Aloitetaan perusteista! Kertokaa pikku tarkasti terveellisiä, reiluja ammupaloja
Jotenkin kaikki tökkää jo heti aamuun. Olen pikku hiljaa kuitenkin ymmärtänyt, että jos söisi aamulla runsaan aamiaisen tai edes silloin brunnsin aikaan klo 9-11 niin nälkä ei olisi niin valtava iltapäivällä.
Eli kertokaa ihan konkreettisia esimerkkejä. Ei pelkästään syö hyvää hiilaria ja proteiinia. Se ei vie mua eteen päin.
Kommentit (21)
Kaurapuuro, 5 rkl raejuustoa, desi marjoja, voisilmä/1rkl auringonkukansiemeniä/1 rkl soijalesitiiniraetta
2 ruisleipää, päälle puolikas avokado (muussaa, suolaa päälle), pari kananmunaa tai kalkkunaleikkelettä reilusti, tomaattia, kurkkua, paprikaa
Smoothie, jossa 1 prk rahkaa, puolikas avokado, banaani, 1/-1dl kaurahiutaleita, 1dl marjoja, kourallinen pinaattia, vettä > kaikki sekaisin
Munakas (3-5 munaa) jossa tomaattia, kinkkusuikaleita, pinaattia ym. Salaattia tai hedelmiä oheen. Jos hiilaria kaipaa niin banaani tai ruis/kauraleipä
Mä oon tehnyt jo aika pitkään smoothieita. Laitan turkkilaista jugurttia (joskus myös rahkaa), marjoja, kaurahiutaleita, kauramaitoa ja joskus myös banaania. Jos laitan väkevämpiä marjoja (mustaa viinimarjaa, puolukkaa), laitan myös lusikallisen hunajaa. Tuo pitää mun nälän ihan hyvin. Se, mikä aamiainen just sulle sopii, riippuu siitä, millaista työtä teet ja miten syöt illalle. Mutta hyvä tukeva aamiainen on myös esim. kananmunaleipä. Leivän päälle keitettyä kananmunaa ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Aaaaaaarghhh!!!!! Yhdyssanat!
Hei, yksi yhdyssanavirhe. Pikkuhiljaa on mahdollista kirjoittaa myös erikseen. http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2675 Älä jaksa olla noin kireä.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro, 5 rkl raejuustoa, desi marjoja, voisilmä/1rkl auringonkukansiemeniä/1 rkl soijalesitiiniraetta
2 ruisleipää, päälle puolikas avokado (muussaa, suolaa päälle), pari kananmunaa tai kalkkunaleikkelettä reilusti, tomaattia, kurkkua, paprikaa
Smoothie, jossa 1 prk rahkaa, puolikas avokado, banaani, 1/-1dl kaurahiutaleita, 1dl marjoja, kourallinen pinaattia, vettä > kaikki sekaisin
Munakas (3-5 munaa) jossa tomaattia, kinkkusuikaleita, pinaattia ym. Salaattia tai hedelmiä oheen. Jos hiilaria kaipaa niin banaani tai ruis/kauraleipä
Toivottavasti tässä oli ainakin neljä aamiaista... aika runsasta siihenkin nähden toki.
Vierailija kirjoitti:
Onko noi jotain yhden ihmisen satseja? 5 munaa munakkaaseen ja täytteet päälle? Purkki rahkaa ja siihen vielä monta desiä lisukkeita? Ei herranjumala, kuka jaksaa aamulla tuollaisia määriä?
Ammupalat varhaisaamiaisella kuulostaa aika tuhdilta eväältä.
Mä syön aamulla ison lautasellisen kaurapuuroa, kylkeen pari desiä raejuustoa ja mustikoita ja loraus sokeritonta mehukeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tässä oli ainakin neljä aamiaista... aika runsasta siihenkin nähden toki.
No ap pyysi konkreettisia esimerkkejä ja niitä annoin - eli kyllä, tässä on eri aamupalavaihtoehtoja. Ja kyllä, syön joka aamu jonkun näistä. Lisäksi kunnon ruokaa päivän mittaan, yhteensä 5-6 kertaa. Liikun paljon ja olen ihan normaalipainoinen, jos se on seuraava kysymyksesi. Ja kyllä, ylipainoiset ihmiset usein kauhistelevat ruokamääriäni, etteivät pystyisi syömään noin paljon. Jokainen toki etsii itselleen sopivan aamupalan ja ylipäänsä tavan syödä. Ap on sitä nyt ymmärtääkseni etsimässä ja kaipasi vinkkejä aamupalavaihtoehtoihin, jotka pitäisivät nälkää pitkään.
Ammupalat ohje: mennään navettaan haulikon kanssa. Ammutaan ja syödään ne palat mitä irtoaa.
sori mulle on lukiossa opetettu että kaikki pikku sanat kirjoitetaan erikseen.
Olenkin tyhmä ja lihava sen vuoksi....
ap
Juuri näin 11!
Tiedän olevani lihava koska syön liian vähän. Joka aiheuttaa sen että sitten joskus ahmin liikaa huonoa ravintoa.... haluan syödä paljon ja terveellisesti niin että nälkä pysyy pois. Tarkoitus ei ole välttämättä laihtua vaan syödä eritavalla kuin nyt syön.
ap
Vierailija kirjoitti:
:-D Hyvä! Mikä on pikku sanan vähimmäismitta? Neljä kirjainta? Olo tila? Pää asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:-D Hyvä! Mikä on pikku sanan vähimmäismitta? Neljä kirjainta? Olo tila? Pää asia?
Ap tais tarkoittaa, että kaikki sanaliitot, joissa esiintyy taipumaton adjektiivi pikku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap pyysi konkreettisia esimerkkejä ja niitä annoin - eli kyllä, tässä on eri aamupalavaihtoehtoja. Ja kyllä, syön joka aamu jonkun näistä. Lisäksi kunnon ruokaa päivän mittaan, yhteensä 5-6 kertaa. Liikun paljon ja olen ihan normaalipainoinen, jos se on seuraava kysymyksesi. Ja kyllä, ylipainoiset ihmiset usein kauhistelevat ruokamääriäni, etteivät pystyisi syömään noin paljon. Jokainen toki etsii itselleen sopivan aamupalan ja ylipäänsä tavan syödä. Ap on sitä nyt ymmärtääkseni etsimässä ja kaipasi vinkkejä aamupalavaihtoehtoihin, jotka pitäisivät nälkää pitkään.
Sama juttu. Olen 166/53 ja yritän kasvattaa lihasta/painoa. Vaikka syön noita määriä, tuntuu että laihdun vaan. Tai ehkei se ole laihtumista vaan rasvan katoamista.
Eilen iltapalaksi 4 munan munakas, 2 ruisleipää, raejuustopurkki, kinkkua ja vielä rahka ennen nukkumaanmenoa...:D
Lähdenkin tästä salille.
AIV-rehua talvella ja kesällä tietysti tuoretta ruohoa ulkona.
Ammu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tais tarkoittaa, että kaikki sanaliitot, joissa esiintyy taipumaton adjektiivi pikku
pikku joulut
pikku mainen
pikku tarkka
pitku lainen (bonuksena)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pikku joulut
pikku mainen
pikku tarkka
pitku lainen (bonuksena)
pikku veli
Oisko nyt kuitenkin niin, että ne opetettiin kirjoittamaan yhteen???
Hanki nyt ainakin johon voit säilöä lehmän ruhosta tehtyjä isoja könttejä. Sieltä sulattelet pikkuhiljaa.