Juhannusjuopottelu-gallup
No niin. Kuinka paljon aiot kipata tänä juhannuksena?
Kommentit (83)
En tiedä, miksi mun pitäis juhannuksena jostain erityisestä syystä juoda. Voi olla, että otan lasin valkkaria, mutta todennäköisesti en. Grillata kyllä aion :)
Olen kahden pienen lapsen yh ja tämä on ensimmäinen juhlapyhä mieheni kuoleman jälkeen, jos ei hautajaisia lasketa. Mielellään vietän sen ihan meidän pienen perheen kesken. Mökille ja rientoihin ehtii myöhemminkin.
Roseeta, punaviiniä ja olutta. Aattona, juhannuspäivänä tuskin enää.
Ostin yhden puolen litran Lapin kullan, jonka juon juhannuksena.
- vastuullisesti.fi
En juo. Asun Tanskassa ja juhannus on ihan normaalisti työpäivä. Kokko on toki illalla. Me poltetaan noita :)
Eipä oo mitään suunnitelmia. Juon sitä, mikä maistuu ja sen verran, kun hyvältä tuntuu. Todennäköisesti pari lasia viiniä menee ruoan kanssa.
Tai oonhan mä suunnitellut: Huomenna napsautan pari olutta etätyöpäivän päätteeksi ja siivoan kotia.
Lasi skumppaa tai yksi siideri. Aion olla ajokunnossa koko juhannuksen. Perheeseen kuuluu lapsia ja ihan mielelläni vietän juhannuksen lähes ilman alkoholia.
Ehkä yhden pienen oluen saunan jälkeen. Lasten kanssa mökillä, periaatteena on olla aina ajokuntoinen kun lapsia paikalla.
En juo, koska olen alkoholisti. Luotan siihen, että AA:n juhannusjuhlissa ei kukaan muukaan juo, siis alkoholia.
Jaloviinaa kaljaa ja ehkä pari absinttia...
Miehen ja kolmen aikuisen pojan kanssa kotona, ainakin suurimman osan aikaa.
Pojat varmaan häipyvät aattoillaksi omille teilleen, ja vanhempani tulevat istumaan iltaa ja grillaamaan. Miehet sihauttavat muutamat oluet. Äiti ei juo mitään. Minulla saattaa olla siideri, jos löydän kaupasta sen ainoan merkin, joka maistuu. Vanhusten lähdettyä voi olla jonkun drinksun paikka, tai sitten ei, jos alkaa nukuttaa.
Juhannuspäivänä syömme savulohta ja uusia perunoita. Voi olla, että taas miehillä sihahtaa pullo tai pari, ja naiset juovat sitruunavettä. Illalla voin ehkä ottaa jonkun miehen sekoittaman pitkän juoman, hän taas nauttii todennäköisesti pari viskilasillista.
Sunnuntaina tuskin nautimme mitään alkoholia.
Kiva lukea, että näin monille alkoholi ei ole pääasia. Kun lapset olivat pieniä, ikinä ei kumpikaan meistä vanhemmista ollut oikeasti humalassa, ja se toinen sitten aina täysin ajokunnossa, jos jotain olisi tapahtunut. Nyt voisi ottaa enemmänkin, mutta harvemmin tulee otettua. Ei vaan tule mieleen...
Ei oikein ole maistunut, kai vanhuus tullut.
Josko otan niin lasillisen olutta = 1 dl tai sentin konjakkia lasin pohjalle.
Juon sekalaisesti kaikkea ja juhannusviikonlopun jokaisena päivänä jotakin. Itsellä on riittävästi juomaa: olutta, siideriä, aitoa lonkkua, viiniä, viinaa blandiksella. Skumppaa ostan vielä tai joku sitä tarjoaa.
Mökille tulossa pieni kaveriporukka, siellä on myös tapana jakaa ruokia ja juomia, joten kaikenlaista tulee varmaan maisteltua. Koko aikaa ei toki ympäripäissään, mutta päivisin rennosti mietoja, iltaa kohden vahvempia.
Skumppaa ja punaviiniä ja olutta. :) ihan hyvin näin yhdelle ihmiselle.
Muutamat saunan kanssa, alkoholia käytän hyvin vähän. Mielummin selvänä kuin kännissä..
Ajatttelin juoda kiljua 25L mutta se meni pilalle. Laiton pöljyyksissäni siihen ämpärilisen marjoja pakkasesta, sitä piti vähä tyhjentää. Se kiljuämpärin ilmareikä meni vissiin tukkoon jostakin marjasta, se sitten pärskäytti kaikki ympäri seiniä.
Siispä varoituksen sana, älkää ikinä sekottako marjoja kiljuun, se voip olla vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Kiva lukea, että näin monille alkoholi ei ole pääasia. Kun lapset olivat pieniä, ikinä ei kumpikaan meistä vanhemmista ollut oikeasti humalassa, ja se toinen sitten aina täysin ajokunnossa, jos jotain olisi tapahtunut. Nyt voisi ottaa enemmänkin, mutta harvemmin tulee otettua. Ei vaan tule mieleen...
Varmasti aika moni ketjuun vastanneista juomisaikeistaan ilmoittaneista on ilman lapsia juhannuksen. ;) Itse kuulun tähän surulliseen wt-väestöön eli olen eronnut ja lapset ovat juhannuksen isällään (tosi wt kai olisi laittanut isillään :D). Siispä alkoholi on mulle pääasia, unohtamatta kavereita tietysti. :)
Jos lapset olisivat luonani juhannuksen, suunnitelma olisi täysin erilainen. Olisin ajokunnossa koko juhannusaaton ja cruisailtaisi jenkkiautolla kokkoja katselemassa.
Olen itse kärsinyt vanhempieni alkoholinkäytöstä lapsena, siispä vetelen itse noita "perseitäni" vain lasten ollessa isällään.
lol alcolol.
Typerä päihde. En kaipaa ärtynyttä, sekavaa ja väsynyttä olotilaa niin eipä tule käytettyä, niin Jussina kuin muutenkaan. Viinejä saatan paritella hyvän sapsuskan kanssa silloin tällöin, mutta siinäpä se.
Huomattavasti miellyttävämpi ja erilaisiin tilanteisiin paremmin sopivampia päihteitäkin on, niin mitäpä tuota nauttimaan.
En juo, koska olen raskaana, ja vaikka en olisi raskaana, en silti joisi. En tykkää olla humalassa.
Muita jotka pajauttaa juhannuksena?