella niin paljon, että ensin opit ja sitten pidät taitoa yllä niin, ettei rattiin lähtiessä tarvitse hermoilla tai pelätä. Nyt loma-aikoina on hyvä harjoitella hieman vähemmässä liikenteessä, joten kipin kapin ajamaan siitä. Ja syksyllä sitten otat opetuksesta irti kaiken, minkä saat, ja jatkat harjoittelua sekä tuiskussa että tuulessa sitkeästi myös viimeisen vaiheen jälkeen. Autolla ajaminen nimittäin on yksi niistä jutuista, joissa harjoittelusta fuskaaminen voi käydä kohtalokkaaksi itselle ja muille.

Vierailija
7/7 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta taukoa on vielä lyhyt aika. Kannattaa nyt ajaa aika paljon, jotta rutiinit kehittyvät.

Itse ajoin parikymppisenä aika paljon. Nyt on ollut vuosien tauko, mutta arvelen, että hankittu ajokokemus on taitona tallella, kun hieman harjoittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä